Hrvatska udruga turizma napravila je zanimljivu usporedbu uspješnosti turističke sezone u Hrvatskoj u odnosu na zemlje koje su nam najveća konkurencija. Prema njihovim podacima, Hrvatska je od početka godine blizu 70% rezultata iz 2019., dok je Grčka na oko 60%, Italija na oko 50%, a Španjolska ima očekivano najslabiji rezultat.
- Nakon izvrsnih rezultata ostvarenih u srpnju, kada je Hrvatska zabilježila 80 posto turističkih dolazaka i 81 posto turističkih noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu, kolovoz je donio još bolje brojke. U prvih 10 dana kolovoza brojne domaće destinacije bilježe turističke rezultate koje čak nadmašuju one iz rekordne 2019. godine, javljaju iz HUT-a.
- Primjerice, iz Turističke zajednice Rovinja, grada koji je redovno prvi na listi najposjećenijih turističkih destinacija u Hrvatskoj, potvrdili su da u kolovozu na dnevnoj bazi ostvaruju do 2 posto veće turističke rezultate u odnosu na isti dan 2019. godine. Zahvaljujući takvim brojkama, Hrvatska i ove godine ima priliku ostvariti najbolju turističku sezonu na Mediteranu.
Hrvatska udruga turizma je usporedila odnos ostvarenih fizičkih turističkih pokazatelja od početka godine i u posljednjem ljetnom mjesecu za koji postoje podaci, a u odnosu na rezultat iz 2019. godine, i to za Hrvatsku, Italiju, Grčku i Španjolsku. Koristili su javno dostupne podatke i podatke dobivene putem mreže HOTREC, europskog udruženja HoReCa industrije.
Hrvatska
Od početka godine do kraja srpnja ostvareno je oko 58 posto turističkih dolazaka i 68 posto turističkih noćenja iz 2019. U srpnju je zabilježeno 80 posto dolazaka i 81 posto noćenja iz rekordne godine.
Italija
Od početka godine do kraja srpnja ostvareno je 49,3 posto noćenja u odnosu na 2019. (pri čemu je broj domaćih gostiju bio manji za 28,4 posto dok je stranaca 71 posto manje). U srpnju je postignut bolji rezultat pa je mjesec završen na 12,4 posto zaostatka u turističkim dolascima u odnosu na srpanj 2019. (zabilježeno je povećanje od 6,4 posto domaćih gostiju i pad stranih gostiju od 31,7 posto).
Grčka
Od početka godine do kraja srpnja ostvareno je 58 posto turističkih noćenja u odnosu na 2019. godinu. U srpnju je ostvaren bolji rezultat i mjesec je završen na 66 posto rezultata iz 2019. Pošto je turistički rezultat u Grčkoj ovisan o avionskom prometu, Grci optimistično gledaju na podatak da je u srpnju u međunarodnim dolascima u zračnim lukama postignuto 2/3 dolazaka u odnosu na 2019. godinu.
Španjolska
Španjolska, koja je već duže vrijeme u epidemiološkoj crvenoj zoni, očekivano ima najslabiji rezultat te su poznati podaci samo za prvu polovicu godine. Od početka godine do kraja lipnja Španjolsku je posjetilo 5,4 milijuna turista, što je pad od 50 posto u odnosu na ionako lošu 2020. U turističkim noćenjima ostvaren je minus od 14 posto u odnosu na 2020., što je 74 posto manje u usporedbi s 2019. godinom.
Početak kolovoza blizu razine 2019. godine
U Hrvatskoj je ove nedjelje boravilo 1.055.000 turista, od kojih 886.000 stranih i 169.000 domaćih turista, objavilo je Ministarstvo turizma i sporta. Od stranih gostiju najviše je Nijemaca (257.000), Slovenaca (125.000), Poljaka (81.000) i Austrijanaca (68.000). Tog je dana najviše turista zabilježeno u Istri (271.000), Primorsko-goranskoj županiji (180.000) i Splitsko-dalmatinskoj županiji (170.000).
Od početka godine do kraja srpnja na razini čitave zemlje ostvareno je ukupno 7,4 milijuna dolazaka i 44,5 milijuna noćenja, dok je u prvih sedam dana kolovoza ostvareno 981.000 dolazaka i 7,4 milijuna noćenja, odnosno 78 posto dolazaka i 91 posto noćenja ostvarenih u prvom tjednu kolovoza 2019.
