KREĆE OBNOVA

Grad Zagreb nakon 17 godina kupuje 20 novih tramvaja, zna se i koliko novca misle potrošiti

Kupnja novih vozila financirat će se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a natječaj je otvoren do 13. travnja
 Goran Mehkek/Cropix

Grad Zagreb danas je pokrenuo postupak javne nabave procijenjene vrijednosti od 39,5 milijuna eura bez PDV-a za kupnju 20 niskopodnih tramvaja. Bit će to prvi novi tramvaji u Zagrebu nakon 17 godina, a iz gradske Uprave se nadaju, kako piše u dokumentu, da će ta akvizicija: povećati udobnosti i dostupnost usluge javnog prijevoza, omogućiti uštede u emisiji stakleničkih plinova i smanjiti buku, smanjiti broj nesreća, povećati osobnu sigurnost i umanjiti troškove za održavanje vozila.

- Nakon 17 godina konačno ide obnova voznog parka - 20 niskopodnih tramvaja, koji će za građane Zagreba značiti manje kašnjenja u prometu i manje situacija da se vozilo ne pojavi jer se pokvarilo - govorio je o nabavci zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u prosincu.

image

Tomislav Tomašević

Nera Simic/Cropix
image
Goran Mehkek/Cropix

Kupnja novih vozila financirat će se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a natječaj je otvoren do 13. travnja. Novi gradski tramvaji bit će minimalne duljine od 19 i maksimalne do 23 metra. Riječ je o prijevoznim sredstvima manjeg kapaciteta koja će se koristiti na noćnim i manje opterećenim linijama kao nadopuna i zamjena postojećim tramvajima.

Nakon što istekne rok za dostavu ponuda, iz Grada bi unutar 120 dana trebali odabrati tvrtku koja će tramvaje izraditi. Prvi tramvaji bi u ZET-ove garaže trebali stići najkasnije dvije godine od potpisivanja ugovora. Zatim bi se svakog mjeseca trebala dostaviti po četiri nova vozila. Posljednji bi se isporučio sredinom prosinca 2025. godine. Dakle, tada će proći tri godine od potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za 20 niskopodnih tramvaja između Tomislava Tomaševića, ministar mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, v.d. ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) Dragana Jelića i direktora ZET-a Marka Bogdanovića.

Tvrtka koja pobijedi na javnom natječaju dužna je organizirati teoretsku i praktičnu obuku zaposlenika ZET-a. Na njoj bi trebalo sudjelovati 100 vozača i još 60 djelatnika koji rade na održavanju tramvajskih vozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 09:11