AUTOHTONE DELICIJE

Hrvatska je zaštitila samo pet tradicionalnih jela, a Italija i Francuska po 150

 Željko Šop/Cropix

RIJEKA - Hrvatska je zaštitila samo pet autohtonih jela, dok su Italija i Francuska to napravile sa čak 150 svojih tradicionalnih delicija. Domaća hrana je brand kojeg moramo razviti i intenzivirati, a današnja situacija je daleko od blistave – poručio je Stjepan Odobašić, direktor tvrtke Robinson koja je u Opatiji organizirala simpozij Svijet hrane 2010.

Naime, tvrde stručnjaci, svjetski je trend obogaćivanje turističke ponude autohtonim delicijama, a u Hrvatskoj se takva hrana u pansionskoj ponudi hotela nudi u samo 40 posto slučajeva. U a la carte hotelskoj ponudi situacija je i gora pa autohtona hrana čini tek 29 posto ponude.

- U restoranima je situacija bolja, no u hotelskoj je ponudi izuzetno loša. Rješenje je, među ostalim, povezivanje ugostitelja i lokalnih proizvođača hrane, otvaranje dućana s autohtonim proizvodima – smatra Slobodan Ivanović, profesor na opatijskom Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. Ivanović govori i da Hrvatska mora definirati izvorne proizvode i krenuti u promociju u što se pak moraju uključiti regionalne i državne institucije.

- Naša kuhinja nije samo riba s roštilja i lešo krumpir. Hrvatska mora prihvatiti trendove pa tako u svoju ponudu uvesti show cooking, slow food trendove, a tradicionalna jela trebaju imati prednost – smatra Ivanović. Inače, struka se slaže da hrvatske kuhare treba educirati za spremanje autohtonih jela iz cijele države pa se tako u svakoj regiji treba nuditi tradicionalna hrana iz svih krajeva Hrvatske, a svako jelo mora imati prepoznatljiv izgled kako bi postalo brand. ( I.B./EPEHA)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2024 05:16