Električni automobili često se pojavljuju u vijestima zbog spektakularnih požara. Istraživanja su pokazala da su osjetno veći izgledi da do požara dođe na klasičnom automobilu s motorom s električnim izgaranjem, čak 60 puta. No kad se dogodi požar na električnom automobilu on je mnogo drugačiji i opasniji.
Automobili sa spremnikom goriva gore prilično brzo i predvidljivo. Ne, u pravilu nema eksplozija spremnika goriva kao u filmovima već sav benzin zbog konstrukcije spremnika jednostavno izgori u velikoj buktinji. Eksplozije koje se pritom čuju uglavnom su gume automobila.
S druge strane električni automobili gore drugačije. Razlog su njihove baterije koje su lako zapaljive. Kada se oštete ili kad temperatura u njima pređe 70, 80 stupnjeva Celzijusa dolazi do reakcije koju više nije moguća zaustaviti. U bateriji se prilikom gorenja razvijaju temperature od oko 1300 stupnjeva, a gašenje je gotovo nemoguće, čaki i uz najnapredniju vatrogasnu opremu i metode.
Vatrogasci zbog toga vrlo oprezno pristupaju požarima električnih automobila, a samo proizvođači propisuju vrlo ekstremne procedure za postupanje s električnim automobilima koji su oštećeni u sudaru, a (još) ne gore. Jaguar tako, primjerice, navodi da automobil nakon sudara mora biti u izolaciji čak 14 dana zbog straha od razvijanja p požara. U krugu od 15 metara od automobila ne smije se nalaziti baš ništa kako se eventualni požar ne bi proširio.
Same metode sprječavanja i gašenja još su bizarnije. Njemačka tvrtka Vetter razvila je neobičan sustav koji bi trebao spriječiti požare na električnim automobilima i učiniti izolaciju suvišnom. Jedini problem je što se tom metodom automobil praktično potpuno uništava.
Vetter E-Vehicle Isolation System (EIS) predviđa da se automobil zapakira u ogromnu specijalnu vreću koja se tada napuni vodom te je tako osiguran automobil spreman za transport na sigurnu lokaciju.
Vatrogasci bi se trebali oštećeni automobil podiči na specijalne nosače, ispod njega postaviti divovsku “vreću” od specijalnog materijala otpornog na požar te je potpuno omotati oko automobila. Nakon toga u “paket” se upumpava oko 2000 litara vode. Kad je to završeno, automobil u vodenom paketu podiže dizalica na kamion vučne službe.
Vetter tvrdi da ovakav sustav potpuno štiti od požara i da bi ga se trebalo koristiti kada postoji velika opasnost od požara. No problem je što automobil i voda baš nisu dobra kombinacija te se tako, u pravilu, skupi električni automobil koji se možda mogao popraviti pretvara u beskorisnu hrpu lima.
Nadamo se da ovo nije rješenje koje ćemo u budućnosti gledati na cestama, jer tko bi želio gledati kako njegov skupi automobil nakon srednje teške nesreće nepovratno uništavaju vatrogasci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....