ISTEKLI ROKOVI

Obitelj 14 mjeseci ne može useliti u novu kuću jer im Vodoopskrba nije u stanju ugraditi priključak

Rok za ugradnju priključka je 90 dana od potpisivanja ugovora, no slučaj čitatelja T.B. pokazuje kako nema zakona jačeg od birokracije

Ulaz u Vodoopskrbu i odvodnju doo.

 Tomislav Kristo/Cropix/Cropix

Nakon što je 11 mjeseci čekao kako bi uopće potpisao ugovor za priključke za vodu i kanalizaciju, Zagrepčanin T.B. sada ponovno čeka kako bi ih zagrebačka Vodoopskrba i odvodnja zaista ugradila. Iako je jasno definirano da se to treba učiniti u roku od 90 dana od potpisivanja ugovora, toga se u Holdingovoj podružnici nisu pridržavali. Naime, u ovom je slučaju 90 dana isteklo 18. srpnja, a vode u njegovoj kući – ni kapi.

- Na sva moja pitanja koja su uslijedila nakon potpisivanja ugovora, dobivao sam odgovor da će sve biti gotovo u propisanom roku – kaže nam. Ali nije bilo. U svoju se kuću i dalje nisu uselili. Bez priključaka za vodu i kanalizaciju ne može se dobiti uporabna dozvola, a bez uporabne dozvole ne može prijaviti novu adresu kao mjesto stanovanja.

Vodoopskrbu i odvodnju smo prije više od tjedan dana pitali kako je moguće da se ne poštuje ni rok o kojem su sami informirali stranke. Nisu nam odgovorili. Naš sugovornik došao je pak do neslužbene informacije da su radovi stali do jeseni kako bi se smanjili troškovi i tako barem prividno popravila financijska slika Zagrebačkog holdinga.

Doznao ‘sa strane‘

- Službeno mi to nitko nije rekao ni spomenuo. Sve što znam doznao sam ‘sa strane‘, nekako usput preko prijatelja i poznanika jer je komunikacija s Vodoopskrbom i odvodnjom i dalje nikakva. Kad trebate informaciju treba se dobro potruditi da se do nje dođe, najčešće se sve komunicira e-mailom, a telefonski poziv službenika ViO-a teško je očekivati – govori nam T.B.

Podsjetimo, naš sugovornik samo je jedan od mnogih Zagrepčana koji ne mogu useliti u svoje novosagrađene kuće ili stanove jer oni nisu spojeni na vodoopskrbnu i kanalizacijsku mrežu. Najčešće zapne nakon predanog zahtjeva jer ne postoji rok u kojem se on mora obraditi, a neslužbeno smo prilikom prvog istraživanja ove teme doznali da je to uzrokovano premalim brojem radnika koji priključke mogu ugraditi. Ako se zahtjevi obrađuju uobičajenom brzinom, vrlo će se brzo vidjeti da ne postoje operativci koji sve zahtjeve mogu izvršiti na vrijeme, nagađali su naši tadašnji sugovornici.

- Jedan zaposlenik mi je čak rekao da trenutno rade tako da zahtjeve nekoliko puta pošalju na interni pregled, koji je najčešće potpuno nepotreban, a sve kako bi se usporio proces - prepričavao nam jedan od sugovornika u svibnju.

Istu neugodnost doživjela je Marina Bizić.

- Ni mi ne možemo useliti u našu novu kuću jer preko deset mjeseci čekamo da nam Vodoopskrba i odvodnja javi jesu li nam odobrili zahtjev za vodni priključak, a da bi stvar bila još gora, u međuvremenu su naše papire izgubili - govorila je za Jutarnji list krajem svibnja. Najveću ogorčenost izazivalo je to što je sva infrastruktura već postojala i sve što je trebalo učiniti bilo je spojiti glavni šaht s njihovim šahtom.

Nitko se ne javlja

Svi sugovornici s kojima smo razgovarali potvrdili su da je komunikacija s ovom Holdingovom podružnicom daleko od one kakva bi trebala biti.

- Na telefon se nitko ne javlja, uživo mi nitko ne može pomoći jer ljudi sa šaltera nisu zaduženi za rješavanje tih pitanja, a ne mogu doći do onih koji jesu. Referent mi je dao e-mail adresu na koju sam se također javila i pitala što je s ugovorom, ali nikada nisam dobila odgovor - jedno je od iskustava.

Vodoopskrba i odvodnja se pak pravdala da se neki zahtjevi ne mogu realizirati jer stranke nisu dostavile potpunu dokumentaciju ili "zbog toga što nisu zadovoljeni preduvjeti od strane podnositelja zahtjeva poput izvedbe šahta od strane podnositelja zahtjeva". Treće opravdanje bio je nedostatak vodnokomunalne infrastrukture, odnosno jasnije rečeno, nedostaje dijelova koji su potrebni da bi se obavio posao.

T.B. javlja da je u međuvremenu, nakon što smo razgovarali o problemu u kojem se našao i nakon što smo Vodoopskrbu i odvodnju pitali za objašnjenje, napokon okončana njegova borba s birokracijom. Priključci za vodu i kanalizaciju su uvedeni pa mu preostaje dovršetak radova na kući i, nada se, skoro useljenje.

Ako imate gradsku priču, javite nam na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 10:44