Popravak tramvajske pruge na sjevernom dijelu Maksimirske ceste traje četiri mjeseca. U ta četiri mjeseca obnovljeno je, kažu nam mještani, tek njezinih dvjestotinjak metara što znači da se prosječno dnevno obnovi nešto više od metra i pol tramvajskih tračnica. Hipotetski, tim bi tempom popravak kilometra pruge trajao 602 dana, odnosno oko godinu dana i osam mjeseci.
Osim spore obnove građane je iznervirao i još jedan u nizu nekvalitetno odrađenih asfalterskih radova u Zagrebu, o kojima smo već pisali. Tako se već sada, na novom asfaltu, uz same tračnice, mogu vidjeti pukotine promjera i dubine od nekoliko centimetara. Vidljive su i crte između spojeva novog asfalta, ali je i estetski nevješto izvedeno njegovo povezivanje sa starim jer se asfalt nije razrovao samo pravocrtno, nego linija razgraničenja na pojedinim dijelovima "šara".
Susjedi gradilišta s kojima smo razgovarali komentiraju kako je asfalt osrednje napravljen, ali se i pribojavaju koliko bi dugo mogao trajati.
Radove zajedničkim snagama izvode ZET i tvrtka OLM infra j.d.o.o., s kojom su iz Zagrebačkog električnog tramvaja u lipnju prošle godine sklopili okvirni sporazum ukupne vrijednosti 6,4 milijuna kuna bez PDV-a.
Iz ZET-a su nam odgovorili kako se na Maksimirskoj izvodi nužno, tj. interventno održavanje tramvajskih pruga. Iz gradske tvrtke u radovima sudjeluju obavljajući poslove zavarivanje te dobavljajući tračnice i sklopove, dok iz OLM infre izvode preostalo.
- Završetak radova na predmetnoj dionici, ako vremenski uvjeti to dopuste, očekuje se u petak, no sukladno potrebama temeljem praćenja stanja pruga, mogu se očekivati radovi i na dodatnim dijelovima sjevernog kolosijeka Maksimirske ceste - naveli su iz ZET. Dodaju da nisu definirane točne dionice i duljine mjesta zahvata jer je riječ o interventnom održavanju koje se obavlja segmentno.
Naglasili su i kako dinamika radova ovisi o sazrijevanju "specijaliziranih materijala", u ovom slučaju o nivelacijskim jastucima koji se izvode od mješavine polimerno-cementnih brzoveznih materijala. Iz ZET-a tvrde kako je tim materijalima potrebno vrijeme za sazrijevanje kako bi postigli odgovarajuća svojstva za nastavak radova.
Tvrtka OLM infra j.d.o.o., koja se u Zagrebu bavi popravkom tramvajskih tračnica i sudjeluje na radovima u Maksimirskoj, je osnovana dva tjedna prije početka natječaja za popravak tramvajskih pruga raspisanog u studenome 2021. godine. Registrirana je za gradnju željezničkih pruga i podzemnih željeznica. U 2021. nije imala prihoda.
Kako nisu imali reference s kojima bi zadovoljila uvjete natječaja, dostavili su dokumentaciju o svojoj povezanosti s dvije srodne kineske firme - China Railway No. 4 Engineering Group Co. i China Railway Eryuan Engineering Group Co. Njih su iz OLM infre naveli i kao podugovaratelje pa se prvoj tvrtki u podugovor dalo 10 posto vrijednosti okvirnog sporazuma, što je ekvivalent 647 tisuća kuna, dok je druga dobila 129 tisuća kuna.
Prema sklopljenom okvirnom sporazumu OLM infra zadužena je za: izmjenu i popravak nestabilnih armirano betonskih ploča, izmjenu pripadajućih betonskih elemenata, izmjenu neoprenskih uložaka, izradu nivelacijskih jastuka, zamjenu pričvrsnog pribora i zatvaranje tramvajskog kolosijeka.
U prva tri mjeseca trajanja ugovora, dakle do rujna 2022., za ZET-om su ugovorili poslove u vrijednosti od oko 4 milijuna kuna. U sljedeća tri mjeseca cifra se smanjila na 201 tisuću.
Vlasnici OLM infre su Marko Lovrić, Željko Matić i Ivan Ovanin. Kao direktor je naveden Marko Lovrić koji je na toj poziciji i u tvrtki Masivo. Ona ima 11 zaposlenika i registrirana je za djelatnost gradnje stambenih i nestambenih zgrada. Lovrić ju je osnovao 2017. godine i, prema dostupnim podacima, u 2021. ostvario prihod od 582 tisuće eura, što je rezultiralo dobiti od 208 tisuća eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....