1. Bow vs Plectrum: Bow vs. Plectrum
(Croatia Records)
Ako ovo i nije najbolji album ove godine, sasvim je sigurno da je donio najveću svježinu i promjenu na domaću jazz scenu. Vrlo je neobičan taj spoj reske slavonske tamburice Filipa Novosela i debelog, tmastog basa Tihomira Hojsaka pogotovo kad ga svira gudalom. Nije ovaj duet privukao pažnju samo sudarom boja zvukova instrumenata, nego i skladbama koje korijene nalaze u poigravanju tradicijom, u kontinentalnom folku naših i susjednih krajeva, od Slavonije, preko Međimurja do Bosne i Makedonije. Bilo je i sjajnih nastupa, od dueta u Samoboru, preko koncerta sa Zagrebačkim orkestrom mladih, u triju s Matijom Dedićem, do nastupa s Tamburaškim orkestrom HRT-a. Momci puno rade, nastupaju i putuju (svirali su i po Americi), spremaju i DVD izdanje koncerta u Lisinskom, kao i nove materijale, a u stanju su spojiti doista nemoguće, sambu s bećarcem, swing s međimurjem, blues sa sevdahom, klasičnu suitu s tamburašima i pri tome biti i opušteni i virtuozni i zabavni.
2. Miro Kadoić: Endless Summer
(Aquarius)
Prepoznatljiva i do sada najzrelija Kadoićeva glazbena promišljanja vrlo su specifične boje modernog jazza. Ovaj ih je puta i hrabro upotpunio popratnim tekstovima, čini se trajnim sjećanjima na stvarne situacije, sa snagom kojom Kadoić vješto manipulira vremenom, baš kao i glazbom, ali tako da i ostali članovi ovog sjajnog septeta imaju napretek prostora za vlastite ideje.
3. Jazz Ex Tempore Orchestra: Criss – CROss
(Croatia Records)
Elvis Stanić ovdje je propitujući baštinu okupio šaroliku ekipu, pokrivajući široki prostor, a svaki od sudionika donio je svoje skladbe (Marko Ramljak – Dalmacija, Filip Novosel – Slavonija, Matej Kovačević - Međimurje, te Tonči Grabušić i Damjan Grbac - Istra i Kvarner). Producentski je to vrlo ujednačen miks, pogodan za izvoz, ljetos izvrsno prezentiran na tzv. silent koncertu u Opatiji.
4. Matija Dedić & Šimun Matišić: Fortune Smiles
Više se pažnje ove godine poklonilo Matijinim projektima vezanima uz Arsena, no ovaj duet s vibrafonistem Šimunom Matišićem, uz skladbe Pata Mathenyja, Garyja Burtona i Chicka Coreae dao je priliku prije svega mladom Matišiću da iskaže i muzikalnost i bridak improvizatorski nerv, dostojan nasljednika Boška Petrovića.
5. B.P. Convention i B.P & Friends: Original Album Collecton, Box set 1 i 2
(Croatia Records)
Boškova ostavština vrijedna je objavljivanja, u vrijeme kad vinili prvih izdanja dosežu astronomske cijene. Dva puta po šest albuma obuhvaćaju gotovo cijelu karijeru našeg najvećeg jazz glazbenika, pedagoga i promotora svih vremena, velikana koji je izmislio hrvatsku jazz scenu, ali ostavio i iza sebe predivan opus.
6. Bruno Mičetić Trio: Beauty Of Your Soul
(Dallas Records)
Na svom je drugom albumu gitarist Bruno Mičetić autorskim skladbama ostao na tragu mainstreama američkih jazz uzora. Posebno je dobra skladba “That's What it is”, u dva aranžmana, prvo funky, a onda, u bonusu, bliže swingu ili bebopu. Cijeli bend izmjenjuje solaže, i gitare i klavijatura, pogotovo u drugoj verziji, sa dojmljivim, no suzdržanim Vojkanom Jocićem na saksofonu.
7. Peek 3: Fragments
(Dallas Records)
Grupu Peek 3 čine iskusni Pavle Jovanović na gitari, Krunoslav Levačić na bubnjevima i mladi Ivar Roban Križić na basu. Ovo im je prvi album, izvode Jovanovićeve skladbe, a kao gost im se pridružio i nadahnuti saksofonist Saša Nestorović. Živa je to i neobuzdana glazba, blizu free jazzu, zaista sjajnih glazbenika (Ivar stasava u vrsnog basistu) koje vrijedi poslušati uživo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....