Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević izjavio je u srijedu u povodu svečanog puštanja u pogon Žičare Sljeme kako je taj projekt izazvao kontroverze, no vrijeme je da se okrenu budućnosti i razvoju sadržaja na Sljemenu za sve posjetitelje i korisnike žičare.
Tomašević je prilikom otvaranja žičare podsjetio kako je i on sam često kritizirao taj projekt kao oporbeni zastupnik što se tiče dimenzija, kapaciteta, preplaćenosti i povećanja cijena radova.
VIDEO: Tomislav Kukec
"Ironija sudbine" odlučila da upravo Tomašević otvori žičaru
"Ironija sudbine odlučila je da upravo ja otvorim žičaru", rekao je Tomašević dodavši kako su u zadnjih osam mjeseci uložili puno truda kako bi je uspjeli otvoriti. Ona je već izgrađena i bilo kakva alternativa, osim da se završi, nije bila opcija, dodao je.
Žičara neće koštati preko 700 milijuna kuna, već oko 537 milijuna kuna, a taj novac realno neće nikada biti vraćen.
Sredstva za investiciju neće se moći vratiti iz prihoda koji će žičara ostvarivati, bilo kroz cijenu karata, naplatu parkinga ili iznajmljivanje poslovnih prostora, a uz to operativni troškovi žičare predviđaju daljnje subvencije iz proračuna.
"Sve će to građani Zagreba morati platiti, posebno u sljedećih 12 godina kada se kredit vraća, zato sam smatrao kako je primjereno da za građane Zagreba karte budu jeftinije u odnosu na posjetitelje", rekao je Tomašević dodavši kako su se trudili pronaći optimalan model u cijeni karata.
Puno toga je lošeg rečeno žičari, ali od danas se trebamo okrenemo budućnosti da bi vidjeli kako se žičara što više može iskoristiti, poručio je.
Izrazio je uvjerenje kako će se brojni građani uvjeriti da je vožnja sigurna i udobna, te da će žičara biti nova turistička atrakcija. Sada je glavni zadatak unaprijediti infrastrukturu i poboljšati sadržaj na Sljemenu za posjetitelje koji će koristiti žičaru.
Izdano čak 11 građevinskih i gotovo toliko uporabnih dozvola
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako se otvorenje žičare dugo očekivalo, ali važno je što je žičara tehnički ispravna i sigurna.
"Danas se ostvaruje san mnogih Zagrepčana. On je važan ne samo u turističkom i društvenom smislu, već i kao novi - stari simbol Sljemena, ali i cijelog Zagreba", rekao je Butković.
Naveo je kako je sva problematika riješena i otklonjena, a za gradnju svih dijelova žičare izdano je čak 11 građevinskih dozvola, gotovo toliko uporabnih dozvola, te su obavljena dva tehnička pregleda.
Dodao je kako je u intenzivnim razgovorima s gradonačelnikom Tomaševićem, a Vlada će podržati kvalitetne projekte u glavnom gradu.
Možda se ovaj projekt ne može uspoređivati s Pelješkim mostom ili izgradnjom autocesta, ali je izuzetno važan za razvoj Zagreba kao metropole, istaknuo je Butković.
Žičara Sljeme povezuje Gračansko Dolje s vrhom Sljemena, preko Brestovca, gdje se nalazi međupostaja. Zračna trasa Žičare duga je nešto više od pet kilometara i putnicima nudi pogled na Zagreb i njegovu okolicu.
Radna brzina iznosi četiri metra u sekundi, što znači da se putnici do vrha mogu prevesti za 22 minute. Žičara ima maksimalni kapacitet 1500 putnika po satu, koji se prevoze u 84 udobne i suvremeno opremljene kabine s po deset sjedećih mjesta.
Prvih mjesec dana akcijske cijene karata
Visinska razlika između donje i gornje postaje je 754 metra. Visine stupova su od 6,05 do čak 43,51 metra, ovisno o konfiguraciji terena.
Žičara će za građane biti otvorena od četvrtka, radnim danom od 9 do 17 sati, te vikendom od 8 do 18 sati.
Žičara Sljeme će prvih mjesec dana voziti po akcijskim cijenama koje za odrasle osobe iznose 30 kuna za jedan smjer i 50 kuna za povratnu kartu. Za mlade od 15 do 24 godine te za osobe starije od 65 godina, cijena za jedan smjer je 20 kuna, a povratna karta 30 kuna. Za djecu do 15 godina, odnosno za sve osnovnoškolce kao i za osobe s invaliditetom koje ostvaruju pravo na besplatni pokaz ZET-a vožnja je besplatna.
Nakon promotivnog razdoblja, sljemenska žičara će kratko biti zatvorena zbog dodatnih radova na smanjenju buke, nakon kojih će se pustiti u redoviti rad, uz drugačiji cjenik za tri kategorije građana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....