Bilo je tu puno natezanja, no strpljenje i upornost su se isplatili. Kao i jasna vizija razvoja tvrtke. Rimac Automobili, pokazalo se krajem ožujka, jedina se javila na javni natječaj koji je raspisao grad Sveta Nedelja i tako na 69 godina dobila pravo građenja na zemljištu od 19,8 hektara smještenom južno od dvorca Erdödy u Kerestincu.
Upravo tu, sad je potpuno jasno, u sljedeće tri godine (rok propisan natječajem) bit će izgrađen dugo najavljivani kampus naše probitačne tehnološke tvrtke koja je prije desetak godina startala iz garaže, a sad je etablirana kao jedan od vodećih dobavljača komponenti za električne aute visokih performansi. I to ne, naravno, u hrvatskim okvirima, već onim svjetskim. Danas smo dobili i prve službene informacije.
Zasluge za ovakav rasplet prije svega pripadaju Mati Rimcu, osnivaču i prvom čovjeku tvrtke, koji je kampus, a pokazalo se i točnu lokaciju na kojoj će se on graditi, prvi put spomenuo još prije osam godina.
"Imam jednu ideju koja će nekima biti luda ili čak dekadentna. U Kerestincu postoji stari dvorac koji propada. Mi planiramo (jednog dana kada budemo u mogućnosti) graditi tvornicu u okolici Zagreba. Mislim da bi bilo cool da dobijemo dvorac na korištenje, obnovimo ga i koristimo kao R&D centar, a pokraj sagradimo tvornicu za proizvodnju auta i komponenti.
Nemam pojma u čijem je vlasništvu i kakva bi procedura bila, ali čisto kao ideja. Šanse za realizaciju? Vjerojatno nikakve... Ali vrijedi istražiti”, napisao je Mate Rimac 3. svibnja 2013. na svojem Facebook profilu kao da je pred sobom imao kristalnu kuglu iz koje može iščitati što donosi budućnost. Dvorac Erdödy, doduše, kao zaštićeno kulturno dobro neće biti dio kampusa, no sve ostalo upravo se odigralo na način kako je i zamislio.
No, nije sve išlo sve glatko, kako to već i jest najčešće slučaj kad se netko pomisli baviti ozbiljnim poslom u Hrvatskoj. Da bi došao do zemljišta čiji će zakup godišnje plaćati pristojnih 0,10 kuna po kvadratu, Mate Rimac trebao je dočekati da država svoje katastarske čestice prepiše na grad Svetu Nedelju, što se dogodilo 2019., te da se potom završi i već spomenuti javni natječaj na kojemu će u međuvremenu financijski iznimno osnaženi Rimac Automobili trijumfirati.
Sve skupa trajalo je godinama, no za to vrijeme u našoj tehnološkoj tvrtki nisu sjedili skrštenih ruku već su brižno pripremali potrebnu dokumentaciju za izgradnju kampusa i prije nego što se znalo da će proći na natječaju.
Kako doznajemo, zahvat je planiran kao "jedinstvena cjelina unutar koje se nalazi više funkcionalnih međusobno povezanih cjelina koje mogu funkcionirati samostalno“, no na površini od 19,8 hektara će se graditi proizvodni pogoni i ispitni laboratoriji, istraživački i razvojni centar, informacijski, prezentacijski i edukacijski kompleks za posjetitelje i korisnike s komplementarnim sadržajima, uredi, trgovine, restorani....
Izgradnja kampusa pritom je predviđena u dvije faze, no već u prvoj bit će izgrađeno svi najvažniji dijelovi poput proizvodnog pogona, upravne zgrade, središnjeg trga i restorana. Također, već prva faza uključivat će uređenje prometne infrastrukture, ali i hortikulturno uređenje te izgradnju velikog umjetnog jezera od 4274 m2. U drugoj fazi, prema planu, gradit će se tek zgrade dormitorija. Bit će riječ o prizemnicama predviđenima za kraći boravak gostiju.
Dokument otkriva i da će najviša biti upravna zgrada smještena na istočnom dijelu zemljišta, koja će se uzdizati do maksimalne dopuštene visine ograničene visinom vijenca dvorca Erdödy. Bit će riječ o impresivnoj dvokatnici nepravilnog oblika površine 5200 m2, koju će od proizvodnog pogona dijeliti središnji trg s restoranom i drugim javnim sadržajima.
Najzanimljivije stvari s automobilističkog gledišta, međutim, događat će se u proizvodnom pogonu koji će se na zapadnom dijelu zemljišta prostirati na čak 70.000 m2.
Tu će se, naime, nalaziti odjel za obradu i pripremu materijala, ali i oni za proizvodnju kompozitnih materijala, tapeciranje, lakiranje, izradu ožičenja te za sastavljanje i servis vozila i komponenti. Da u Rimac Automobilima namjeravaju ozbiljno povećati proizvodnju pokazuju i procjene godišnje potrošnje materijala navedene u Elaboratu. Predviđeno je tako da će odjel za proizvodnju kompozitnih materijala godišnje obraditi preko 35 tona karbonske tkanine, dok će se u postrojenju za proizvodnju automobila dnevno trošiti 50 tona obojenih metala, 25,8 tona plastike…
No, kako će naglasak biti na velikoserijskoj proizvodnji baterija, baš kako je već najavio i sam Mate Rimac, pokazuje što se godišnje pri proizvodnji baterijskih paketa za električna i hibridna vozila planira utrošiti nestvarnih 26.000 tona ćelija, 1000 tona željeza, 1450 tona raznih elektroničkih komponenti, 132 tone ljepila…
Kako bi takva proizvodnja uopće bili moguća očekuje se da će kamioni dnevno dovoziti potrebne sirovine barem 50 puta, a posao iskrcaja te internog prijevoza će se osim s viličarima vršiti i autonomnim vozilima. Da pritom ne bi došlo do zagušenja prometa predviđeno je više spojeva s postojećom cestovnom mrežom, ali i izgradnja interne prometnice u širini od 6,6 metara, s proširenjima u zavojima kako bi ih mogli savladati i kamioni s prikolicama.
Izgradnjom kampusa Rimac Automobili riješit će jedan od svojih najvećih problema – nedostatak prostora. Broj zaposlenika u nekoliko godina porastao je na gotovo 1000, pa je dobra vijest da će ih kampus moći primiti čak 2200.
Ukratko
• Proizvođač sportskih električnih automobila i pogonskih sustava za električne automobila Rimac predstavio je dizajn i projektne planove svog budućeg kampusa
• Rimac Kampus će biti novo sjedište poduzeća, kapaciteta za 2.500 zaposlenih na lokaciji koja zauzima 200.000 četvornih metara zemljišta u Svetoj Nedelji, samo 16 km udaljenoj od Zagreba
• Impresivni Kampus dizajnirala je poznata hrvatska arhitektonska tvrtka 3LHD, a trebao bi biti završen do 2023. i potpuno neutralan za okoliš
• Cilj stvoriti najbolje moguće radno okruženje za zaposlenike poduzeća
• Interakcija javnosti uključena u sve elemente kampusa
• Novi kompleks s dvije odvojene zgrade za istraživanje i razvoj te za proizvodnju bit će smješten u prirodnom okruženju i sadržavati mnoge inovativne elemente, uključujući organsku proizvodnju hrane na licu mjesta, pogon za testiranje i proizvodnju baterija, liniju za proizvodnju hiperautomobila, sobe za nadzor i praćenje velike količine podataka, prostore za opuštanje zaposlenika, pa čak i domaće životinje.