Jedna od najpopularnijih videoigara u povijesti i danas se igra, a ima i zdravstvenu "ulogu". Tko bi rekao!?
 Foto: iStock
Korisna videoigra

Igranje Tetrisa može spriječiti PTSP

Pacijenti koji su primljeni na odjele hitne medicinske skrbi nakon prometnih nesreća imali su manji rizik za razvoj PTSP-a ako im je bilo dopušteno igrati Tetris unutar šest sati od prijema u bolnicu.

Igranje igre koja je bila popularna u osamdesetima može spriječiti pojavu neugodnih "flashbackova" koji se obično javljaju nakon nekog traumatskog iskustva, pokazalo je istraživanje koje su zajednički proveli Sveučilište u Oxfordu i Karolinska institut u Švedskoj.

Znanstvenici su otkrili da su pacijenti koji su primljeni na odjele hitne medicinske skrbi nakon prometnih nesreća imali manji rizik za razvoj PTSP-a ako im je bilo dopušteno igrati Tetris unutar šest sati od prijema u bolnicu.

Vraćanje slika

Tetris je jedna od najpopularnijih videoigara u povijesti, a i danas je igraju milijuni ljudi širom svijeta. PTSP se može razviti kod ljudi koji su doživjeli bilo kakvu traumu, od rata, otmice, mučenja ili silovanja do prometnih nesreća, a jedna od glavnih karakteristika tog poremećaja su učestala vraćanja slika povezanih s traumatskim događajem.

Oboljele osobe obično su dobivale terapiju tek nakon što bi se simptomi pojavili, no nikada dosad nije bilo pokušaja da se spriječi razvoj simptoma.

Tetris je vizualno zahtjevna igra pa su znanstvenici htjeli provjeriti može li ona spriječiti pojavu flashbackova prekidajući proces koji se inače naziva konsolidacija pamćenja. U istraživanju je sudjelovala 71 osoba stradala u prometnim nesrećama, od kojih je polovica činila kontrolnu grupu, a polovica je bila zamoljena da se kratko prisjeti nesreće, a zatim da igraju Tetris.

Istraživanje na većem uzorku

Znanstvenici su otkrili da su osobe koje su igrale Tetris imale manje neugodnih flashbackova traume u periodu nešto dužem od tjedan dana nakon nesreće u odnosu na kontrolnu grupu. Sljedeći korak autora je da provedu istraživanje na većem broju pacijenata kako bi utvrdili je li dobrobiti na psihološkoj razini traju i dulje vrijeme nakon doživljene traume.

- Bio bi to velik napredak kad bismo pomoću jednostavne bihevioralne psihološke intervencije uz pomoć kompjutorske igre mogli spriječiti razvoj posttraumatskog poremećaja - kažu autori istraživanja.

Linker
21. studeni 2024 05:59