Predstavljanje prve službene strategije Hajduka u kino sali unutar stadiona Hajduka.
 BOZIDAR VUKICEVIC/CROPIX Cropix
AMBICIOZAN PLAN

To se čekalo 16 godina: ‘Hajduk dvaput prvak do 2027., nikad ispod drugog mjesta i - grupa Lige prvaka!‘

Na Poljudu je u tijeku prezentacija ambiciozne Strategija Hajduka od 2021. do 2027.
Piše: Jurica RadićObjavljeno: 29. listopad 2021. 12:51

Hajduk je prezentirao strategiju za razdoblje od 2021 do 2027. godine, prvi povijesni klupski dokument u kojem su se postavili jasni ciljevi sportske, poslovne i financijske izvedbe. Strategiju je pod kontrolom uprave kluba izradila konzultantska firma Deloitte čiji je direktor Gordan Kožulj jasno iznio svoja razmišljanja o dokumentu Strategije ispisane na gotovo 100 stranica.

- Mi smo bili samo alat da sva promišljanja jasno i koncizno stavimo u strukturu i napišemo na papir. Zato prije svega, čestitke svima koji su sjeli za stol i radili s nama. Još se 2016. godine počelo promišljati o strategiji – objasnio je Kožulj koji je od početka bio u projektu izrade Strategije.

image
Andro Fistonić
BOZIDAR VUKICEVIC/CROPIX Cropix

- Strategija će koristiti svima u klubu, jer u prezentaciji smo prikazali jedan od ključnih izazova, a to je kontinuitet vodstva i sportskog upravljanja. Strategijom smo pokazali smjer u kojem bi i svi koji dolaze mogli puhati u ista jedra. U suprotnom, puno se energije i resursa rasipa, a da to nije u skladu s onim što je Hajduk.

Kakav ste Hajduk vidjeli tijekom analize?

- Hajduk je bio u nezavidnoj situaciji, jer često volimo optužiti nekog izvan kluba da je kriv za situaciju, ali jasno je da često problemi proizlaze iz same kuće.

Kakva ste iskustva sa sličnim projektima imali u prošlosti?

- Deloitte kao firma ima iskustva sa sportskim segmentom kroz naše partnere smo radili slične projekte u engleskim klubovima. U Hrvatskoj sam, primjerice, radio organizaciju Sveučilišnih igara.

image
Gordan Kožulj
BOZIDAR VUKICEVIC/CROPIX Cropix

Na temelju čega mislite da će Strategija Hajduka polučiti uspjeh?

- Na temelju toga što je strategija napravljena od ljudi koji razumiju nogomet, a to su prije svih vodstvo uprave i djelatnici kluba, stručno-tehnička komisija, odnosno stručno tehnički kadrovi. Ako su oni nakon dugog razmišljana došli do spoznaje da je ovo realno, onda ja njima vjerujem – naglasio je Kožulj.

Strategija je podijeljena u tri segmenta (sportski, poslovni, financijski), a ključna točka strategije svakako je sportska izvedba.

- Hajduk želi iskorak u sportskim rezultatima do 2027., a cilj je osvojiti dvaput prvenstvo, dok u ostalim sezonama treba biti najmanje drugoplasirani. Uz to, barem jednom se treba osvojiti Kup. Uz to, mora se unaprijediti međunarodna konkurentnost kluba kako bi se Hajduk podigao sa 140. mjesta do 90. mjesta na UEFA ljestvici. Također je cilj jednom igrati skupine Lige prvaka, jednom Europske lige i tri puta skupine Konferencijske lige te jednom ući u osminu finala Konferencijske lige. Treba stabilizirati igrački kadar s nogometašima koji će imati prosjek godina u rasponu od 24 do 26, a svake sezone treba promovirati dva juniora u širi izbor prve momčadi - prezentirao je Kožulj uz bitan dodatak:

- Ciljevi su ambiciozni, ali ostvarivi.

image
BOZIDAR VUKICEVIC/CROPIX Cropix

Za domaći cilj, osvajanje naslova prvaka, Deloitte je u Strategiji jasno pokazao kakva je korelacija ulaganja i konačnog plasmana u prvenstvu. Hajduk je u prošloj 2020. godini potrošio 124,9 milijuna kuna čime je po potrošnji bio trećeplasirana ekipa lige, ali je u ljeto 2020. sezonu završio na petom mjestu.

