Za sve one koji su sistematični i svoje troškove žele držati pod kontrolom, nema manje transparentne usluge obračuna potrošnje od one koju pruža zagrebačka tvrtka Vodoopskrba i odvodnja.
Posebno ukoliko u zgradi i stanu nemate ugrađene vodomjere, tada je lutrija svaki mjesec kad otvarate svoje račune od komunalija, pogađajući koliko ste ovaj mjesec vode potrošili, jesu li je samo procijenili ili doista izmjerili, je li negdje nešto curilo - i koje ćete informacije o potrošnji uopće moći iščitati iz tog aljkavog obračuna usluga.
Na to me upozorio jedan dugogodišnji susjed - kaže, cijele godine za kućanstvo koje broji dva člana plaćao je oko 100 kuna vode na mjesec, a u veljači mu je stigla čestitka: račun za vodu od 280 kuna, gotovo triput veći nego inače, kao i ukupna potrošnja vode za zajedničku zgradu.
“Gledam račun i ne vjerujem, na njemu piše da je riječ o potrošnji u periodu od 31. prosinca 2020. do 1. veljače 2021., dakle za cijeli siječanj, a prema izračunu Vodoopskrbe i odvodnje, ispada da smo u tom mjesecu potrošili triput više vode nego inače, što je nemoguće”, požalio se pa nazvao Centar za korisnike Zagrebačkog holdinga.
Tamo, pak, novo iznenađenje - nije riječ o greški, nego djelatnici VIO u zgradi mojeg susjeda očitanje vodomjera nisu radili od kraja svibnja prošle godine, zbog čega su vodu obračunavali po procjeni. A kad su konačno stigli, tamo negdje početkom veljače, svu su razliku lijepo naplatili u sklopu računa za siječanj pa je njegov iznos, logično, bio nekoliko puta veći nego što bi to doista trebao biti.
Pritom nije sporno što Vodoopskrba i odvodnja kupcima naplaćuje razliku - uostalom, na isti način Zagrepčani svaki mjesec podmiruju i trošak plina, kao i trošak električne energije, ali ta je usluga ipak nešto transparentnija.
Naime, kad se obračunava razlika, i Elektra i Plinara iznos razlike obračunavaju u sklopu zasebnog računa, specificirajući točno kako je riječ o razlici te navodeći period u kojem je ona nastala, kako bi potrošač jasno mogao razumjeti što plaća.
Iz računa koji krajnji potrošač dobiva iz Holdingove podružnice zadužene za obračun vode, međutim, potrošaču nije jasno baš ništa - ne spominje se razlika, ne navodi se je li riječ o obračunu prema procijenjenom ili očitanom stanju, a nemoguće je izračunati niti kolika je točna potrošnja bila u konkretnom mjesecu, s obzirom na to da je tom iznosu dodana razlika, koja također nije specificirana.
Sve u svemu - netransparentni kaos, zbog čega smo pojašnjenje zatražili iz same Holdingove podružnice.
Pitali smo ih sve i svašta, između ostaloga i zašto razliku između stvarne i procijenjene potrošnje ne obračunavaju u sklopu zasebnog računa, kako korisnici uopće mogu znati što točno plaćaju te imaju li namjeru, u skorije doba, uvesti nešto pravedniji i za potrošače jasniji obračun usluga?
U odgovoru kojeg su nam poslali, iz VIO upozoravaju kako ova Holdingova podružnica ima nešto drugačiji sustav obračuna od nekih drugih pružatelja usluga na području Zagreba.
Tako tvrde da Plinara i Elektra, za razliku od VIO, imaju akontacijski sustav naplate računa, što podrazumijeva da korisnicima svaki mjesec ispostavljaju iznos avansa za usluge, a potom na zasebnom računu potrošačima obračunavaju nastalu razliku, dok VIO račun izdaje za svaki mjesec u godini, na temelju procijenjenog ili očitanog stanja, te broj tih računa nikad ne može biti veći ili manji od 12.
Zašto su odabrali baš ovaj, a ne neki drugi model, ne pojašnjavaju, a za potrošače nije pretjerano ohrabrujuće niti njihovo pojašnjenje u vezi informiranja kupaca je li račun koji im je ispostavljen napravljen na temelju procjene ili očitanja stvarnog stanja.
Naime, iako u odgovoru iz VIO stoji kako uz datume na koje se odnosi iznos računa tvrtka posebnim oznakama P ili O označava je li riječ o procjeni ili očitanju, tih informacija na krajnjim računima za potrošače nema, već se one navode u sklopu obračuna vode koji na ime zgrade prima predstavnik stanara.
Dakle, želi li krajnji potrošač znati na koji mu je način obračunata potrošnja vode, ne preostaje mu drugo nego da na mjesečnoj bazi zove Holdingov centar ili gnjavi predstavnika stanara, a tu je praksu teško opisati kao prijateljsku prema potrošačima.
Iz VIO poručuju kako rade na uspostavi novog načina očitanja i obračuna, no više od toga ne otkrivaju niti nakon 8 dana čekanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....