VREMEPLOV

Mercedes 190 puni 40: Kako je ‘Baby Benz‘ promijenio sve za ‘trokraku zvijezdu‘, ali i za BMW

Dok nije stigao 190, najjeftiniji novi Mercedes je bio je ekvivalent današnjoj E-klasi, daklem izvan dosega prosječnih obitelji

Mercedes 190

 Mercedes

Pitajte većinu ljudi da navedu sportsku limuzinu srednje klase iz osamdesetih i gotovo će svi navesti BMW-ovu Seriju 3 E30, poznatiju pod nazivom "Kockica", koja upravo ove godine slavi svoj 40. rođendan. Ali, postoji još jedna poznata premium njemačka limuzina srednje klase koja sada puni 40 godina, ato je W201 Mercedes 190, i nedvojbeno je možda i važnija za Mercedes nego e30 za BMW.

image

Mercedes 190

Mercedes-Benz

Istina, BMW je za E30 nakon varijante s dvojim vratima proširio ponudu Serije 3 i u varijantama limuzine s četverim vratima, kabrioleta, karavana te verzije s pogonom na sva četiri kotača pokrivajući više niša od Mercedesa 190.

Usto, prije nego što je krajem 1982, novi 190 krenuo u prodaju ideja o manjoj limuzini iz Stuttgarta u startu nije bila potpuno jasna, jer malog i pristupačnog Mercedesa do tad nije bilo.

Danas uzimamo zdravo za gotovo da možemo ući u salon Mercedesa i odvesti se u modelima GLA ili C-klasi, ali dok nije stigao 190, najjeftiniji novi Benz bio je ekvivalent današnjoj E-klasi, stavljajući Mercedese izvan dosega prosječnih obitelji. Dakle, 190 nije samo preteča moderne C-klase, već i svakog drugog pristupačnog Mercedesa.

image

Mercedes 190

Mercedes-Benz

Ali nije samo tržišno pozicioniranje učinilo 190 izvanrednim. Njegov dizajn također je uspio. Da, bila je to tradicionalna limuzina s jednako tradicionalnom Mercedesovom rešetkom, ali ako pogledate položeni kut te rešetke i prednjih svjetala, način na koji se nos i rep sužavaju, sve izgleda manje i manje kockasto. Ovo, i rezultirajuća brojka od 0,33 Cd bila je radikalna stvar za Mercedes, a BMW to nije znao. Kraj Mercedesa 190, "Kockica" je izgledala kao 10 godina stariji auto, i nije slučajnost da je E36, koji je zamijenio E30 1990. godine, ima moćniji karakteri i izgled zbog većih stražnjih svjetala.

image

Mercedes 190

Mercedes-Benz

Mercedes je za svoj 190 također tvrdio da je superioran i "ispod lima", barem u nekim područjima. Dok je E30 ostao s jednostavnim stražnjim ovjesom, Mercedes je predstavio napredni stražnji ovjes s dvostrukim poprečnim osovinama.

Opet, to je nešto što danas uzimamo zdravo za gotovo, ali nije se nalazilo ni na jednom od skupljih Mercedesovih automobila u to vrijeme. BMW nije počeo koristiti takvu tehnologiju za ovjese sve do Z1 roadstera iz 1989. i E36 Serije 3.

image

Mercedes 190

Mercedes-Benz

Doduše, 190 nije bio savršen automobil. Teško je odlučiti što je bio veći problem, prostor za noge straga ili popis standardne opreme (zapravo gotovo sve je bila doplata). Usto do 1985. godine nije bilo opcije motora sa šest cilindara, a prvi atmosferski dizelaš za europsko tržište od 72 KS tjerao je 190 sporo poput puža (od 0 do 96 km/h za 17,7 sekundi).

Mercedes je također propustio potencijalnu još bolju prodaju jer nije imao varijante coupe ili kabriolet pa ni karavan iako je napravio recimo prototip kompaktnog 190.

Planovi Stuttgarta da s modelom 190 uđu u reli bili su poremećeni dolaskom Audija Quattra s pogonom na sva četiri kotača, no ipak, vatreni 190 s motorom od 16 ventila borio se za prestiž BMW-om M3 u touring utrkama, sve dok 190E 2.5 Evolution II nije preuzeo vodstvo na DTM prvenstvu 1992. godine. Nasljedila ga je C-klasa i ta je oznaka za Mercedes srednje klase ostala do danas...

image

Mercedes 190

Mercedes
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. ožujak 2024 02:35