CRNA TOČKA U GRADU

Kolaps na Svetom Duhu, vozači satima čekaju na ulaz u garažu, prizori su kaotični. Stručnjak: Ali postoji jednostavno rješenje...‘

Problem s bolnicama i garažama je što se naglašava gradnja objekta, a o prometu poslije nitko ne brine, tvrdi stručnjak

Goleme gužve kod bolnice Sveti Duh

 /Goran Mehkek/cropix

Četvrtak je, 7.30 ujutro, a Klinička bolnica Sveti Duh u središtu je prometnog kolapsa. Kolona automobila proteže se od kružnog toka, kojih 200 metara od bolnice, pa sve do ulaza u podzemnu garažu sa sjeverne strane bolnice. Kiša lije, nervozni vozači trube, svađaju se, a svemu je uzrok manjak parkirnih mjesta. Njih za sve pacijente jednostavno nema dovoljno.

I pritom nije bitno što je četvrtak, situacija je nepodnošljiva svakog radnog dana. Zašto je baš KB Sveti Duh postao nova kritična točka za promet u gradu?

image

Automobili stoje u koloni jer vozači čekaju u redu na ulaz u garažu

Goran Mehkek/Cropix

Jednostavno je, bolnica dnevno prima oko 2000 pacijenata, a mjesta u garaži malo je manje od 500. Iako na njezinu ulazu svijetli crveno kad je garaža puna (ujutro gotovo uvijek), građani koji stižu na pregled stoje na ulici u nepreglednoj koloni jer čekaju da netko izađe i da se mjesto oslobodi kako bi mogli ući.

Tijekom naše "inspekcije", unutar 30 minuta, izašao je samo jedan automobil. Budući da u okolici nema slobodnih parkirališta, sav se promet, posebno za kišnih dana, slijeva u garažu.

image

Garaža ima 477 mjesta, a u bolnici procjenjuju da im svaki dan dođe oko 2000 pacijenata

Goran Mehkek/Cropix
image

Ulaz u podzemnnu garažu na Svetom Duhu

Goran Mehkek/Cropix

Problem nastaje kad svi ostali vozači koji tom rutom obilaze bolnicu i idu na Sveti Duh također moraju stajati u koloni ili je pretjecati, čime stvaraju dodatni kaos jer i iz suprotnog smjera stižu automobili. Prizori koji pritom nastaju su kaotični.

Dok čekamo da se kolona pomakne naprijed, a tog nam se časa čini da se to još dugo neće dogoditi, razgovaramo s jednom pacijenticom, koja je šokirana cijelom situacijom.

- Srećom, ne dolazim često u bolnicu, ali čekam u koloni već najmanje pola sata. Čula sam da ovdje inače nastaju gužve, ali danas su one očito pojačane zbog kiše i lošeg vremena. Ovo će mi čekanje i gubitak vremena svakako utjecati na raspodjelu ostatka obaveza i vremena u danu - govori nam.

image

Nestrpljivi vozači pretječu kolonu, ali to stvara dodatni problem jer nailaze i automobili iz suprotnog smjera

Goran Mehkek/Cropix

Dodatni problem nastaje kada netko ne može skrenuti u obližnju ulicu zbog automobila koji čekaj na svoj red za ulazak u garažu. Među automobilima koji su zapeli ima i onih koji ne žele u garažu, nego žele produžiti desno od nje i nastaviti ulicom Dunjevac, ali to ne mogu zbog onih koji stoje. Neki se u koloni i okreću te ipak odlaze jer im je dosta čekanja ili odlučuju napraviti krug oko bolnice u nadi da će se gužva ipak riješiti, što ih ponovno dovodi na kružni tok i najčešće na začelje kolone koja je još tu. Mnogi su već pripremljeni za takve okolnosti i na svoje termine kreću znatno ranije.

- Već dva tjedna dolazim na fizikalne terapije u bolnicu koje imam u devet sati. Od kuće moram krenuti prije sedam, prvo kako bih izbjegla prometni kaos na Jankomiru, a onda i ove gužve. Sada je 8.30, a ja sam već u 7.30 bila u kružnom toku - govori nam jedna Zagrepčanka. Kaže da svaki posjet bolnici mora pomno planirati ne bi li na termine terapije stigla na vrijeme.

- Najsmješnije je što, kada neki automobil i izađe iz garaže, ne znamo gdje je on bio parkiran, a lampice iznad parkirnih mjesta, koje svijetle crveno ako je ono zauzeto ili zeleno ako nije, najčešće krivo rade. Onda moramo kružiti etažama garaže ne bismo li našli to jedno slobodno mjesto - tvrdi.

image
Goran Mehkek/Cropix
image

Građani se žale da semafor na ulazu u garažu netočno prikazuje broj slobodnih mjesta

Goran Mehkek/Cropix

Djelatnika na ulazu garaže pitali smo kakvo je stanje drugih dana.

- Ovakvo je stanje otkad se garaža sagradila, a poseban je kaos nastao kada je počela naplata parkinga. Ogromne su gužve svaki dan sve do 11 sati, kada se stanje malo smiri, ljudi se žale, ali rekli oni nešto ili ne, sve će ostati isto. Tu parkiraju ne samo pacijenti nego i ostali građani - odgovara nam.

