Ministri vlade Walesa gorljivo brane kontroverzno uvođenje ograničenja brzine od 20 milja na sat (oko 32 kilometra na sat) na nekim cestama. Tvrde kako su se nova ograničenja pokazala uspješnim jer se pokazalo da ljudi sada u prosjeku voze 4 milje na sat (oko 6 kilometara na sat) sporije nego ranije, piše Guardian.
No, protivnici novih zakona barem su jednako glasni i traže promptno ukidanje novih ograničenja: ‘Smanjenje od četiri milje na sat? Kakav monumentalan gubitak vremena i novca, odmah ukinite taj zakon!‘
Laburistička vlada priopćila je kako su nadležne institucije pratile brzinu milijuna vozila u devet područja i otkrile kako su prosječne brzine na cestama, na kojima je brzina ograničena na 20 milja na sat (mph), pale s 28,9 mph na 24,8 mph.
Kada je pokrenula program prošle godine, Vlada je rekla da ne očekuje da će svi vozači odmah smanjiti brzinu na 20 mph, ali je ustvrdila da je svako smanjenje dobro za druge sudionike u prometu. Dodali su kako je istraživanje pokazalo snažnu povezanost vezu između smanjenja brzine i manjeg broja teških sudara s fatalnim posljedicama. Na gradskim cestama s malim prosječnim brzinama za svako smanjenje od milje na sat događa se 6 posto manje sudara, izračunali su vladajući.
Lee Waters, zamjenik ministra za klimatske promjene, rekao je: “Najnoviji podaci jasan su dokaz da brzine padaju na cestama diljem Walesa. Još imamo puno posla, ali ohrabruje vidjeti da se stvari kreću u pravom smjeru. Svako smanjenje brzine od 1 mph čini razliku, ovo je prekretnica!"
Natasha Asghar, velška oporbenjakinja koja bi trebala postati ministrica za promet ako konzervativci osvoje vlast, ne dijeli oduševljenje političkih suparnika: “Ova otkrića dokazuju kakav je ogroman gubitak vremena i resursa laburističke vlade predstavljalo ograničenje od 20 milja na sat. Prvog dana velške konzervativne vlade taj loš zakon će biti odbačen, a zdrav razum će prevladati.”
Izvršni direktor organizacije za sigurnost na cestama Brake, Ross Moorlock, pozdravlja odluku Vlade: “Ohrabrujuće je vidjeti kako je novo ograničenje smanjilo brzine. Svaki dan pet ljudi pogine na cestama u Velikoj Britaniji, a brzina je faktor u svakoj nesreći. Nadamo se da će vlade i lokalne vlasti diljem Ujedinjenog Kraljevstva slijediti primjer Walesa i usvojiti 20 mph kao zadanu brzinu na cestama koje istovremeno koriste vozači i pješaci."
Oba kandidata koji bi sljedećeg mjeseca mogli zamijeniti Marka Drakeforda na mjestu premijera izrazili su zabrinutost zbog brzine od 20mph. Vaughan Gething je rekao kako je Vlada napravila pogreške, ali bi on osobno želio da taj model profunkcionira. Jeremy Miles tvrdi kako je to ispravna odluka, ali ju je potrebno doraditi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....