- Kako ćemo sad na zapad, vjerojatno je prvo što je kroz glavu prošlo vozačima kad su jutros (ponedjeljak) započeli radovi na obnovi Horvaćanske ceste, prometnice vitalne za stanovnike zapadnih naselja poput Prečkog, Španskog, Vrbana i ostalih.
Radovi će se narednih deset dana, do 13. studenog, odvijati na sjevernom kolniku, dakle u smjeru zapada, na potezu od raskrižja s Hrgovićima do raskrižja s Ulicom Ferdinanda Budickog. To znači da se veće gužve očekuju svakog dana u popodnevnim satima, kada se većina vraća s posla.
To se i ostvarilo, odmah danas kad se iza 16 sati kolona vozila protezala od Hrgovića sve do Ulice Braće Domany, a zanimljivo, obilazni paravac je bio prohodan.
Inače taj pravac je sljedeći: Horvaćanska – Hrgovići – Zagrebačka avenija – Hrvatskog Sokola i obratno. Što se zapravo radi na Horvaćanskoj?
- Zagrebačke ceste izvodit će radove uklanjanja postojećeg asfaltnog zastora na površini od oko 7.000 m², popravaka poklopaca komunalnih instalacija te ugradnje novih asfaltnih slojeva, čime će se osigurati ugodnije prometovanje te produžiti rok eksploatacije prometnice. Osim asfaltiranja, nakon završetka radova obnovit će se i horizontalna signalizacija te obojati postojeći pješački prijelazi, čime će se dodatno povećati sigurnost pješaka u prometu, objavili su iz Grada.
Reporteri Jutarnjeg proveli su dan uz gradilište u razgovorima sa susjedima i vozačima koji su se zatekli u novoj prometnoj regulaciji, a reakcije su, očekivano, negativne.
- Radovi će donijeti buku i smrad, podići će i prašinu. Zašto nisu i ovaj dio ceste radili preko ljeta dok su ljudi na godišnjem?, ljutito pita Biserka Jurić (64) čiji prozor zgrade na Horvaćanskoj gleda izravno na radove.
Istu stvar se pita i stanar naselja Ivo (73) koji je s još nekoliko prolaznika nezadovoljno dobacivao i komentirao kako bi radovi trebali trajati kraće od propisanog. Vozač Davor kojeg smo zatekli na semaforu se pita: "Ako su gužve već sada dok nema toliko prometa, kakve će tek biti kada se ljudi krenu vraćati s posla?". Nije bio daleko od istine.
Iako je Grad obavijest o radovima objavio na službenim stranicama Grada, a prenijeli su je još u nedjelju brojni mediji, mnoge je vozače signalizacija iznenadila. Čitav niz vozača je tijekom ponedjeljka ujutro pokušavao iz Hrgovića skrenuti u Horvaćansku, ali su se morali okrenuti kada su naišli na signalne znakove. Među takvim vozilima su bila i kola Hitne pomoći koja su pod rotirkama neuspješno probala ući u Horvaćansku.
Da će biti problema i povećanog broja vozila najbolje svjedoči izjava Zdenke Zubak (62), stanarke iz Kružne ulice, koja je paralelna s Horvaćanskom i nalazi se u mirnom dijelu naselja.
- Inače mogu pustiti peseka da se prošeće, a sada ujutro vidim puno auta kako prolazi, kaže.
Nisu svi ljuti. Neki nam govore kako su radovi dobrodošli ako su potrebni.
- Radovi i gužve su sastavni dio života u gradu. Dobro je što tramvaj i dalje uredno vozi, rekla nam je Andrea (33).
Iako je rečeno veće gužve očekuju u popodnevnim satima kada se ljudi krenu vraćati s posla već ujutro smo zatekli kolone od Horvaćanske do tržnice Jarun gdje su se stvarali privremeni prometni čepovi na križanju Ulice Hrgovići i Ulice Hrvoja Macanovića, te na križanju Hrgovića i Zagrebačke avenije prema smjeru zapad.
Za komentar na privremenu regulaciju prometa na Horvaćanskoj cesti smo se obratili i Marku Ševroviću, profesoru s Prometnog fakulteta u Zagrebu.
- Ovakve privremene regulacije gdje se ne preprogramiraju semafori i ne označe jasno smjerovi obilaznog pravca su ispod razine koju bi si jedan glavni grad smio dozvoliti. Nažalost, prometna struka je potpuno zapostavljena i sve je podređeno izvođačima radova i njihovom komforu, a promet pada u drugi plan.
Isto tako prof. Ševrović smatra kako do ovakvih situacija dolazi jer se s prometnom strukom Grad savjetuje samo kada nastanu veliki problemi.
- Problemi nastaju zbog toga što u procesu odlučivanja načina radova promet nije glavni faktor, te odluke svoje uporište traže u političkim faktorima. Treba raditi i obnavljati, naravno, ali prometnica poput Horvaćanske se mogla obnavljati traku po traku.
- Mora se priznati kako su izabrali dobar tjedan za radove jer se ne očekuje uobičajen promet u Gradu tjedan nakon blagdana, ali pukom srećom nisu danas nastale gužve jer su se dogodile dvije prometne nesreće od kojih je ona na Savskoj disperzirala promet. Trebaju se raditi analize prije početka radova, no i tu se pokazuje koliko je prometna struka naručiteljima radova nebitna. Kvaliteta se mora platiti i ne trebaju nužno najjeftiniji ponuđači radova uvijek dobiti na natječaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....