GDJE JE KRAJ RASTU?

Sve veći i teži auti: Čak i Porsche smatra 911 prevelikim, ali ne mogu učiniti ništa

U idealnom slučaju, Porsche bi želio napraviti manji 911, ali to više nije izvedivo u trenutnoj eri motora s unutarnjim izgaranjem

Porsche 911 Carrera

 Porsche Media

Postoje povremene iznimke, ali u pravilu je svaka nova generacija automobila veća od svojeg prethodnika. To se događa već desetljećima, a glavni razlog za to su sve stroži sigurnosni standardi i želja kupaca za još boljim performansama. Sve se više tehnologije trpa u vozila što ih također čini i težima.

Sve ovo se odnosi i na sportske automobile koji su, ne tako davno, bili maleni i lagani a do danas su dosegli goleme dimenzije i mase.

image

Porsche 911 GTS

Porsche Media

Porsche je svjestan ovog zabrinjavajućeg trenda, ali mora priznati da ništa ne može napraviti protiv toga. Govoreći za australski časopis Drive, Porscheov šef dizajna Michael Mauer rekao je da su zakonski propisi koji se odnose na sigurnosne standarde i druge potrebe pridonijeli ogromnom rastu modela 911.

Osim toga, ogromno povećanje snage natjeralo je inženjere da se prilagode sa sve većim kotačima i kočnicama.

image

Porsche 911 Carrera

Porsche Media

"Također smo pod jakim utjecajem državnih propisa. Ako pogledate unatrag 20, 30 godina i vidite koliko je konjskih snaga 911 imao tada i koliko ima sada. To utječe na veličinu kotača, veličinu kočnica i sve te druge stvari", rekao je Mauer.

image

Porsche 911 GTS

Porsche Media
image

Porsche 911 GTS

Porsche Media

U idealnom slučaju, Porsche bi želio napraviti manji 911, ali to više nije izvedivo u trenutnoj eri motora s unutarnjim izgaranjem. Mauer je sugerirao da bi to moglo postati tehnički moguće kada električna tehnologija bude dalje napredovala.

Kako se gustoća energije poboljšava, a baterije mogu postajati manje, 911 bi se također potencijalno mogao smanjiti. Međutim, Porsche je već isključio dovođenje potpuno električnog 911 na tržište ovog desetljeća. Također, upitno je koliko bi legenda bila privlačna bez benzinskog motora.

image

Porsche 911 GTS

Porsche Media

U savršenom svijetu, Mauer bi želio napraviti 911 "što je moguće kompaktnijim" i vratiti ga njegovim korijenima kao "vrlo kompaktan, mali sportski automobil". Međutim, navedeni problemi sprječavaju provedbu ove vizije, a to je problem koji pogađa gotovo sve tipove vozila, ne samo sportska.

image

Porsche 911 GTS

Porsche Media

Aktualni 911 u najnovijoj hibridnoj verziji danas teži 1595 kilograma i ima 453 cm dužine. Za usporedbu 911 Carrera RS 2.7 iz 1972. težila je samo 960 kg i bila dugačka 429 centimetara.

Na toj razini dužine 911 je ostao kroz četiri generacije sve do 1998, a onda je započeo konstantan rast.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. kolovoz 2024 17:38