Porezni sustavi su kompliciran alat koji se mora pažljivo implementirati, a porast električnih vozila to stavlja u fokus. Vlada Ujedinjenog Kraljevstva posljednja je vlada koja je prisiljena odvagnuti prednosti nižeg zagađenja električnim vozilima u odnosu na rizik regresivnog oporezivanja.
Kao i kod drugih jurisdikcija diljem svijeta, Ujedinjeno Kraljevstvo je prvenstveno zabrinuto zbog izgubljenog prihoda koji će električna vozila predstavljati u obliku izbjegnutih poreza na gorivo. Država trenutačno prikupi oko 32 milijarde funti (37 milijardi eura) na pumpama, izvještava Bloomberg.
Kako električni automobili rastu u popularnosti, oni neće doprinositi tom fondu, a do kraja desetljeća očekuje se da će Ujedinjeno Kraljevstvo izgubiti gotovo trećinu toga, ili 10 milijardi funti (11,6 milijardi eura) godišnje.
"Ukoliko ne moderniziramo oporezivanje cesta kako bi odražavalo automobile koji su na našim ulicama danas i u budućnosti, riskiramo ravnomjerniji pritisak na javne financije i naše prometne ceste", rekao je Jonny Marshall, viši ekonomist u Zakladi Resolution Foundation.
"Naš porezni sustav mora ići u korak s prijelazom na električna vozila na način da štiti kućanstva s niskim i srednjim primanjima". Zaklada je predložila "cestovnu pristojbu", koja prikuplja novac sa svakim prijeđenim kilometrom s EV-om. Ovaj sustav predložile su druge vlade, poput država Washingtona. Drugi, poput Teksasa, uveli su godišnju naknadu koju vlasnici moraju platiti kada produže registraciju vozila.
Izravni ekvivalent pristojbi na gorivo, poput naknade po kilovatu, ne bi nužno bio progresivniji. Ujedinjeno Kraljevstvo već ima porez na dodanu vrijednost od 20 posto na javnim punionicama, ali Resolution Foundation ističe da je to usmjereno na vozače električnih vozila s nižim primanjima.
Bogatiji vozači mogu si priuštiti posjedovanje garaže i punjenje kod kuće, gdje je porez samo pet posto. Iako postoji bojazan da bi dodatni porezi mogli usporiti usvajanje EV-ova, Resolution Foundation ističe da je u Velikoj Britaniji 20 posto najbogatijih kućanstava onih koji financiraju dvije trećine kupnje novih automobila.
Stoga bi se neosmišljanje načina na koji bolje povećati poreze na električna vozila zapravo moglo smatrati poreznom olakšicom za bogate.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....