Naime, parkiranje je u garaži znatno jeftinije nego na većini ostalih parkirališta u Zagrebu, pa je i to možda razlog njezine popunjenosti. U razdoblju od 7 od 18 sati parking se tu plaća 70 centi, a u noćnom terminu 40 centi po satu. Postoji i mogućnost kupnje dnevne karte za 4 eura, tjedne za 19,90 i mjesečne karte za 40 eura.

Upitali smo bolnicu jesu li upoznati s kaosom koji nastaje prilikom ulaska u garažu te utječe li to na pristup samoj ustanovi ili ometa put službenim vozilima bolnice i Hitne pomoći.

"Javna garaža kojom upravlja Zagreb parking/Zagrebački holding sagrađena je 2019. godine u sklopu Dnevne bolnice i jednodnevne kirurgije te ima kapacitet od 477 parkirališnih mjesta. Broj parkirališnih mjesta, nažalost, nije dostatan za sve potrebe pacijenata i članova obitelji koji dnevno prolaze kroz bolnicu - njih više od 2000. Važno je znati da ni na koji način nije ograničena mogućnost pristupa hitnih pacijenata parkirališnom prostoru Objedinjenog hitnog bolničkog prijema, kako kolima Hitne pomoći tako i dovozu hitnih pacijenata", odgovorili su nam iz bolnice.

Jedno od mogućih rješenja problema možda leži upravo u samom kružnom toku. Naime, on ima tri ulaza, ali samo dva izlaza jer je onaj iz ulice Sveti Duh namijenjen isključivo prometu u jednom smjeru. Pojednostavljeno, ispod bolnice može se samo u jednom smjeru, dolje prema zapadu. Baš zato vozači koji idu put Svetog Duha moraju okružiti bolnicu, a u smjeru istoka ne mogu proći ispred nje.

image

Kolone na Svetom Duhu

Goran Mehkek/Cropix
image

Zbog kolona kod bolnice cijeli kvart ujutro se guši u gužvama

Goran Mehkek/Cropix

Bi li se nešto promijenilo kad bi tih 300-400 metara ulice bilo dvosmjerno i bi li se time naselje spasilo od gušenja u prometnom kolapsu? To smo pitanje postavili prometnom stručnjaku, inženjeru prometa Marijanu Jakovljeviću s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

- Nekada je ta ulica i bila dvosmjerna. Kako sama bolnica ima više od tisuću zaposlenika te su tu još i pacijenti, na tom je prostoru i prije odluke da ulica postane jednosmjerna nastajala gužva. No, tom je odlukom stvoren novi problem - da svi koji putuju prema sjeveru, a ne u bolnicu, moraju također čekati u redu - objasnio nam je.

Razlogom zatvaranja ulice za jedan smjer smatra želju da se olakša vozilima Hitne pomoći jer za njih ne vrijedi pravilo o jednom smjeru. Kraj same podzemne garaže postoji jedna ulica koja je također dvosmjerna i za nju vrijedi slično pravilo kao za vozila Hitne.

image
Goran Mehkek/Cropix

- Da se mene pita, predložio bih još bolje rješenje. Ako su htjeli ostaviti prostora da Hitna može do ulaza, trebali su i ulicu koja vodi u garažu učiniti jednosmjernom. Onda bi jedna traka od kružnog toka mogla biti red čekanja za garažu, a druga bi funkcionirala kao prolaz u ulicu za one koji ne moraju u garažu. Tako bi promet mogao teći kružno - otkrio nam je.

Dodaje kako bi pritom trebalo paziti da se automobili ne zaustavljaju kod kružnog toka, nego da nastave dalje te naprave krug oko bolnice.

- Slično je i kod bolnice na Rebru. Kada se tamo jednom dođe do kružnog toka, nema više zaustavljanja. Ulica kod kružnog toka ima sve elemente da bude dvosmjerna, takva je bila prije, a i sada je takva za neka vozila. Kada bi se promet ponovno pustio kroz nju, ne znam bi li se gužve smanjile, ali bi se svakako olakšalo onima koji idu prema sjeveru - rekao nam je i dodao da je tu bitno pitanje vozila Hitne te koliko njima znači to što je ulica postala jednosmjerna.

image

Krkljanac kod garaže često nastaje zbog automobila koji voze u suprotnom smjeru

Goran Mehkek/Cropix

- Generalni je problem s našim bolnicama i garažama - a mi smo upozoravali da će se pojaviti i kod bolnice na Svetom Duhu - što se uvijek veći naglasak stavlja na gradnju samog objekta, a kad poslije dođe u pitanje promet, nitko ne nadzire što će biti. Smatram da se ulica ne bi trebala činiti jednosmjernom dok se ne analizira cijela prometna mreža. Možda se problem riješio za taksi i Hitnu pomoć, no korisnici zbog toga voze u krivom smjeru i natjerani su na prekršaj - poručio je za kraj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. listopad 2024 12:00