Nakon punih 13 godina Zagrepčani će uskoro ponovno moći žičarom na Sljeme. Radovi su pri samom kraju, a zapakirane gondole koje se nalaze na prvom katu postaje uskoro će krenuti u svoju prvu vožnju.
Danas kreću radovi na postavljanju sajli, koje bi trebale biti razvučene za 20-ak dana. Zatim će se vršiti usklađivanje pogonskog dijela s kontrolnim dijelom.
U rujnu kreću probne vožnje, ishođenje uporabnih dozvola, a oko studenoga bi žičara mogla biti otvorena za javnost, rekao nam je voditelj projekta Goran Radić. Tako bi za ovaj Advent vožnja do vrha Medvednice bila jedna od novih atrakcija za turiste.
Iako je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić lani najavio probnu vožnju za 31. svibnja ove godine, na Dan grada Zagreba, zbog epidemije koronavirusa su se radovi, koji su započeli lani u ožujku, morali produžiti.
Zastoj u Italiji
Kako nam je objasnio Radić, dio radnika izvođača se vratio u svoje matične zemlje, a bilo je i problema s nabavkom materijala i dijelova, pogotovo iz Italije.
Grandiozna ostakljena zgrada kraj zadnje stanice tramvaja broj 15 bit će početna postaja žičare, a tamo će se nalaziti kafić i prodavaonice sportske odjeće i opreme. Na drugom katu, iznad spremišta, će biti radne prostorije za 24 buduća stalna djelatnika sa srednjom ili visokom stručnom spremom elektrotehničkog i strojarskog usmjerenja.
Izgrađena je i podzemna garaža na čijoj prvoj i drugoj razini ima 210 mjesta, a pored postaje se gradi i parkiralište s kružnim tokom, na kojem će biti još 80 parkirnih mjesta.
U prostoru polazne postaje bit će slobodno za korištenje nekoliko izuzetno atraktivnih penjačkih stijena te stijena za djecu. U prizemlju zgrade na ulazu će se prodavati karte, a nedaleko od njega će biti ukrcaj i iskrcaj putnika.
Nova žičara ima 84 najmodernije kabine s WiFijem, koje će voziti pet kilometara do vrha Sljemena. Bit će prilagođene i osobama u invalidskim kolicima, a u njih će se moći smjestiti i nosila za unesrećene. Skijaši i borderi svoju će opremu moći odložiti u posebne nosače.
Svaka od gondola ima deset mjesta i trebat će im 16 i pol minuta da od podnožja u Gračanima stignu do sljemenskog tornja. Žičara će se kretati šest metara u sekundi.
U jednom satu moći će prevesti čak 1500 putnika, što je veliki napredak u odnosu na staru žičaru koja je prevozila 350 ljudi na sat u 90 kabina s četiri mjesta.
Na nadmorskoj visini od 877 metara smještena je međupostaja Brestovac, i to pokraj oronulih ostataka nekadašnje bolnice za plućne bolesnike koja je radila do 60-ih godina prošlog stoljeća.
Gornja postaja žičare bit će na visini od 1030 metara.
Cijena karte
Iako se spekuliralo da će povratna karta za vožnju stajati 50 kuna, još se ne zna koliki će njezin iznos biti.
Za usporedbu, cijena vožnje starom žičarom bila je 11 kuna u jednom smjeru, a najsličnija žičara novoj zagrebačkoj je ona na mariborskom Pohorju gdje povratna vožnja iznosi 6 eura (oko 45 kuna).
Za potrebe gradnje morale su se provesti brojne instalacije kako bi se osigurao rad žičare. Da taj ‘instalacijski put’ ne bi ostao prazan, u suradnji s Hrvatskim šumama napravit će se pješačka staza, a od Sljemenske ceste do Brestovca i pristupna cesta.
Kad su počeli radovi na izgradnji žičare iz Grada Zagreba su rekli da cijena gradnje iznosi oko 300 milijuna kuna, bez PDV-a, te da je ugovor u otvorenom postupku javne nabave dobila tvrtka GIP Pionir. Kad se doda PDV, cijena žičare popela se na 375 milijuna kuna, a krajem 2019. Gradska skupština je izglasala odluku da ZET podigne kredit od 537 milijuna kuna za potrebe izgradnje sljemenske žičare.
Tada se saznalo da je gradnja žičare poskupjela za dodatnih 125 milijuna kuna,
Tako je za žičaru podignut kredit od 537 milijuna kuna na rok otplate 15 godina. Voditelj projekta Radić tvrdi da troškovi neće rasti. “Još nam je 2 posto rezerve ostalo. Mislim da nećemo prekoračiti. U ovoj fazi radova iznenađenja više nema”; rekao nam je Radić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....