Xiaomi i Huawei

Žele na vrh: Kineski divovi proizvodnje pametnih telefona sada nade polažu u vlastite električne aute

Slijede trgovinski ratovi? Kineskom tržište automobila postaje sve izazovnija, a oko 200 proizvođača električnih vozila želi primat

Xiaomi SU7

 Xiaomi

Huawei i Xiaomi najavili su velike promjene na tržištu električnih vozila lansiranjem vlastitih modela, što neizbježno izaziva pažnju svih protagonista u autoindustriji zbog mogućih cjenovnih ratova na globalnom vrhu EV industrije.

Aito, marka električnih vozila koja stoji iza niza telekomunikacijskih rješenja Huaweija, bilježi snažan interes za svoj električni auto, s nizom narudžbi koje stižu uoči lansiranja na tržište. Istovremeno se i proizvođač pametnih telefona Xiaomi priprema za svoj prvi korak u svijet električnih vozila.

image

Aito M9

Xiaomi

Konkurencija na kineskom tržištu automobila, koje dominira kao najveće na svijetu, postaje tako sve izazovnija kako se oko 200 proizvođača električnih vozila bori za svoje "mjesto pod suncem". S obzirom na borbu za opstanak, mnogi od njih razmatraju ponovno buđenje cjenovnih ratova kako bi privukli kupce u narednim mjesecima.

Nove inovativne značajke poput tehnologije proširene stvarnosti, autonomne vožnje u urbanim područjima te impresivni domet vožnje postavljaju nove standarde na tržištu električnih vozila i stvaraju pritisak na postojeće aktere. Ovaj pritisak se dodatno pojačava jer mnogi proizvođači još uvijek nisu postigli profitabilnost, piše Telegraph.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi

Tako Aito, marka električnih vozila u suradnji s Huawei Technologies, izvještava o rezervaciji čak 54.000 narudžbi za svoj sportsko-terenski SUV M9, s prvim isporukama očekivanima krajem siječnja.

U isto vrijeme, Xiaomi planira obogatiti tržište električnih vozila s predstavljanjem svog limuzinskog modela SU7. Za dugo iščekivani model očekuje se da će maksimalno iskoristiti zajednički operativni sustav s popularnim telefonima tvrtke. Ne kriju da namjeravaju postati jedan od pet najvećih svjetskih proizvođača automobila.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi

Limuzina SU7 s duljinom od 4997 mm i s međuosovinskim razmakom od 3000 mm vrlo je aerodinamična. Snaga početnog modela ide od 299 KS i 400 Nm okretnog momenta sa zadnjim pogonom. Ograničen je na punjenje od 400 volti pa se ne puni tako brzo, ali s baterijom od 73,6 kWh nudi 668 km električnog dometa.

S druge strane, snažniji s pogonom na sve kotače i dva elektro motora koji generiraju 673 KS može ubrzati od nule do 100 km/h za 2,78 sekundi i dostići maksimalnu brzinu od 265 km/h te ima domet od 800 km s punom baterijom od 101 kWh.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi

Brza tehnologija punjenja od 800 volti znači da možete "dodati" 220 km dometa u 5 minuta ili 90 km u 10 minuta kada ste spojeni na odgovarajuće brzu stanicu. Udar na Teslu S i Taycan s ovim modelom mogao bi biti strahovit, ali prije toga Xiaomi mora reći koliko će koštati njihov SU7. Izvršni direktor Lei Jun priznao da neće biti jeftin, ali da će biti povoljniji od konkurenata Tesle Model S i Porschea Taycan.

"Naporno radeći u sljedećih 15 do 20 godina, postat ćemo jedan od pet najvećih svjetskih proizvođača automobila, nastojeći podići cjelokupnu kinesku automobilsku industriju", rekao je izvršni direktor Lei Jun na predstavljanju modela SU7.

image

Xiaomi SU7

Xiaomi

Iako Kina ostaje svjetski div u prodaji konvencionalnih vozila te i električnih vozila, mnogi proizvođači na zapadu suočavaju se s izazovima. Visoki troškovi istraživanja i razvoja, masivna ulaganja u marketing i brendiranje, te primamljiva sniženja cijena kako bi privukli kupce čine ostvarivanje profita izuzetno teškim za većinu proizvođača.

image

Aito M9

Huawei

Stručnjaci upozoravaju da će ratovi cijenama postati sve češći kako bi se opstalo na sve zahtjevnijem tržištu. Unatoč rastu prodaje električnih vozila, većina proizvođača suočava se s izazovima održavanja profitabilnosti te traži inovativna rješenja kako bi ostala konkurentna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:00