Ukidanje prava na vožnju bez naknade, izdavanje novih dozvola samo svake četiri godine i odgoda odluke o tome da svi taksiji moraju biti bijele boje. To su samo neki od prijedloga o kojima će zastupnici u zagrebačkoj Gradskoj skupštini raspravljati na idućoj sjednici.
Radi se o izmjenama i dopuni Odluke o autotaksi prijevozu u gradu Zagrebu koje je u hitni postupak uvrstio gradonačelnik Milan Bandić. Sve četiri točke gradonačelniku su predložili predstavnici Udruženja Radio taksi Zagreb kako bi zaustavili rast Ubera i konkurencije, za koju tvrde da posluje ilegalno te ne plaća porez državi.
Nasljeđivanje dozvola
Predsjednik udruženja Jozo Kovačević jučer nam je potvrdio da su prijedloge usuglasili s Gradskim uredom za promet te da se ne radi o pogodovanju jednom prijevozniku, odnosno Udruženju Radio taksi Zagreb.
- Zašto bi se izdavale nove dozvole, u Zagrebu je taksista dovoljno. Zašto bi moj sin morao proći natječaj za dozvolu kad mu otac radi taj posao već 40 godina? Što me briga za konkurente i to da se oni žele izboriti na tržištu? Oni rade ilegalno, a ovim prijedlozima samo se nadopunjuje zakon koji je dosad bio nejasan, odnosno nije ni postojao - rekao nam je Kovačević.
Prema prijedlogu taksista, zabranila bi se praksa Taxi Cammea prema kojoj prva dva kilometara vožnje naplaćuje samo 15 kuna. Usto predlažu i da se nove dozvole za autotaksi prijevoz ne izdaju do 30. lipnja 2017. godine, a da se nakon tog datuma izdaju svake četiri godine. Predlažu i da se najkasnije do 31. prosinca 2020. godine odgodi usklađivanje boje vozila, odnosno odluka da sva taksi vozila u gradu trebaju biti bijela.
Uber smeta svima
U vezi s novim prijedlozima kontaktirali smo i predstavnike Ubera, koji su nam rekli da je ta odluka, ustvari, borba protiv cijele industrije, a ne samo Ubera. Međutim, predstavnici konkurentnih taksi službi složili su se da je potrebno uvesti red, odnosno preispitati način na koji posluje Uber.
Vjekoslav Marjanović iz Eko taksija, primjerice, smatra da njima prijedlozi ne štete, no da se problem s Uberom treba riješiti na drugačiji način, te da, ako cijene konkurencije ne odgovaraju svima, Grad treba odrediti minimalnu cijenu prijevoza.
‘To je pogodovanje’
- Grad Zagreb neka uvede standardnu tarifu prijevoza za sve, a onda ćemo se natjecati samo kvalitetom usluge. To jedino fer jer ovakve su odluke daleko od idealnih, odnosno smatram da se ovako neće riješiti problem - ističe Marjanović.
Mićo Kuzmanović iz Zebra taksija tvrdi kako nema dvojbe da se ovakvim odlukama pogoduje jednima nauštrb konkurencije koju se želi izbaciti s tržišta.
- Na žalost, zna se tko forsira ovakve odluke. Zanimljivo je da su uspjeli dogovoriti odgodu onog dijela odredbe koji je njima najviše smetao - uvođenja bijele boje, ali nemaju problema prozivati druge za rad i izigravati šerifa - dodaje Kuzmanović.
Petar Dragić iz Cammea kaže, pak, da se ne boje gubitka klijenata te da ne namjeravaju povisiti cijenu kratkih vožnji ako se taj propis donese.
Reakcije zastupnika
Mišljenje o odluci zatražili smo i od oporbenih predstavnika u Gradskoj skupštini, koje je novi prijedlog gradonačelnika iznenadio. Potpredsjednik Skupštine Davor Bernardić (SDP) rekao je kako se radi o političkom dodvoravanju ljudima koji od toga žive.
- Ako se stalno odgađa primjena, očito postoji problem koji treba sustavno riješiti, a ne svaki put koristiti odgodu bijele boje - rekao je Bernardić.
Slično misli i Andrija Mikulić (HDZ), koji podržava želje taksista iz Radio taksija Zagreb
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....