Radovi na uređenju Tratinske, kod broja 12, završili su prošli tjedan. No, samo nekoliko dana kasnije, u utorak, radnici Zagrebačkih cesta vratili su se na isto mjesto i krenuli teškom mašinerijom uklanjati netom postavljeni asfalt.
Poskupljenje radova
Već nakon tih nekoliko dana, naime, asfalt je bio pun rupa. U Zagrebačkim cestama objašnjavaju da su prilikom postavljanja asfalta izbjegavali radove s vibracijama, što se pokazalo lošom odlukom. Asfalt nije izdržao i već su se tijekom vikenda pojavile pukotine.
Tratinska ulica
Slučaj Tratinske u kojoj je prvo postavljen novi asfalt, a onda se nakon samo nekoliko dana ulica ponovno prekopa, nije usamljen. Slično se dogodilo prije dva tjedna u Sesvetama, u Kašinskoj ulici koju su asfaltirali sredinom srpnja, a već nakon tri dana ponovno prekopali novouređeni kolnik.
Kašinska ulica, Sesvete
Rupe u asfaltu
Ovaj mjesec popravljao se i nogostup na Krešimirovu trgu. No, samo dan nakon sanacije pojavili su se hupseri i četiri velike rupe na posve novom asfaltu. Odgovorni u Zagrebačkim cestama objasnili su da je sloj podloge na koji je došao asfalt bio potpuno namočen pa su zato morali nekoliko puta izlaziti na teren.
Radovi na Krešimircu
Građevinski stručnjak Žarko Željko objašnjava da je neprovjeravanje stanja podloge nakon kiše jedan od glavnih uzroka problema na novim cestama. Osim toga, navodi ovaj stručnjak, dodatni razlozi mogu biti neadekvatno sabijanje ceste ili pak loš materijal. - On bi trebao doći na čvrstu podlogu - beton ili stisnuti šljunak. A podloga se nakon kiše mora provjeriti, to su osnove, tvrdi. Vjerojatno je problem, smatra, i u nekvalitetnom materijalu koji se koristi. - Pitanje je gdje se taj materijal nabavlja i kontrolira li itko kvalitetu agregata, vezivost - nastavlja Željko.
Ulica Šipkovica
Kvaliteta materijala
Navedeni problemi u poslovanju Zagrebačkih cesta nisu se pojavili ove godine. Recimo, stanari Tuškanca tvrde da se u njihovoj ulici isti zavoj nanovo asfaltira svake godine.
U ljeto 2009., odmah nakon asfaltiranja, ponovno je potpuno raskopana Rudeška cesta. Godinu kasnije, nedugo nakon sanacije Karlovačke ulice u Blatu, izvođač radova popravljao je kanalizaciju, rupe na cesti i ulegnuća. Slučaj iz 2012. godine još je problematičniji: samo pet dana nakon asfaltiranja Gornjeg Bukovca, ulica je čak dva puta prekopana.
Loši građevinari
- Problem je u izvedbi građevinara. Vjerojatno je riječ o neadekvatnom sabijanju zemlje ispod podloge pa asfalt jednostavno propada - zaključuje Zlatko Toth, sudski vještak za cestovni promet. Svi navedeni primjeri otvaraju mogućnost da će sanacija cesta u Zagrebu prijeći planirane troškove, koji ove godine iznose oko 100 milijuna kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....