U članku za Guardian, glumac i komičar Rowan Atkinson kaže da se električni motor "ne čini baš lijekom za okoliš kao što se tvrdi". EV-ove pokreću litij-ionske baterije koje zahtijevaju "mnoge metale iz zemlje" i ogromne količine energije za proizvodnju, tvrdi on, pozivajući se na istraživanje Volva.
Atkinson – koji glasno izražava svoju ljubav prema automobilima i ima diplomu iz elektrotehnike i elektroničkog inženjerstva – rekao je da se osjeća "prevarenim" kad su u pitanju električna vozila i misli da je "možda bolje zadržati svoj stari benzinski automobil nego kupiti EV".
Do 2030. vlada Ujedinjenog Kraljevstva planira ukinuti prodaju dizelskih i benzinskih automobila u korist električnih vozila, koja se napajaju energijom iz napunjene baterije poput pametnog telefona. Atkinson kaže da se ova inicijativa temelji na zaključcima "izvučenim samo iz jednog dijela vijeka trajanja automobila – onoga što izlazi iz ispušne cijevi".
Međutim, David Howey, profesor inženjerskih znanosti na Sveučilištu Oxford, rekao je da je Atkinsonov komentar već "opširno opovrgnut". Iako su emisije stakleničkih plinova stvorene tijekom proizvodnje EV-a obično veće zbog proizvodnje litij-ionskih baterija, cijeli se životni ciklus mora uzeti u obzir kako bi se ispravno procijenile njihove ekološke karakteristike u usporedbi s konvencionalnim automobilima, tvrdi profesor.
Profesor Howey je citirao studije koje pokazuju da električna vozila imaju manje emisije stakleničkih plinova u usporedbi s konvencionalnim automobilima koje pokreću benzinski motori s unutarnjim izgaranjem. "Mnoge pretpostavke ovakvih komentara su pogrešne", rekao je profesor Howey, citirajući studiju iz 2019. godine.
Prisjetimo se, Volvo je prije dvije godine nakon temeljitog istraživanja došao do zaključka da "emisije iz proizvodnje električnih automobila mogu biti daleko veće od benzinskog ekvivalenta".
Zaključak izvješća je da su emisije stakleničkih plinova tijekom proizvodnje električnog vozila gotovo 70 posto veće od proizvodnje benzinskog modela, što je uglavnom rezultat intenziteta ugljika u proizvodnji baterija i čelika, kao i zbog povećanog udjela aluminija u utičnicama u elektrificiranim vozilima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....