REKORDNA PRODAJA

MAHNITA KUPOVINA Zagrepčani lani kupili četiri milijuna više ZET-ovih karata nego 2013.: 'Pooštrene kontrole dale su efekt'

Na izniman porast prodaje utjecala je pooštrena kontrola, ali i proširenje prodajnih lanaca koji nude ZET-ove putničke karte
zagreb,150705novi zet tramvaj ,linija 12 dubrava ljubljanica,trg josipa bana jelacicafoto kristijan tabet-zag-
 Kristijan Tabet/CROPIX

Prema godišnjem izvješću Zagrebačkog holdinga za 2014. godinu, lani su Zagrepčani i njihovi gosti mahnito kupovali karte u ZET-ovim autobusima i tramvajima.

Na takav zaključak, naime, upućuju brojke.

Skromne 2013. godine vozači ZET-a prodali su samo nešto više od milijun karata. Prošle godine ta je brojka zastala na 5,088.747, što je gotovo pet puta više nego te 2013.

Veći broj karata nisu prodavali samo vozači. Porast bilježe i na ZET-ovim šalterima te na kisocima. Naime, na tim mjestima prodano je čak 1,3 milijuna karata više nego prije dvije godine.

I dalje je gubitaš

Prema izvješću, sve vrste karata koje nudi ZET bilježe veću prodaju, a pretvoreno u novac, prihodi od prodaje građanima i gospodarstvu povećani su za nešto više od 45 milijuna kuna u odnosu na 2013. Prihodi od prijevoza putnika lani su iznosili 515 milijuna kuna, što je povećanje od 50-ak milijuna kuna.

Rekordnom prodajom karata u ZET-u su tako uspjeli amortizirati činjenicu da su im lani smanjene subvencije Grada za 130 milijuna kuna, novac koji je bio predviđen u planu poslovanja ove podružnice.

Na veću prodaju utjecale su tri činjenice.

Prvo, u ZET-u su lani maksimalno pooštrili sustav kontrole.

- Broj kontrolora nije se mijenjao u odnosu na prijašnje godine. Dnevno ih je raspoređeno oko stotinjak duž prometne mreže. No, promijenili smo praksu kontrole. Osim toga, veliku ulogu u kontroli imaju i vozači, posebice autobusa. Isto tako, polako se stvara efekt prema kojem se putnici koji redovito plaćaju kartu bune protiv onih koji nemaju kartu - službeni je odgovor Tomislava Jurića, ZET-ova glasnogovornika.

Prevedeno, vozači putnicima koji ulaze u autobus otvaraju uglavnom prva vrata, čime je smanjena mogućnost švercanja, dok su kontrolori za razliku od prijašnjih godina raspoređeni po svim linijama, po svim dijelovima grada.

Drugo, proširen je broj prodajnih lanaca u kojima se mogu kupiti ZET-ove karte.

I treće, Grad je krajem 2013. donio odluku da za svoje zaposlenike kupuje godišnje karte.

Unatoč dobroj prodaji, ZET je lani ipak ostao najveći gubitaš među svim Holdingovim podružnicama.

Promjene krajem godine

Uprihodili su ukupno 1,3 milijuna kuna, dok su im rashodi bili 1,43 milijuna kuna, što dovodi do minusa od 131 milijun kuna.

Isto tako, pitanje je kakav bi bio rezultat ZET-ova poslovanja da ova podružnica ne bilježi 573 radnika manje nego 2013. godine. Samo na otpremnine potrošeno je 50-ak milijuna kuna, a dio zaposlenika morao je otići i zbog krivotvorenja diploma.

ZET do kraja godine očekuju velike promjene jer bi se prema najavama iz Holdinga ova podružnica trebala izdvojiti iz društva i staviti pod upravu Grada. ZET-om bi upravljali gradski uredi za gospodarstvo i promet, a samim izdvajanjem ZET-a olakšalo bi se Holdingu rješavanje problema obveznica u visini 2,3 milijarde kuna koje na naplatu dolaze 2017.

Izdvaja se iz Holdinga

Osim izdvajanja, ZET bi u sljedećem razdoblju trebao pokrenuti novi investicijski ciklus, naravno uz potporu Grada, Holdinga i sredstava iz fondova EU. Prema planu investicija, stoji u izvješću Holdinga, ZET je lani trebao investirati 116 milijuna kuna, no ispunjeno je samo pet posto plana. Najveća lanjska investicija bili su busevi na plin od 7 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 02:42