VREMEPLOV

Od 50 godina Passata do 30 godina C-Klase: Donosimo 5 važnih rođendana automobila u 2023.

U automobilskom svijetu također ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina Le Mansa...

Automobilski rođendani 2023. godine

Nova godina uvijek znači nove rođendane za slavlje. U automobilskom svijetu također ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina utrke 24 sata Le Mansa ili 20 godina Tesle. Zato smo odlučili kronološki prikazati pet automobila koji vas tjeraju na razmišljanje o prolaznosti vremena.

50 godina VW Passata

Originalni Passat iz 1973. je zapravo modelirani Audi 80. To je uštedjelo vrijeme i novac tijekom razvoja, stvari kojima Volkswagen ranih sedamdesetih nije imao u izobilju. U početku je Volkswagen na umu imao ime "511" jer je Passat zapravo naslijedio 411.

image

Volkswagen Passat

Volkswagen AG

No, tvrtka se ipak predomislila jer nije htjela podsjećati kupce na taj model. U siječnju 1974. VW je predstavio Passat Variant. Proizvedeno je dobrih 2,5 milijuna vozila prve generacije, a deveta generacija trebala bi biti predstavljena 2023. godine.

50 godina Opel Kadetta C

Uredan obiteljski automobil s praktičnim vratima prtljažnika ili natjecateljski sportski automobil u ratnoj boji - Kadett C imao je mnogo lica. Od 1973. do 1979. proizvedeno je ukupno 1,7 milijuna modela. Kadett C s pogonom na stražnje kotače debitirao je u kolovozu 1973. s jasno definiranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.

image

Opel Kadett C

Opel

Karakteristične značajke dizajna bile su ravna rešetka hladnjaka, poklopac motora s naborom tipičnim za marku i prednja pregača dizajnirana kao spojler. Kadett C je automobil "koji ne samo da se ugodno dobro vozi, već je i savjesno konstruiran i čisto dovršen, koji je također jednostavan za održavanje i popravak i ekonomičan za vožnju", pohvalili su ga novinari 1973. godine.

GT/E predstavljen je 1975., a njegov 1,9-litreni motor s L-Jetronic ubrizgavanje iz Boscha isporučivao je 105 KS i bio je sposoban okrenuti 184 km/h s masom praznog vozila od samo oko 900 kilograma.

40 godina Fiata Una

Oko 1970. Fiat je bio najveća automobilska grupacija u Europi u gotovo svakom segmentu. Ali do ranih 1980-ih, marka sa sjedištem u Torinu je "zaglavila" - loša kvaliteta, česti štrajkovi i loše promišljena politika modela uzrokovali su odlazak kupaca. Spas početkom 1983. bio je samouvjereni Uno, kojeg je dizajnirao Giugiaro.

image

Fiat Uno

Fiat

Godinu kasnije, Uno je proglašen "Automobilom godine" u Europi, a dugi niz godina tamo je bio najprodavaniji auto. Proizvodnja u Italiji završila je 1995. U Brazilu se Fiat Uno proizvodio kao "Mille" do 2014. godine. Ukupno je s proizvodne trake sišlo preko 8,8 milijuna primjeraka.

40 godina VW Golfa II

Godine 1983. Volkswagen je predstavio drugu generaciju svog popularnog kompakta. Taj automobil pokazao se svjetskim uspjehom - Volkswagen je proizveo 6,3 milijuna jedinica, prije nego što je zamijenjen 1991.

image

Volkswagen Golf II

Volkswagen AG

Otpornost na hrđu Golfa II također je postala legendarna: dok je Golf I često radikalno propadao, VW je Seriju 2 preplavio s toliko voska da je vosak koji je istjecao straga gotovo postao zaštitni znak. Osim toga, postojala je automatska proizvodnja s industrijskim robotima. Njegova robusnost osigurala je da ga dan danas vidimo na prometnicama.

30 godina Mercedes C-Klase

Ono što se interno samo trezveno nazivalo "serija 202" nije ništa više od prvog Mercedesa C-Klase. Model je naslijedio 190 1993. godine i bio je prostraniji od njega, ne samo zahvaljujući stražnjim sjedalima koja su se konačno mogla preklopiti.

image

Mercedes C-Klasa

Mercedes

Po prvi put tu su bile i davno etablirane linije opreme "Esprit", "Elegance" i "Avantgarde", s tim da je "Esprit" prilično kričav i šaren.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 15:19