Netko se opasno namjerio na američku tvrtku Regalis Foods. Više od 1000 kupaca nasamareno je jeftinim trikom lažne prodaje. Kupci su mislili da kupuju proizvode popularne tvrtke Regalis Foods po izvrsnoj cijeni, a kad su provukli kartice, roba nikad nije stigla. Regalis Foods bavi se distribucijom namirnica poput jastoga, tartufa, wagyu odrezaka i sličnih ekskluzivnih namirnica.
Brojka prevarenih kupaca koja se pojavljuje u medijima zasigurno je daleko veća što potvrđuje i Ian Purkayasthi, vlasnik i osnivač tvrtke za Eater. Iznos ukupne "ukradene" robe premašuje iznos od 200 000 dolara.
"To je samo broj transakcija za koji znamo, zasigurno je puno veće. Mrzim osjećaj što ne mogu ništa učiniti. U nekim slučajevima dajemo darovne bonove kao gestu dobre volje, ali to ne nadoknađuje financijsku štetu, a tvrtka zapravo nema ništa s tim. Usran je osjećaj kad ljude varaju tako što misle da kupuju vašu robu, a vi ne možete učiniti baš ništa!" izjavio je Purkayasthi za Eater.
Zaposlenici tvrtke također su bili izloženi uznemiravanju i prijetnjama frustriranih žrtava prijevare. U lipnju 2021. jedan je kupac nazvao i rekao: "Ako ne dostavite moju je**** narudžbu, namjeravam doći u New York i sve ću vas izbrisati. Povrijedit ću nekoga. Nazovite me! Umoran sam od zaje****** sa svima." Iako do sada nitko nije reagirao na prijetnje nasiljem, tjeskoba koju one izazivaju vrlo je stvarna.
Mrežne prijevare skočile su u nebo od ožujka 2020., osobito na Facebook Marketplaceu. Do proljeća 2021. online maloprodajna platforma narasla je na više od 1 milijarde korisnika i raste. Transakcije e-trgovina ove godine će prijeći 1 milijardu dolara što je više nego primamljiva brojka za smišljanje financijskih malverzacija. I dok Facebook tvrdi da ima stroge sigurnosne mjere, sve veći broj prevaranata koristi ga za krađu novca i privatnih podataka, uključujući prijavu na Google račun često s minimalnim ili nikakvim posljedicama. Opsežna istraga koju je provela ProPublica otkrila je da su "nedostaci diva društvenih medija u nadziranju usluge olakšali prevarantima izvođenje niza prijevara." Te prijevare često imaju oblik lažnih stranica koje tvrde da prodaju sve, od Bitcoina i PlayStationa do kavijara.
Sveukupno se pojavilo više od desetak lažnih web stranica, a sve su koristile slike i tekst zaštićene autorskim pravima preuzete izravno s Regalis Foods. U mnogim slučajevima, početne stranice se vizualno ne mogu razlikovati od pravog Regalisa - sve dok se nitko ne potrudi provjeriti URL.
"Recenzije su vrlo štetne za brend, a njihovo je uklanjanje nevjerojatno teško. Zaposlenici Regalisa nisu imali drugog izbora nego provesti sate prolazeći kroz Googleove i Facebookove standardne automatizirane kanale podrške, obično bez uspjeha. Kontaktirali bismo PayPal, upozorili ih na prijevaru, a oni bi zatvorili račun", kaže Purkayastha, koji napominje da pravi Regalis Foods koristi Shopify kao platformu za plaćanje. "Tada bi u roku od sat vremena imali novi autentificirani račun."
Dok je PayPal bio umjereno kooperativan, čini se da Facebook ne želi ništa učiniti. Budući da prevaranti plaćaju za svoje lažne Facebook Marketplace stranice, tehnološki div nema dovoljno poticaja da ih ukloni.
"To je najveća prepreka: samo natjerati nekoga da razgovara s nama", rekao je Purkayastha za Eater.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....