NOVA STAZA ZA BICIKLISTE

Bageri na gradskoj žili kucavici, raskopavaju parkirališta, vijećnica tvrdi: ‘Ovo je protivno GUP-u‘

Prema propisima parkirališta na prometnicama poput Ulice grada Mainza moraju biti kosa, kaže Cencelj, a iz Grada su alternativnu rutu odbili
 Marko Todorov/Cropix

Grad Zagreb nastavio je s gradnjom biciklističke staze duž Ulice grada Mainza i to na potezu od Prilaza baruna Filipovića prema istoku. Bageri već nekoliko dana raskopavaju parkirališna mjesta duž trase, za koje je predviđeno da iz kosih postanu uzdužna. S obzirom na to da je već isto napravljeno u nastavku Mainzove, na potezu od Grahorove do Slovenske ulice, vozači ukupno ostaju bez 15 parkirališnih mjesta.

image
Marko Todorov/Cropix

Vrijednost projekta je oko 172 tisuće eura (cca 350 eura/m1). Cilj radova je da se biciklističkim stazama konačno spoje zapad i istok četvrti Črnomerec. Nisu, međutim svi zadovoljni izvedbom, a niti trasom kojom staza prolazi.

Prema tvrdnjama Kristine Cencelj, diplomirane inženjerke arhitekture i vijećnice nadležnog Mjesnog Odbora Ban Keglević, stanari su svoje nezadovoljstvo iskazali na javnoj tribini još prije dvije godine, a pokrenuta je i peticija kojom se predlagala trasa Vodovodna - Međimurska - Fonova - Hanuševa ulica te spoj na postojeću u Ulici republike Austrije. Prijedlog da struka razmotri drugu trasu je vijeće MO uputilo VGČ još u ljetu 2022. Prijedlog nije prihvaćen.

Razlozi protiv trenutne trase, kako pojašnjava Cencelj, bili su izniman prometni koridor i pješački promet zbog velikog broja javnih sadržaja u nivou ulice i činjenica da će Keglić, koji je tradicionalni centar društvenog života kvarta, trasom biti presječen.

- Bit će dva semafora unutar staze i smanjen broj parkirnih mjesta i načina parkiranja. S druge strane alternativna trasa nudi biciklistima stazu bez semafora, većim dijelom vođenoj pod krošnjama drvoreda i direktno spajanje na postojeće biciklističke staze prema centru grada - objašnjava.

image
Marko Todorov/Cropix

Jedan od najvećih argumenata protiv, kaže Cencelj, bila je i činjenica da trenutna trasa neće biti povezana s prethodno izgrađenom stazom u prilazu Gjure Deželića, a njihova predložena alternativna trasa bi se odmah spajala na postojeće staze u Ulici Republike Austrije i Deželićevoj. Peticiju je tada u tri dana potpisalo 159 stanovnika kvarta.

- Kako će se biciklistička staza realizirati iz budžeta MO Ban Keglević, neobično je da stanovnici kvarta moraju financirati trasu koju ne žele - objašnjava Cencelj dodajući da smatra da projekt nije izrađen u skladu sa Zakonom o gradnji i Generalnim urbanističkim planom grada, koji bi trebali regulirati taj tip radova.

Naglašavajući više puta da nije protiv biciklističke staze nego da samo upozorava na loše odabranu trasu i istovremeno nudi bolju, nekoliko puta je slala upit u sve relevantne gradske službe kako je moguće da se realizira projekt koji nije u skladu sa Zakonom o gradnji niti pravilniku i suprotan je GUP-u, ali odgovor, tvrdi, nije dobila. Smatra da trasu preko Ulice grada Mainza nije odabrala struka, a podatak tko i koliko njih ju je odabralo, kaže, isto nije dobila.

image
Marko Todorov/Cropix

- Prenamjena kosih parkirališnih mjesta u uzdužna, protivno je odredbama GUP-a, gdje u poglavlju 6.1.2. piše: "Ako se parkirališta grade uz glavni kolnik glavne gradske ulice, tada moraju biti kosa (30º ili 45º)". Ulica grada Mainza je označena kao glavna gradska ulica - objašnjava. Prema GUP-u Ulica grada Mainza je pod zaštitom Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode, a od Zavoda suglasnosti nema, ističe Cencelj.

Smatra da će doći i do smanjene sigurnosti za bicikliste kada će vozači na Trgu Francuske republike unatrag izlaziti s automobilima iz parkirnih mjesta, jer će vidljivost biti loša. Vezano za Ulicu grada Mainza, naglašava da je puna trgovina i lokala koji su na nivou partera, a ulazi na svakih nekoliko metara s vratima koja se otvaraju prema van.


- Tzv. biciklistička magistrala se nikako ne bi trebala voditi ulicom sa najgušćim pješačkim prometom u kvartu i uskim pločnikom. Pješaci, biciklisti i vozači motornih vozila su ravnopravni sudionici u prometu, svaki sa svojim specifičnostima, pa bi se kod (pre)projektiranja gradskih ulica trebalo jednako poštivati njihove potrebe - navodi Cencelj.

image
Marko Todorov/Cropix

Vezano za alternativnu trasu predloženu peticijom, iz Grada su objasnili da je za Međimursku ulicu izdano rješenje kojim je u postojećim uvjetima ceste projektirano zajedničko prometovanje biciklista s motornim vozilima na kolniku - tzv. "bike sharrow".

Navode da na postojećim nogostupima ne postoje prometno-tehnički uvjeti za uspostavu legalne pješačko-biciklističke staze prema odredbama Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi, jer je za uspostavu staze izvan kolnika potrebno proširenje i rekonstrukcija cijele Međimurske ulice i drugih ulica na koje se spaja. Razlog zašto se ne preprojektira cijela Međimurska ulica, ako je potrebno, nisu naveli.

U MO Ban Keglević vlast drži koalicija stranaka Možemo- Zagreb je naš- NL-Zelena Alternativa-ORaH-Za grad, na čelu je Tomislav Uršić. Kristina Cencelj je bila dio koalicije, ali je iz nje izašla i sada je nezavisna članica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 04:39