Priče o kruhu

Kada je otvorena Korica, prva artisan pekarnica u Zagrebu, malo tko je mogao predvidjeti njezin uspjeh

Vlasnica najdugovječnije zagrebačke artizanske pekarnice otkriva nam kako se ideja o Korici rodila za njenog posjeta San Franciscu

"Ideja o Korici pojavila se još u jesen 2013. godine, četiri godine prije nego što je otvorena prva lokacija u Preradovićevoj. Tada sam posjetila pekarnicu Tartine u San Franciscu i odlučila da je to nešto s čime želim upoznati i Hrvate. S tog sam putovanja donijela i tada 35 godina staru kulturu startera, koju još uvijek u Korici održavamo na životu", rekla nam Ivana Urem Marohnić, vlasnica najdugovječnije artizanske pekarnice u Zagrebu.

image
Vedran Peteh/Cropix

Objasnila je kako je u to vrijeme, s obzirom na to da u Hrvatskoj nije postojalo ništa slično, svaka njezina odluka bila prilika za inovaciju, ali je istodobno predstavljala i rizik.

"Sve su se odluke činile velike i sudbonosne. Uložila sam sve što sam imala, preuredili smo 300 četvornih metara derutne donjogradske Dione i ‘bacili se na glavu‘. Nismo znali hoće li se majstori pekari dobro snaći u ovakvoj pripremi kruha, hoće li ljudi htjeti sjediti zajedno za zajedničkim stolom, nismo imali pojma što nas čeka, ali znala sam da će bili ili sve ili ništa. Na kraju sam svemu pristupila dosta štreberski i Korica je, zapravo, rezultat upravo toga: sve planiramo, radimo od početka i pazeći na najsitnije detalje, a potom testiramo, propitkujemo, vrednujemo i učimo", dodala je.

image
Vedran Peteh/Cropix
image
Vedran Peteh/Cropix

Iako je bilo izazovno, rekla nam je Ivana, danas je iznimno ponosna na Koricu, koja se nalazi na tri lokacije u gradu, posluje više nego dobro i, najvažnije, Zagrepčanima je približila vrijednost pravog, zdravijeg, boljeg kruha. Sada u Korici nude jedan sourdough kruh, prvi su na tržište izbacili danas superpopularne cruffine i jedini su u gradu koji rade mekani, mliječni shokupan kruh. Kada se osvrne iza sebe, Ivana ne žali ni za čime, osim što bi se možda više, kako kaže, prepustila i pouzdala u dobar ukus i inteligenciju kupaca.

image

Ivana Urem Marohnić, vlasnica pekarnice Korica

Vedran Peteh/Cropix

"Primarni cilj je Koricu održavati dostupnom što većem krugu ljudi na neizmijenjenoj razini kvalitete proizvoda i usluge. To zahtijeva rad rukama, licem u lice s kupcima i dobavljačima, određenu uigranost i prisnost članova tima. Zahtijeva izdatke koji se ne mogu uvijek svi optimizirati. Budućnost će ovisiti isključivo o tome, bez obzira znači li to koju lokaciju više."

A koji je Ivani najdraži kruh iz Korice?

"Teška je to odluka, ali meni je naš baguette stvarno fantastičan i baš ga volim!"

image
Fotografija: Berislava Picek/Cropix; Dizajn naslovnice: Vesna Veselić

Ovaj tekst dio je novog broja magazina Dobra hrana, koji je trenutno na kioscima. Ne propustite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 21:58