- Od 2018. do 2020. godine Hajduk je drugi po budžetu, ali rezultati to ne potvrđuju, jer momčad nije uspjela kapitalizirati uložena sredstva. Lokomotiva je sa skromnijim budžetom više napravila, ali nije uspjela biti održiva na dulje razdoblje.

Objasnio je odmah Kožulj i kako napraviti održivi iskorak.

- Dva najveća prihoda su prodaja igrača i prihod od UEFA-e što znači da je ključ cijele priče igranje europskih natjecanja. Hajduk je trenutno 140. na UEFA ljestvici, što je jedan od najboljih plasmana proteklih sezona, dok je za usporedbu, Osijek na 138 mjestu. Uprava Hajduka sa trenutačnom pozicijom kluba, jer osjećaju da mogu i moraju bolje. Smatramo stoga da Hajduk može doći do 80-100 mjesta. Možda neće za neke navijače Hajduka biti dovoljno ambiciozno, ali za usporedbu smo uzeli šest klubova iz tog raspona. AC Milan (80. prošle godine), zatim Maribor sa budžetom od pet milijuna koji je pred dvije godine došao do 79. mjesta, ali danas je na 112. poziciji. AC Milan je pomalo neprirodno u tom društvu, jer troši gotovo 400 milijuna eura godišnje, a ostali klubovi (Rapid Beč, AZ Alkmaar, Partizan i Legia) dosegnu i 25 do 30 milijuna eura godišnje. Hajduku bi trebalo barem 20 milijuna eura godišnjeg proračuna da bi momčad egzistirala na poziciji od 80-100 mjesta. Ti klubovi više prodaju nego kupuju. Milan je neprirodno u toj grupi gdje su Rapid, Partizan, Alkmar, Maribor, Legia.

O stvaranju igrača za Hajduk govorio je Andro Fistonić, mladi i ambiciozni pomoćnik sportskog direktora Mindaugasa Nikoličiusa.

- Cilj je u prvoj momčadi imati 50 % igrača iz našeg pogona, 20 iz regionalnog okruženja. Trenutno Hajduk ima 53 % igrača iz svoje škole, 27 % regionalnih, te 20 % internacionalaca. U budućnosti stgrategija definira da stranac može doći samo ako nemamo takav profil igrača u klubu. Stil igre ? Veterani, članovi kluba i sportska struka kluba su dugo o tome debatirali. Jasno je da Hajduk u HNL-u ima gotovo sedam protivnika koji igraju u niskom bloku i čiji niski blok obrane treba probijati sa progresivnim posjedom. Da, moramo imati izraženi posjed, jer primjerice u Premierligi je jedino Leicester u recentnom razdoblju osvojio prvenstvo sa manje od 50 % posjeda - ispričao je Fistonić.

image
BOZIDAR VUKICEVIC/CROPIX Cropix

Jedan od najzanimljivijih tema jest skauting. Kožulj je kroz strategiju najavio transformaciju rada u tom segmentu.

- Hajduk je 2016. imao 40-ak vanjskih skauta, od kojih su samo trojica napravili izvještaj na kraju godine. Toliko o odgovornosti. Ključno je uložiti u taj dio, jer dugo niste imali glavnog skauta koji će biti odgovoran za taj dio posla, da se zna je li kvaliteta igrača u skladu s onim što Hajduk treba. Moramo skautima pružiti alate s kojima će raditi. Moramo im dati obavezu, ali i alate da zadaće mogu kvalitetnije odraditi. kazao je Kožulj, a Fistonić objasnio temeljne kriterije po kojima će se birati igrači.

