Već je poznato da je Mercedes prvi proizvođač koji je u serijsku proizvodnju stavio poluautonomni sustav vožnje razine 3 s "međunarodno valjanim certifikatom".
Poznat kao Drive Pilot, sustav će biti dostupan u Njemačkoj od 17. svibnja gdje će koštati 5.000 eura (37.644 kune) za S-klasu i EQS. Međutim, to od kupaca zahtijeva da kupe i paket pomoći vozaču Plus za 2.430 eura (18.295 kuna). Iako sustav nije jeftin, Drive Pilot omogućuje "uvjetnu automatizaciju", a to znači da "sustav rješava sve aspekte zadatka vožnje dok ste vi, kao vozač, dostupni za preuzimanje vožnje ako se to zatraži".
Što je još važnije, kako napominje SAE International, od vozača se više ne traži da stalno nadziru vozilo pod određenim uvjetima.
Ti uvjeti pojavljuju se u "situacijama gustog prometa na odgovarajućim dionicama autoceste u Njemačkoj do brzine od 60 km/h". To su obično neke od najstresnijih situacija u vožnji, no vlasnici EQS-a i S-Klase moći će se u njima opustiti, igrati igrice ili čak raditi dok automobil sam vozi.
Kako bi ovo bilo moguće, sustav uključuje LiDAR, kamere, radare i ultrazvučne senzore, kao i visokopreciznu kartu koja je točna u centimetar. Sve ove informacije omogućuju EQS-u ili S-Klasi da točno zna gdje se nalazi i koje prepreke su im u blizini.
Budući da je sigurnost najvažnija kada su u pitanju visoko automatizirana vozila, postoji višestruka redundancija za rješavanje mogućih kvarova. Mercedes je posebno rekao da "suvišna arhitektura uključuje kočioni sustav, upravljanje, napajanje kao i dijelove senzorske tehnologije kao što su oni za svijest o okolišu i izračun dinamike vožnje".
Drugim riječima, ako i dođe do kvara, sustav i dalje može sigurno predati kontrolu nad vozilom vozaču. Ako vozač ne odgovori u roku od deset sekundi, sustav će automatski zaustaviti automobil na način koji je siguran za vozača i ostale sudionike u prometu.
Riječ je o zaista revolucionarnom sustavu, no video koji je Mercedes objavio navodi da on funkcionira na nešto više od 13.000 kilometara njemačkih autocesta. To nije puno, ali će se njegove mogućnosti vjerojatno proširiti u budućnosti, a Mercedes je sam istaknuo da im je sljedeći cilj dobiti regulatorno odobrenje za korištenje Drive Pilota u Kaliforniji i Nevadi do kraja godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....