- Moja adresa graniči sa susjednim blokom i u srijedu sam predao zahtjev da me se prebaci u taj drugi blok, ali su mi u Zagrebparkingu uzvratili: ‘Gospodine, pa mi smo zatrpani, vi pošaljite zahtjev, pa ćemo vam odgovoriti‘, prepričava nam jedan stanar zagrebačkog Britanskog trga kojeg je u subotu ujutro na autu dočekala kazna od 13,30 eura, kao i mnoge druge građane.
Naš sugovornik smatra nekorektnim da se stanarima nije dao rok za prilagodbu, nego su se ‘preko noći‘ ljudima počele pisati kazne bez da su gradske službe bile u mogućnosti procesuirati njihove zahtjeve. I naš drugi sugovornik bio je parkiran u drugoj zoni, ali također u susjednom bloku od onog u kojem je prijavljen te mu je isto tako na automobilu osvanula kazna od, pak, osam eura, kolika je za kazna za drugu zonu.
Zagrebačke vlasti, naime, od subote su krenule s naplatom takozvanog blokovskog parkiranja odnosno povlaštene parkirališne karte više neće vrijediti za cijele postojeće parkirališne zone, nego samo za jedan od blokova unutar određene zone. Gradska vlast ovih dana poručuje kako vlasnici oko deset posto automobila registriranih u Zagrebu imaju povlaštene uvjete parkiranja u odnosu na ostale građane, što znači da se promjene vezane za blokove odnose na manji dio građana.
Tjeranje građana iz centra
Naš sugovornik s početka priče smatra da se na ovaj način ‘pokušava protjerati stanovnike iz centra‘.
- Pločnici su zakrčeni skelama zbog radova i van upotrebe je cijeli niz ionako malobrojnih parkirnih mjesta, ulice su raskopane, gradonačelnik proizvoljno kroji blokove i priča da problema nema i da se ionako radi o samo deset posto stanovnika Zagreba, koje naziva povlaštenima. Čime priznaje da mu je preko 80 tisuća ljudi manje važno od preostalih 90 posto, iako bi valjda za sve trebao jednako brinuti. Nadam se da će mu glasači među tom masom ljudi iduće godine na izborima odgovoriti istom mjerom, komentira naš sugovornik.
Iako je gradonačelnik Tomislav Tomašević prošli tjedan izjavljivao kako to nije toliko velika promjena, očito službe Zagrebparkinga nisu bile spremne ako se građanima nije moglo na vrijeme udovoljiti na njihove zahtjeve za promjenom bloka. Grad Zagreb će, prema novom pravilu, sada imati ukupno 23 parkirališna bloka koja će se odnositi na povlaštene parkirališne karte, dok će se ostale karte za javna parkirališta s naplatom i dalje kupovati po zonama.
Za korisnike koji će nakon 26. listopada imati važeću povlaštenu parkirališnu kartu, ona automatski prestaje vrijediti za parkirališne zone te počinje vrijediti za parkirališni blok prema njihovoj adresi boravišta/prebivališta. Do isteka valjanosti kupljene povlaštene parkirališne karte, korisnici neće trebati poduzeti nikakve dodatne korake, osim provjere u kojem bloku imaju pravo parkiranja, što mogu napraviti uvidom u objavljenu kartu te dokument Zaključka. Naš drugi sugovornik komentira, pak, kako veliki europski gradovi imaju rezervirane parkinga za stanare te posebno naplaćuju ulazak u centar s autom.
- Ali ako si prijavljen u centru znači da na razne načine skupo plaćaš taj život, ali Zagreb nema niti javni prijevoz koji funkcionira niti garaže na rubovima kojima bi se centar rasteretio, komentira naš izvor.
Građani i na društvenim mrežama razmjenjuju slična iskustva, pa je jedan napisao:
- Upravo sam bio u Holdingu s namjerom da prijavim granični blok. Naravno da nisam ništa mogao obaviti jer Holding tek u subotu instalira program za blokovsko parkiranje. Savjet svima koji se žele prebaciti u drugi blok, neka prije subote ne pokušavaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....