JEDNI MOGU, DRUGI NE

Zašto žičara ne vozi na Snježnu Kraljicu: ‘Objašnjenje je glupo, pa nisu gledatelji svinje...‘

Sljemenska žičara zatvorena je za gledatelja na svojem prvom izdanju Snježne kraljice, na Sljeme će prevoziti skijašice i ekipe


Dragutin Žiljak

 Neja Markicevic/Cropix

Ovogodišnje izdanje Snježne kraljice na Sljemenu je trebalo biti prvo na koje će gledatelje prevoziti sljemenska žičara, no to se neće dogoditi. Tisuće onih koji su se veselili vožnji gondolom do sljemenskog vrha, a onda uživanju u vožnjama najboljih skijašica svijeta, ostali su razočarani saznavši da će ih na Medvednicu odvesti, kao i prethodnih godina, autobusi. U žičari će se voziti samo natjecateljice i njihove ekipe.

image
Goran Mehkek/Cropix

Takva odluka organizatora ponukala je oporbu na kritiziranje gradske vlasti, a reagirao je i Sindikat radnika javnog gradskog prijevoza putnika Republike Hrvatske koji ju je opisao suludom. Organizatori utrke čiji je proračun 29,9 milijuna kuna (3,8 milijuna eura) su u brošuri namijenjenoj posjetiteljima kao razlog za nju naveli sigurnost.

- Žičara Sljeme se neće koristiti na dane utrka za prijevoz gledatelja jer bi tako gledatelji došli na vrh Sljemena, od kuda se moraju do natjecateljske staze najprije spuštati nizbrdo po strmim i zasniježenim stazama, a potom i penjati uzbrdo po tim istim stazama po noći, što bi bilo vrlo naporno i opasno za gledatelje - navode iz organizacije Snježne kraljice.

image


Renato Petek

Damir Krajac/Cropix

Njihovo opravdanje za Renata Peteka (SDP), gradskog zastupnika i jednog od prvih kritičara odluke da žičara ne prevozi publiku, djelomično ima smisla. Slaže se, naime, s tim da ona predaleko ostavlja gledatelje koji svoje mjesto imaju na tribini, no smatra kako bi dolazak njom više odgovarao osobama koje bi svoje mjesto pronašle pri vrhu staze.

- Nije u redu da je ona učinjena ekskluzivnom, da služi samo za prijevoz natjecatelja - ističe Petek. Dodaje kako će trošak Grada u organizaciji utrke narasti s početnih 2,5 milijuna kuna samim time što će ZET sa svojih 20 autobusa prevoziti publiku. Upozorio je kako je jedno od opravdanja za korištenje žičare bila baš i organizacija utrke Svjetskog kupa, ali u svojoj premijernoj godini uskraćena je gledateljima.

- Žičara koja je ekološko sredstvo neće se koristiti, dok će autobusi voziti gore dole i zagađivati. Upravo je to situacija koja se trebala izbjeći s tom megalomanijom od žičare. To nije zelena politika i pristup koji bi trebao biti, pristup koji bi se očekivao - govori Petek.

Kako gleda na odluku organizatora i Grada, pitali smo Dragutina Žiljka, nekadašnjeg šefa Skijališta Sljeme.

image


Dragutin Žiljak

Neja Markicevic/Cropix

- Trebamo malo stati na loptu - poručuje nam s tribine Snježne kraljice dok traži tiše mjesto za razgovor. Problem sigurnosti gledatelja koji bi došli žičarom je za Žiljka stvaran. Ona bi, kaže, ljude dovukla do vrha iako se gledalište nalazi ispod polovice planine. Gledatelji bi se zatim morali spustiti 500 metara, a neki od njih bi krenuli stazom što nije dopušteno jer bi sebe doveli u opasnost. Dugogodišnji prvi čovjek skijališta je ustvrdio kako bi možda na njih naletio i stroj za ravnanje snijega, tzv. ratrak, što bi moglo završiti pogubno.

- Dovoljna je samo jedna žrtva i onda bi svi drukčije gledali na situaciju. Slične su se stvari događale na svjetskim skijalištima. Organizatori su odlučili kako je najsigurnije da ljudi idu autobusima koji ih ostave na pola puta do vrha, a oni dopješače do svog mjesta - konstatira Žiljak.

Vjeruje kako bi se u narednim izdanjima trebalo razmisliti u upotrebi međustanice gondole na Brestovcu s koje bi dolazak gledatelja do staze bio lakši. Osim toga, Žiljak napominje kako bi gondola u budućnosti trebala imati i višestruku ulogu, sportsku i turističku, a da bi se potencijal turističke ostvario potrebno je ulagati u Medvednicu.

Odluku nekorištenja žičare za prijevoz gledatelja najviše je kritizirao Sindikat radnika javnog gradskog prijevoza putnika RH. Poslali su priopćenje u kojem su naveli da autobusi nisu predviđeni za brdske linije i kako oni ne podnose velika opterećenja. U njemu su i gradsku vlast okrivili za gubitke koje ZET generira.

image

Damir Krajac/Cropix

- Problem je vožnja s busevima koja dovodi do dodatnih troškova za ZET. Da su otvorili žičaru za gledatelje uštedjeli bi, a ovako autobusi troše 40 litara nafte na sto kilometara, prijeći će ih i više. Preko žičare bi se pet tisuća ljudi prevezlo u nekoliko sati i istovremeno uštedjelo - ističe predsjednik Sindikata, Dražen Bartaković.

Argument organizatora da žičarom neće prevoziti gledatelje iz sigurnosnih razloga komentira kao "veliku glupost" jer će i od mjesta iskrcaja trebati propješačiti određeni dio. Kad druga vožnja završi i taj dio Medvednice će se naći u mraku.

- Gledatelji ne dolaze kao svinje, da me oprostite. Glupost je i to da nisu mogli uz natjecatelje mogli povesti publiku - oštro će Bartaković.

To da žičara ne vozi gledatelje je glupost

Sindikat radnika javnoga gradskog prijevoza putnika RH kritizirao je odluku kazavši da autobusi nisu predviđeni za brdske linije i da ne podnose velika opterećenja.

- Vožnja busom dovodi do dodatnih troškova za ZET. Da su otvorili žičaru za gledatelje, uštedjeli bi, a ovako autobusi troše 40 litara nafte na sto kilometara - kaže predsjednik Sindikata Dražen Bartaković. Da žičara ne vozi zbog sigurnosti komentirao je kao "veliku glupost" jer će gledatelji svejedno propješačiti dio puta po mraku. - Gledatelji ne dolaze kao svinje, da mi oprostite - oštro će Bartaković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 12:31