Gundulićeva ulica u Zagrebu postat će dvosmjerna na dijelu od Varšavske do sjevernog dijela Zelenog vala. Na križanju Varšavske i Gundulićeve bit će postavljena dva semafora koja će regulirati promet. Na potezu od Varšavske do Hebrangove ulice, zbog širenja kolnika za jednu traku, ukinut će se 22 parkirališna mjesta. Sjeverni dio Gundulićeve ostat će jednosmjeran, a ugostiteljski objekti koji na kolniku imaju terase ne moraju strahovati jer je Gradski ured za promet odlučio zadržati postojeće stanje.
Autima osloboditi izlaz
Nakon tih izmjena, doznajemo, uslijedit će i rješavanje prometnih čepova na križanju Gundulićeve i Ilice, te Ilice i Frankopanske ulice.
- Naša istraživanja pokazuju da 40 posto automobila kruži tražeći parking u centru. Otvaranjem garaže taj će se postotak smanjiti. Svaka nova garaža vozačima znači kraće traganja za parkirališnim mjestom. Procjenjuje se da će iz garaže Cvjetni svakih sat vremena izlaziti stotinu automobila, kojima je potrebno osloboditi izlaz prema jugu, kako se u okolnim ulicama ne bi stvarali prometni čepovi - kaže Ivan Dadić s Fakulteta prometnih znanosti, koji je sudjelovao u projektu nove prometne regulacije u središtu grada.
Da će nova regulacija prometa zaživjeti za otprilike dva tjedna potvrdili su nam i pročelnik Gradskog ureda za promet Davor Jelavić i njegov pomoćnik Mijo Bezer.
- Novom regulacijom smanjit će se gužva u gradskom središtu, ali u sklopu ovih zahvata investitor je mislio i na pješake. Tako će o svom trošku urediti podne kamene blokove na cijelom Trgu Petra Preradovića, a ne samo u Varšavskoj ulici, što je dužan učiniti prema projektu - kaže Jelavić.
Ljepša pješačka zona
Investitor se zauzima da se sadašanja kaldrmasta podna obloga zamijeni mnogo ljepšom granitnom, što bi pridonijelo ljepšem izgledu cijele te pješačke zone.
Osim što će dio gradskog središta rasteretiti od vozila parkiranih na površini, u garaži će cijena parkiranja biti niža od Zagrebparkingovih tarifa. Novu podzemnu garažu nedvojbeno će pozdraviti i posrnulo ugostiteljstvo i trgovine u gradskom središtu, koji razloge lošijeg poslovanja vide i u nedostatku parkirališnih mjesta i vremenskom ograničenju parkiranja u prvoj zoni.
‘Bitno je da se rastereti Varšavska’
Investitor Tomo Horvatinčić još nije odlučio koliko će stajati parkiranje.
- Ovih ću dana donijeti odluku ali parkiranje u garaži bit će jeftinije od onoga u prvoj zoni. Najvažnije mi je da se promet regulira pametno i efikasno, tako da se što više rastereti Varšavska u smjeru škole te Gundulićeva zbog čepova koji se i sada stvaraju u Mesničkoj i Ilici - kaže Horvatinčić. ( V. P.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....