Nova uprava Zagrebačkog holdinga planira ove godine srezati božićnice i godišnje nagrade svojim zaposlenicima. Osim toga, planiraju ukinuti i oko 20 posto visokoplaćenih pozicija u svim podružnicama i poduzećima Holdinga uključujući "fantomska" radna mjesta kao koordinator projekta ili savjetnik i pomoćnik voditelja, doznajemo.
Prema riječima predsjednika sindikata podružnica Zagrebačkog holdinga, planovi su to koje je na prvom sastanku sindikata i nove Uprave Holdinga u četvrtak izložio predsjednik Uprave Ivan Novaković.
Uprava je, dakle, među prvim službenim potezima, otkako su bivši predsjednik Nikola Vuković i član Ante Samodol napustili te funkcije, odlučila rezati božićnicu od 1.250 kuna i godišnju nagrada od 2.500 kuna za sve zaposlenike Holdinga pod kolektivnim ugovorom. Prema tom prijedlogu, oko 7.000 radnika ovaj prosinac ostaje bez 3.750 kuna, a Holding bi uštedio oko 25 milijuna kuna.
Sindikati ujedinjeni
- Mi to, naravno, nećemo dozvoliti. Uprava Holdinga je rekla da poduzeće ima dug od 4,9 milijardi kuna koji treba sanirati i mi to razumijemo, ali to nije krivica radnika, nego poslovnih odluka u prošlosti i to se ne bi smjelo prebijati na leđima radnika – rekla je za Jutarnji list predsjednica sindikata Čistoće Mirjana Kaltak.
Isto je potvrdio i Dražen Jović, predsjednik Sindikata ZET-a. U ovom trenutku, ističe, to još uvijek samo prijedlog nove Uprave koji ne može proći bez suglasnosti sindikata, a sindikati su po tom pitanju – ujedinjeni.
- Oni to mogu pokrenuti, ali to ne može biti jednostrana odluka i mi smo protiv! Ne možemo uvijek ići na radnička prava kada dođe kriza. Svi govorimo o visokopozicioniranima u Holdingu, a zaboravljamo da imamo vozače i asfaltere koji tu rade za 4.500 kuna, u glavnom gradu u kojem je prosječna plaća dvostruko veća – govori.
Osim blagdanskih dodataka, pod škare Uprave, doznajemo, idu i radna mjesta visokopozicioniranih zaposlenika koji "na svojim poslovima rade malo ili gotovo ništa", kako kažu sindikati. Inače, predsjednik Uprave Novaković je na prošlotjednoj sjednici Gradske skupštine rekao da Holding "ima 27 posto zaposlenika u administraciji na dobro plaćenim pozicijama, a istovremeno fali radnika na gradilištima, čistača, perača ulica, vozača ili radnika u Zrinjevcu". Kako su nam ispričali sindikalni povjerenici, ideja je novom sistematizacijom srezati od 15 do 30 posto radnih mjesta u administraciji, odnosno pozicije pod nazivima kao – koordinator projekata, savjetnik ili pomoćnik voditelji i direktora. Takvih pozicija u Holdingu ima ukupno oko 450, a riječ je o radnim mjestima s bruto plaćama oko 19.000 kuna.
- Naravno, ima ljude koji rade svoj posao, ali nije tajna da ima i onih koji su u Holding postavljeni tako da ne rade ništa. Prema našim procjenama, samo u Čistoći je 20 do 25 ljudi tzv. koordinatora. Ali ima takvih i u Zagrebačkim cestama, Parkingu, Areni, ZET-u... – priča sindikalistica Kaltak.
Jović iz ZET-a dodaje da neće svi dobiti otkaze nego se, prema prijedlogu, prvo ide u preraspodjelu i popunjavanje onih radnih mjesta na kojima nedostaje ljudi.
- Neće oni odmah biti proglašeni tehnološkim viškom, nego će prvo biti preraspoređeni na druga radna mjesta, ali ako se utvrdi višak onda će se ići u otkaze i otpremnine. Imamo hrpu nepotrebnih radnih mjesta, a manjak operativnih radnika - ističe.
Potvrdu smo tih informacija zatražili i u Holdingu. Pitali smo planira li se ukidanje božićnica i nagrada za zaposlenike te koliko bi radnih mjesta novom sistematizacijom trebalo biti srezano. Iz Holdinga nisu izričito potvrdili niti opovrgnuli informacije, nego naveli da se ide u "restrukturiranje poslovanja".
Podizanje efikasnosti
- Na današnjem sastanku s predstavnicima sindikata Uprava Zagrebačkog holdinga najavila je prve korake u restrukturiranju poslovanja. Rečeno je da će se krenuti u izradu nove sistematizacije rada sa socijalnim partnerima koja će biti osnova za eventualno utvrđivanje viškova radnika. Nužno je odmah krenuti s mjerama podizanja efikasnosti, kao smanjenje administrativnih troškova i podizanje prihoda. Konkretne ćemo mjere prezentirati po donošenju poslovnog plana za 2022. godinu – odgovorili su.
Drugim riječima, u novu sistematizaciju trebalo bi se krenuti dolaskom novih voditelja podružnica i direktora. Naime, javni natječaj za voditelje 11 podružnica Holdinga i direktore četiri poduzeća raspisan je još u kolovozu, ali još nije dovršen. Nova bi imena direktora i voditelja trebala biti poznata do idućeg tjedna, a sistematizacija, prema trenutnim planovima, provedena do kraja godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....