Vodeći hrvatski prometni stručnjaci oštro su se usprotivili trenutačnom sustavu naplate parkiranja. Profesori Marinko Jurčević i Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti, također su na jučerašnjem izvanrednom okruglom stolu ponudili nekoliko konstruktivnih rješenja problema parkiranja u Zagrebu.
Stručnjaci su se složili da je potrebno ukinuti naplaćivanje kazne naplatom cjelodnevne karte pretkraj naplatnog vremena, odnosno da se vozačima koji nisu platili parkiranje naplati samo vrijeme koje je preostalo nakon što im je prestalo vrijediti plaćeno parkiranje.
Na stručnoj diskusiji o problematici parkiranja u Zagrebu, izneseno je nekoliko zanimljivih prijedloga kojima stručnjaci žele doći do boljih rješenja.
Ugledni profesor na Fakultetu prometnih znanosti Ivan Dadić predložio je tako nekoliko promjena za koje smatra da su nužne kako bi se maksimalno iskoristio kapacitet parkirnih mjesta.
- Grad mora hitno ukinuti naplaćivanje dnevnih parkirnih karata koje su zapravo paravan za kažnjavanje prekomjernog parkiranja. Smatram kako je protuustavno da se naplaćuje cjelodnevna parkirna karta ako je izdana nekoliko sati prije isteka naplate parkiranja - tvrdi Ivan Dadić. Iako ta parkirna karta vrijedi 24 sata od trenutka izdavanja, na taj se način vozačima naplaćuje usluga koju neće nužno iskoristiti. Parkirna karta koju izdaje prometni redar trebala bi od vozača naplatiti tek preostalo vrijeme do kraja naplate, a ne da se prenosi na idući dan, smatra prometni stručnjak.
Nešto drugačije mišljenje ima prometni stručnjak Željko Marušić koji smatra da bi se ukidanjem naplate kazne preko dnevne parkirne karte stvorio kaos, odnosno vozači bi prestali plaćati parkiranje te bi riskirali mogućnost prolaženja bez kazne.
- Mora se poštivati sustav naplate; ako se ukine naplata kazne cjelodnevnom kartom, više nitko neće htjeti platiti parkiranje - smatra Željko Marušić i dodaje kako bi bilo potrebno odvojiti dnevnu parkirnu kartu od kazne za neplaćanje parkiranja.
- Nelogično definiranje kazne kao cjelodnevnu parkirnu kartu otvorilo je mogućnost tumačenja da je to protuustavno. Da je definirana samo iznosom, ne bi bilo ovakvih dvojbi jer bi se naplaćivao prekršaj - tvrdi Željko Marušić.
Parkiranje u središtu grada jedan je od gorućih problema u Zagrebu za koji se već godinama traži adekvatno rješenje. Prema mišljenju struke, u gradu nedostaje otprilike 6800 parkirnih mjesta. Upravo zato, smatra Dadić, potrebno je uvesti studiju kako bi se utvrdilo točno u kojim ulicama je potrebno uvesti nekoliko “rezerviranih” parkirnih mjesta na kojima će biti dozvoljeno parkiranje na najviše jedan sat.
- Treba ispitati u kojim ulicama je potrebno osigurati nekoliko parkirnih mjesta na kojima će se parkiranje ograničiti na 60 minuta, prije svega na mjestima neposredno do bolnica, apoteka, škola i slično - smatra Dadić.
Na okruglom stolu ni ovaj put nisu bili nazočni predstavnici Grada. Stručnjaci kažu kako izostanak dijaloga između Grada i struke pridonosi tome da se donose odluke koje štete građanima i ne rješavaju problematiku parkiranja u gradu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....