"Odličan turistički rezultat je iza nas. Hrvatska ove godine brani status najuspješnije i najbolje pripremljene turističke destinacije na Mediteranu. Potvrdili smo kvalitetu, percipirani smo kao sigurna destinacija i, u odnosu na druge države na Mediteranu, ostvarujemo najbolje rezultate. Kako će se razvijati situacija, u ovom je trenutku teško predvidjeti, no mi se nadamo i vjerujemo da ćemo odraditi znatno dulju sezonu nego prošle godine, kada su oštra zatvaranja pojedinih zemalja uslijedila već u drugoj polovini kolovoza", rekao je Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
National Geographic Hrvatskoj posvećuje cijeli dan
I svjetski mediji raspisali su se o Hrvatskoj kao poželjnoj turističkoj destinaciji.
Na National Geographicu, jednom od najgledanijih svjetskih televizijskih kanala, Hrvatska će se 19. rujna po prvi put svijetu predstaviti kroz tri različite emisije. Zemlja biti prikazana kao top destinacija za sve zaljubljenike u istraživanje, gastronomiju, avanturu i znanost. Svjetski poznati kuhar Gordon Ramsay je jednu od epizoda treće sezone svoje emisije “Gordon Ramsay: Uncharted” posvetio upravo Hrvatskoj. Pod stručnim vodstvom lokalnog stanovništva i svog domaćina, našeg poznatog kuhara Davida Skoke s kojim je odmjerio kulinarske snage, Ramsay je u Istri ronio, lovio koze i magarce, tragao za tartufima i pripremio nekoliko recepata koristeći lokalne proizvode poput svježih jaja, kozjeg sira i maslinovog ulja.
Svijet će Hrvatsku imati prilike vidjeti i doživjeti i iz ptičje perspektive u emisiji “Europe from above”. Prekrasne i opuštajuće snimke Hrvatske iz zraka obići će svijet i zasigurno napraviti nevjerojatnu i jedinstvenu promociju naše zemlje najljepšim snimkama Stona, Metkovića, bajkovitog Motovuna i Pule.
Isto tako, u popularnoj emisiji “Inside the factory” imat ćemo jedinstvenu priliku zaviriti u trenutačno iznimno zanimljivu tvornicu Rimac automobila tijekom koje će svijet upoznati Hrvatsku kao zemlju znanja i inovacija.
The Telegraph o ljepotama Zadarske županije i Dugog otoka
Novinarka britanskog lista The Telegraph Mary Novakovich i fotograf Adamu Batterbyu od 6. kolovoza borave na području zadarske županije kako bi napisali reportažu za taj list koji prati preko 20 milijuna čitatelja. Put su organizirali Hrvatska turistička zajednica i njeno predstavništvo u Londonu te turistička zajednica Dugog otoka, a reportaža će pokrivati lokalnu turističku ponudu, specifičnosti Dugog otoka, svjetionik Veli rat i zaljev Sakarun, park prirode Telašćicu, špilju Golubinka te ostale zanimljivosti Dugog otoka. Mary Novakovich prestižna je britanska novinarka hrvatskog porijekla koja iza sebe ima brojne tekstove o Hrvatskoj, turizmu i ljepotama naše zemlje i to ne samo u The Telegraphu već i u The Guardianu, Conde Nast Travelleru, The Independentu i Daily Mailu.
Otok Brač na naslovnici časopisa Bell'Europa, stižu talijanski influenceri
Talijanski časopisi u srpnju posvetili su brojne naslovnice hrvatskim destinacijama, a u kolovozu svoje je mjesto na naslovnici popularnog lista Bell’Europa pronašao otok Brač. Pored toga, reportaža o ljepotama Brača objavljena je i u listu Itinerari e luoghi. U reportaži na 12 stranica u časopisu Bell’Europa novinarka Barbara Roveda opisuje ljepote tog otoka s nizom korisnih informacija kako doći na otok, što posjetiti, što raditi u slobodno vrijeme, gdje odsjesti te gdje je najbolje probati lokalne specijalitete.
U turističkom časopisu Itinerari e luoghi, koji posebno obrađuje turističke destinacije te koji broji više od 100.000 čitatelja, otoku Braču je posvećeno čak 14 stranica u sklopu kojih autor teksta ističe da otok nije poznat samo po prekrasnoj plaži Zlatni rat, već i po umjetnosti, klesarstvu i bračkom kamenu te kamenolomima, Zmajevoj špilji, pustinji Blaca te odličnoj eno-gastronomiji, posebice vinu.
Uz objave u medijima, našu zemlju promoviraju i talijanski influenceri pa će tako u narednim danima, u organizaciji te uz podršku Hrvatske turističke zajednice, u našoj zemlji boraviti talijanski influencer Lillio Gennaro kojeg na Instagramu prati više od 520.000 fanova te Ema Kovač, hrvatska manekenka s talijanskom adresom koju prati oko 250.000 fanova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....