Porsche je redizajnirao aktualnu generaciju legendarnog 911, serije 992. Novi 911, odnosno 992.2 donosi tipične na kakve smo navikli kod jednog redizajna no mnogo veća vijest od ovoga je pogon. Naime, 911 je prvi puta dobio hibridnu verziju i ta činjenica je potpuno zasjenila sve druge promjene na legendarnom sportskom Porscheu.
Novi hibridni 911 je dobio naziv GTS. Odmah na početku valja istaknuti da u prvom planu Porscheu nije bilo smanjenje potrošnje goriva već kompatibilnost s normom Euro 7.
Srce takozvanog T-Hybrid sustava je novorazvijeni šestocilindrični bokser obujma 3,6 litara. Umjesto očekivanog downsizinga dobili smo "upsizing" jer novi motor ima 0,6 litara veći obujam od benzinskog pandana zahvaljujući provrtu povećanom na 97 milimetara i hodu povećanom na 81 milimetar.
Motor ima VarioCam podešavanje bregastog vratila i kontrolu ventila s valjkastim klackalicama. Održava idealan omjer mješavine goriva i zraka u cijelom rasponu rada. No mnogo luđe je ono što je Porsche napravio s elektrifikacijom. S jedne strane, T-Hybrid sustav ima novorazvijeni električni ispušni turbopunjač.
Integrirani električni stroj, postavljen između kompresora i lopatica turbine pomaže u radu punjača i tako odmah povećava tlak prednabijanja eliminirajući bilo kakve turbo rupe. No elektromotor u turbopunjaču ispušnih plinova također radi kao generator te razvija do 15 KS električne snage.
Drugi električni motor nalazi se u novom osmerostupanjskom mjenjaču s dvostrukom spojkom. Podržava benzinski bokser motor od brzine praznog hoda s pogonskim momentom do 150 Nm i pruža izlaznu snagu do KS.
Porsche povezuje oba elektromotora s visokonaponskom baterijom koja je približno iste veličine i težine kao i konvencionalni 12 voltni akumulator, no pohranjuje do 1,9 kWh energije (bruto) i radi s naponom od 400 volti.
Kad smo već kod 12 V akumulatora, spomenimo da je, kako bi dodatno uštedio na težini, Porsche je i njega prebacio na litij-ionsku tehnologiju.
Zavirimo još malo dublje u tehnologiju. Zahvaljujući sustavu od 400 volti, kompresor klima uređaja može se pokretati električno i nema potrebe za remenskim pogonom. Zbog toga je novi bokserski motor vrlo kompaktan. A to zauzvrat stvara prostor iznad njega za pretvarače napona.
Bez električne pomoći, benzinac proizvodi 485 KS i 570 Nm okretnog momenta, a ukupna snaga sustava je 541 KS i 610 Nm.
To je 61 KS i 40 Nm više od prethodnog 911 GTS.
Kod ubrzavanja novi bi trebao nadmašiti starog, pogotovo u fazi inicijalnog ubrzanja. Vrijednosti su ovdje gotovo na razini 911 Turbo. Do 100 km/h auto ubrza za 3,0 sekunde i postiže najveću brzinu od 312 km/h. To je poboljšanje od 0,4 sekunde i 1 km/h.
Unatoč većem motoru i svoj sili novih dijelova Porsche je uspio zadržati masu hibridnog 911 na razumnoj razini, odnosno ona je porasla za samo 50 kilograma u odnosu na GTS prije redizajna i iznosi 1595 kilograma.
U novom hibridnom GTS-u, upravljanje na sve kotače sada je po prvi put standardna oprema. Porsche je integrirao PDCC sustav u visokonaponski sustav hibrida što omogućuje korištenje elektrohidrauličkog upravljanja, a to pak sustav čini još fleksibilnijim i preciznijim. Kao i obično, adaptivni PASM sportski ovjes u GTS-u je 10 mm niži nego u standardnom 911.
Po prvi puta za 911 dostupni su kotači s karbonskim lamelama (poklopcima), koji su namijenjeni smanjenju koeficijenta otpora zraka i time povećanju učinkovitosti. Modeli 911 Carrera GTS standardno imaju 21-inčne naplatke i gume dimenzije 315/30 ZR 21 na stražnjoj osovini.
Izgled elektrificiranog 911 GTS puno je upečatljiviji. Ovdje maska u prednjem odbojniku sada ima pet aktivnih zaklopki za hlađenje sa svake strane. One su vidljive izvana i znatno podižu agresivnost izgleda. Osim toga, po prvi put tu su prilagodljivi prednji difuzori u podvozju. Kada se automobil vozi lagano, odnosno nije potrebna velika snaga zatvoreni poklopci optimiziraju aerodinamiku.
Novost su i dodatna HD Matrix LED svjetla, svjetlosna traka sprijeda i modificirana stražnja rešetka koja sada ima pet lamela po strani. Osim toga, stražnja registarska pločica je sada pomaknuta prema dolje.
Aktualni vozači serije 992 neće se morati navikavati na mnogo toga kada sjednu u redizajnirani 911 (bilo osnovni ili GTS). Tu je nova multifunkcionalna ručica iza upravljača i nova tipka za pokretanje auta, naravno lijevo od upravljača. Ploča s instrumentima prvi puta je potpuno digitalna i ima dijagonalu od 12,6 inča. Nudi do sedam prikaza, uključujući i klasični prikaz instrumenata temeljen na povijesnom dizajnu brzinomjera 911.
Za kraj spomenimo i promjene koje su se dogodile na standardnoj osnovnoj Carreri. Osim blagih dizajnerskih promjena izvana (uglavnom odbojnici i svjetla) i ranije spomenutih izmjena u unutrašnjosti tu su i male promjene na motoru i više snage. 3,0-litreni biturbo boxer u osnovnoj Carreri dobio je turbopunjače iz starog GTS-a i intercoolere iz Turba, te je snaga s 385 porasla na 394 KS. Okretni moment ostaje na maksimalnih 450 Nm.
Od 0 do 100 km/h automobil ubrza za 4,1 sekundu (3,9 sa Sport Chrono paketom) i postiže maksimalnih 294 km/h. To su poboljšanja od 0,1 sekunde i 1 km/h.
Još nisu objavljene cijene za Hrvatsku, no znamo one u Njemačkoj.
Osnovni Porsche 911 Carrera ondje košta od 128.700 eura što je gotovo 6000 eura više nego prije.
Cijene za prvi hibridni 911, počinju od 170.600 eura. To je čak 15.000 eura više nego za "stari" GTS.
Isporuke bi trebale početi krajem ljeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....