KINESKA OFENZIVA

Kineski EV-ovi su velika prijetnja zapadnim proizvođačima. Razlog: ljudi si ih zapravo mogu priuštiti

Prosječno kinesko električno vozilo košta manje od upola manje od prosječnog američkog ili europskog električnog vozila

Izvoz kineskih električnih vozila (ilustracija)

 Profimedia

Ako želite kupiti električno vozilo u Sjedinjenim Državama, najjeftinija opcija košta više nego dvostruko više od najjeftinijeg vozila s unutarnjim izgaranjem na tržištu. Ako želite kupiti novo električno vozilo u Kini, najpristupačnija opcija košta devet posto manje od najjeftinijeg vozila s unutarnjim izgaranjem koje vam je dostupno.

Ovo je znak jaza u cijenama koji se u automobilskoj industriji neprestano povećava. Dok električna vozila koja prodaju stari proizvođači automobila u SAD-u, Europi i drugdje još uvijek koštaju više od svojih para s unutarnjim izgaranjem, u Kini si svatko može priuštiti električno vozilo.

image

Najjeftiniji novi električni automobili po državama, 2023.

JATO Dynamics

U prvoj polovici 2023. godine prosječno električno vozilo koštalo je 66.864 eura u Europi i 68.023 eura u SAD-u, prema podacima JATO Dynamicsa. Nasuprot tome, prosječno električno vozilo košta manje od upola manje u Kini, sa samo 31.165 eura.

To je odraz niza faktora. Za početak, zabrinutost zbog dometa u SAD-u potaknula je proizvođače automobila da ulažu u skupu tehnologiju litij-ionskih baterija. Kako bi se prikrila cijena baterije, većina EV-a su crossoveri i SUV-ovi i uglavnom su premium vozila.

Nasuprot tome, ne toliko skupe kemijske baterije u Kini pomogle su u smanjenju troškova električnih vozila.

image

Prosječna maloprodajna cijena električnih automobila dostupnih u Europi

JATO Dynamics

Ipak, nije sve bajno i krasno u Kini. Snažni sindikati u SAD-u i Europi znače da su tamo radnici znatno više plaćeni. Osim toga, dobro utemeljena izvješća da veliki dio kineske proizvodne industrije podržava prisilnu radnu snagu dovode u pitanje etiku njezina uspjeha i podižu uzbunu zbog ljudskog faktora.

Međutim, troškovi proizvodnje nisu jedini faktor. Kineska vlada također je značajno subvencionirala kupnju električnih vozila. Dok SAD i europske zemlje također nude porezne olakšice, pristup Kine bio je uspješniji u njegovanju industrije koja nudi širok izbor vozila.

image

MG u proizvodnji (ilustracija)

MG

Dok američki potrošači mogu birati između 51 potpuno električnog modela, a Europljanima se nudi 135, kineski kupci mogu birati između 235 električnih vozila. To znači da, iako u ponudi ima premium vozila, postoje i jeftiniji modeli. I to je možda namjerno.

Imajući na umu međunarodna tržišta, kineski proizvođači automobila proizvode jeftina električna vozila kako bi svojim relativno novim markama osigurali uporište na raznim tržištima. To prosječno kinesko električno vozilo čini jeftinijim od konkurencije diljem svijeta, ne samo u Kini.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 09:08