RIM - Primas Anglikanske crkve, canterburyjski nadbiskup Rowan Williams, uputio je izazov Katoličkoj crkvi - konstatirao je Kristov legionar i katolički biskup Brian Farrell, tajnik Papinskog vijeća za promicanje kršćanskog jedinstva. Govoreći jučer na simpoziju na isusovačkome Papinskome grgurovskom sveučilištu u povodu 100-godišnjice rođenja kardinala Jana Willebrandsa, a uoči današnje audijencije u pape Benedikta XVI., anglikanski primas je, naime, pozvao Katoličku crkvu da prestane tvrditi da su razlike između anglikanaca i katolika nepremostive.
Drugorazredne razlike
“Ekumenska čaša je napola puna“, ocijenio je nadbiskup Williams. Po njegovoj ocjeni, dosadašnjih 35 godina dijaloga jasno su pokazali da na teološkoj razini između anglikanaca i katolika nema suštinskih razlika. Ostala je, kaže, druga polovica, ona eklesiološka, drugorazredna spram teološke.
Tu su otvorena pitanja papinskog primata, svećeničkog ređenja žena, te odnosa između mjesne i univerzalne crkve u procesu donošenja odlukâ. U tom sklopu Williams je podržao anglikansku praksu biskupskog ređenja ženâ, obrazloživši da nema dokaza da je ta praksa naškodila Crkvi.
Maštovito rješenje
Williams nije mimoišao ni apostolsku konstituciju Anglicanorum coetibus, kojom je papa Benedikt XVI. otvorio vrata Katoličke crkve anglikanskim svećenicima i biskupima, premda oženjenima, koji ne mogu prihvatiti baš eklesiološke inovacije, poput svećeničkog pa i biskupskog ređenja ženâ, istospolnih vjenčanja, te ređenja deklarirano homoseksualnih. Anglikanski primas je to ocijenio “maštovitim rješenjem, koje međutim nije unijelo nikakvu eklesiološku promjenu“.
U praksi se ta konstitucija odnosi na anglikance koji su se praktički odcijepili još 1992., a ne na sve anglikance, da to dakle nije prečica kojom bi se anglikanski svećenici usisali u Katoličku crkvu. Kardinal Walter Kasper, predsjednik Papinskog vijeća za promicanje kršćanskog jedinstva, rekao je da anglikanci koji su primljeni u Katoličku crkvu neće unutar nje tvoriti crkvu sui iuris, neće imati poglavara nego biskupa ordinarija.
Neponovljiva unija
Konstitucija je zabrinula i pravoslavne, koji su se preplašili “unijaćenja“, a njima je Kasper naglasio kako ostaje na snazi Balamandov dokument iz 1993. po kojoj su unije s grkokatolicima “fenomen nastao u neponovljivim okolnostima“, pa to nije metoda za sadašnjost ni za budućnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....