Udoban, iznimno tih i moderno opremljen, Lexus RX u petom izdanju ispunit će sva očekivanja poklonika Lexusa, a poboljšana vozna svojstva i vrhunska kvaliteta materijala i izrade, uz poslovičnu posvećenost detaljima, dodatan su razlog za brigu njemačkim konkurentima
Najprodavaniji Lexusi u Europi nose oznaku NX i UX, no na globalnoj razini, perjanica japanske marke je RX. Od prošlogodišnjih 200.000 primjeraka, čak tri četvrtine raspodijeljeno je između Sjedinjenih Država i Kine, a od 3,5 milijuna koliko ih se prodalo od 1998., daleko najviše ih je registrirano u SAD-u.
Sasvim logično, za prve kilometre s petom generacijom prvog Lexusovog SUV modela, morali smo potegnuti preko Atlantika sve do Kalifornije.
Lexus RX u novom izdanju nije iznevjerio svoju prirodu. Japanci su tek usavršili svoj reprezentativni model primjereno naglasivši aspekte koji su ga učinili uspješnim, ali istovremeno unaprijedili osjećaj upravljivosti i vozna svojstva.
Temelj svega je platforma GA-K, nedavno predstavljena s modelom NX i prigodno produljena za nove potrebe. Pritom se ukupna duljina od 489 cm nije promijenila u odnosu na prethodno izdanje, ali jesu proporcije zahvaljujući kojima RX izgleda sportskije i elegantnije.
Osim što je 2,5 cm širi (192), novi RX je i 1 cm niži (171), a međuosovinski razmak narastao je za čak 6 cm. U općoj reviziji koeficijenata, prtljažnik je zadržao obujam od 612 litara.
Uz nove proporcije RX je i stilski obnovljen. Na račun karakteristične velika rešetke čiji se otvori “tope” pri vrhu prednja maska djeluje moćnije nego prije.
Uz veće usisnike zraka i naglašenije pregibe na bočnim plohama, dinamičnom izgledu doprinosi i zatamnjeni stražnji stup kojim se provlači kromirana linija i stvara efekt lebdećeg krova. U skladu s trendovima stražnja svjetla povezuje svjetlosna traka koja između ostalog služi za isticanje razvučenog imena na vratima prtljažnika.
Unutrašnjost ne odiše modernošću ili futurističkim rješenjima, ali djeluje ugodno, a kvaliteta materijala i izrade već pri prvom dodiru opravdava očekivanja. Novi kokpit nastoji ponuditi izravnu i intuitivnu kontrolu nad raznim funkcijama.
Broj fizičkih prekidača značajno je smanjen, a središnji zaslon (14”) nadovezuje se na instrumente. Multimedijski sustav nudi glasovnog asistenta, snažniju CPU jedinicu i bežično ažuriranje, a integracija Apple CarPlaya je bežična, dok je za Android Auto ipak potreban kabel. Za vrhunski zvuk u bolje opremljenim modelima brine se Mark Levinson surround sustav s 21 zvučnikom.
U petom izdanju Lexus RX odrekao se plemenitog V6 motora i ponudio tri elektrificirana rješenja. Uz dva klasična hibrida, novost je prvi plug-in s oznakom 450h+ koji kombinira 2,5-litreni četverocilindraš s električnim motorom straga, e-CVT mjenjačem i litij-ionskom baterijom od 18,1 kWh. Ukupna snaga je 306 KS, ubrzanje do 100 km/h za 6,5 sekundi, a s napunjenom baterijom samo na struju može prijeći 65 km.
Varijanta 350h dio je tradicije, s pogonskim sklopom od 245 KS (0-100 km/h za 7,9 sekundi), a na vrhu ponude je RX 500h. Riječ je o modelu koji se razlikuje od svih ranijih hibrida jer kombinira 2,4-litreni benzinski motor s turbopunjačem i 6-stupanjski automatski mjenjač s dva elektromotora.
Nova je to arhitektura u kojoj je prednji električni postavljen između termičkog motora i mjenjača, dok je na stražnju osovinu smješten električni modul od 80 kW.
Razvija ukupno 371 KS i do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde. Isporukom snage na kotače upravlja tehnologija Direct4 (već predstavljena na modelu RZ 450e), osmišljena kako bi pružila stabilnost i ravnotežu u raspodjeli snage i okretnog momenta između dviju osovina na temelju uvjeta na cesti, ali i stila vožnje. Za bolju upravljivost i okretnost 500h opremljen je sustavom upravljanja na sva četiri kotača.
Sve tri varijante novog RX bit će ponuđene u hrvatskim salonima Lexusa, a početak prodaje najavljen je za siječanj iduće godine kada će biti poznate i cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....