Ako želite kupiti električno vozilo u Sjedinjenim Državama, najjeftinija opcija košta više nego dvostruko više od najjeftinijeg vozila s unutarnjim izgaranjem na tržištu. Ako želite kupiti novo električno vozilo u Kini, najpristupačnija opcija košta devet posto manje od najjeftinijeg vozila s unutarnjim izgaranjem koje vam je dostupno.
Ovo je znak jaza u cijenama koji se u automobilskoj industriji neprestano povećava. Dok električna vozila koja prodaju stari proizvođači automobila u SAD-u, Europi i drugdje još uvijek koštaju više od svojih para s unutarnjim izgaranjem, u Kini si svatko može priuštiti električno vozilo.
U prvoj polovici 2023. godine prosječno električno vozilo koštalo je 66.864 eura u Europi i 68.023 eura u SAD-u, prema podacima JATO Dynamicsa. Nasuprot tome, prosječno električno vozilo košta manje od upola manje u Kini, sa samo 31.165 eura.
To je odraz niza faktora. Za početak, zabrinutost zbog dometa u SAD-u potaknula je proizvođače automobila da ulažu u skupu tehnologiju litij-ionskih baterija. Kako bi se prikrila cijena baterije, većina EV-a su crossoveri i SUV-ovi i uglavnom su premium vozila.
Nasuprot tome, ne toliko skupe kemijske baterije u Kini pomogle su u smanjenju troškova električnih vozila.
Ipak, nije sve bajno i krasno u Kini. Snažni sindikati u SAD-u i Europi znače da su tamo radnici znatno više plaćeni. Osim toga, dobro utemeljena izvješća da veliki dio kineske proizvodne industrije podržava prisilnu radnu snagu dovode u pitanje etiku njezina uspjeha i podižu uzbunu zbog ljudskog faktora.
Međutim, troškovi proizvodnje nisu jedini faktor. Kineska vlada također je značajno subvencionirala kupnju električnih vozila. Dok SAD i europske zemlje također nude porezne olakšice, pristup Kine bio je uspješniji u njegovanju industrije koja nudi širok izbor vozila.
Dok američki potrošači mogu birati između 51 potpuno električnog modela, a Europljanima se nudi 135, kineski kupci mogu birati između 235 električnih vozila. To znači da, iako u ponudi ima premium vozila, postoje i jeftiniji modeli. I to je možda namjerno.
Imajući na umu međunarodna tržišta, kineski proizvođači automobila proizvode jeftina električna vozila kako bi svojim relativno novim markama osigurali uporište na raznim tržištima. To prosječno kinesko električno vozilo čini jeftinijim od konkurencije diljem svijeta, ne samo u Kini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....