- Po svakoj poziciji smo definirali ocjenu za stil igre i principe koju su razvijeni unutar sustava igre. Mora imati tehničke, taktičke, kondicijske i psihološke karakteristike. Najveću ocjenu smo stavili za psihološku karekteristiku, jer akos e ne može nositi sa teretom igrača Hajduka, onda su ostale karekteristike manje bitne. Izbor trenera ? Nije to kriterij koji ćemo implementirati, jer to je već implementirano. Prosjek bodova, sustav igre, realizacija izlaznih transfera, broj igrača integriranih iz akademije i zadnji najbitniji, razgovor sa predsjednikom i sportskim direktorom. Može sve imati, ali ako u razmišljanjima nije kompatibillan s njima, stvari ne funklcioniraju.

Strategija je definirala što Hajduk može osigurati tržištu.

- Premier liga ima najveća sredstva, Španjolska i Njemačka dvostruko manje. Ono što nemaju će platiti, a mi moramo prepoznati što mi imamo, a drugi nemaju. Ako će tražiti vještine, idu u Južnu Ameriku. Ako traže fiziku, tražit će Afrikance koji su genetički jači. Azija je disciplina, Njemačka i Poljska disciplina i organizacija. Španjolska i Portugal su vještina i disciplina. Što mi možemo ponuditi ? Kreativnost i vještinu - kazao je Fistonić dodavši kako Hajduk i dalje traži klub-partner u kojem će usavršavati svoje igrače pod nadzorom struke s Poljuda.

- U pregovorima smo sa određenim klubovima, naša struka i naši mladi igrači i neće biti u istoj ligi gdje igra naša prva momčad. I to ćemo osigurati u najskorije vrijeme.

Treći segment strategije, pored sportske i poslovne izvedbe, jest finacijski dio. Strategija nalaže jačanje marketinškog dijela i prodaje u tom dijelu, jer trenujtno su izlazni transferi igrača 68 % prihoda Hajduka.

- Jako je važno da stategija ima uporište u financijama. Cilj je da 2027. operativni dio prihoda bude 60 % izvan segmenta transfera. Moram reći da je Hajduk u ovom trenutku stabilna poslovna organizacija sa godišnjim proračunom od 13-15 milijuna, čak do 20 milijuna eura. – iznio je Kožulj.

Strategija se posvetila i pitanju nogometnog kampa. Dobro je znano da je Hajduk sa gradom Trogirom potpisao sporazum za zemljište u Divuljama u blizini zračne luke Resnik još u srpnju prošle godine, ali još nije započeta gradnja.

- Na dva pomoćna terena trenira 14 različitih momčadi, to je neodrživo. Klub se ne može tako razvijati i širiti. Uz to, trenutni stadion stvara teret, zbog toga je kamp važan. Da bi se omogućilo bazi, nogometnoj Akademiji razvoj talenata mora se imati kamp. Za Hajduk je premalo 350 igrača za visoke ciljeve, jer primjerice, mi u Mladosti imamo 500 plivača.

Naglasio je Kožulj koji su zahtjevi UEFA-a i što se cijeni u Europi.

- Traže se tri terena za trening u kampu, a UEFA daje nagradu klubovima koji pružaju iskorak u ovom segmentu. Jedni od najvećih proizvođača talenata su Ajax i Benfica, to su klubovi koji su od UEFA dobivali nagradu Best practice, za razvoj mladih igrača kroz vlastite kampove. Jasno je da je izgradnja kampa dugoročni plan, ali u ovom vremenskom razdoblju ne vidimo da će kamp biti do kraja realiziran – kazao je Kožulj.

Na kraju 80-ominutne prezentacije predsjednik Uprave Lukša Jakobušić zahvalio se svim suradnicima iz sadašnjosti i prošlosti Hajduka koji su uz vlasnike Grad Split i navijače sudjelovali u izradi opsežne strategije koja bi trebala donijeti bolje sutra za splitski klub.

Standings provided by SofaScore LiveScore
Linker
06. svibanj 2024 16:42