PANIKA U REGIJI ČELJABINSK: ODJEKNULA JAKA EKSPLOZIJA

VIDEO: KIŠA METEORA ZASULA RUSIJU, ČAK 950 OZLIJEĐENIH 'Ovo je najjači udar iz svemira u posljednjih 100 godina!'

Kiša meteora uzrokovana raspadom jednog meteora iznad ruske regije Urala, popraćena jakim eksplozijama, raznijela je prozore na nekoliko lokaliteta, posijala paniku i ozlijedila najmanje 950 ljudi. Vatrena lopta zasjala je na horizontu ostavivši za sobom dugačak bijeli trag. Ruska svemirska agencija Roskosmos je priopćila da je meteor putovao brzinom od 30 kilometara u sekundi
 AFP

NOVO 19:11 - Meteor koji je danas eksplodirao iznad Rusije najveći je objekt iz svemira koji je pogodio Zemlju u zadnjih 100 godina, javlja časopis Nature.

- To je bio vrlo, vrlo snažan događaj, rekla je Margaret Campbell-Brown, astronom sa sveučilišta Western Ontario u Kanadi.

Prema njenim računicama, meteorit je bio promjera od oko 15 metara i mase oko 40 tona u trenutku kada je ušao u atmosferu.

- Ako je tako, to bi onda bio najveći zabilježeni objekt koji je pogodio Zemlju nakon eksplozije u Tunguski, rekla je.

Podsjetimo, znanstvenici vjeruju kako je 1908. godine u sibirskoj pokrajini Tunguska eksplodirao meteorit ili komet veličine 100 metara na visini od oko 8 kilometara. Eksplozija je bila snage do 30 megatona, oko 1.000 puta snažnija od atomske bombe bačene na Hirošimu.

15:17 - Znanstvenici su objavili da kiša meteorita na Uralu i 2012 DA14, asteroid koji bi u petak trebao proći pored Zemlje na udaljenosti od samo 27.700 kilometara, nisu povezani događaji, javlja BBC.

To je dosad najbliže što će jedan asteroid proći Zemlji otkako se prate. Za usporedbu, televizijski, meteorološki i komunikacijski sateliti lete oko 800 kilometara više, a Mjesec je 14 puta dalje.

Profesor Alan Fitzsimmons iz Astrofizičkog istraživačkog centra na Sveučilištu u Belfastu rekao je da "gotovo definitivno" nema povezanosti između meteoritske kiše i asteroida.

"Jedan je razlog taj da se 2012 DA14 približava Zemlji s juga, a ovaj je objekt pogodio sjevernu hemisferu", kazao je on za BBC News. "To je samo kozmička koncidencija, iako spektakularna", istaknuo je.

Opširnije pročitajte OVDJE.

14:39 Prema posljednjim informacijama, liječničku pomoć je zatražilo čak 950 ljudi, rekao je guverner regije Čeljabinska Mikhail Yurevitch.

13:00 Vojska je zatvorila područje za koje se vjeruje da je na njega pao veći dio meteorita. Vojnici na sebi imaju posebna zaštitna odijela.

U tri općine u regiji Čeljabinska proglašeno je izvanredno stanje.

- Osam općina od njih 43 je teško pogođeno, a u tri je proglašeno izvanredno stanje, rekao je glasnogovornik Ministarstva za krizne situacije Igor Murog.

12:39 Ruske vlasti javljaju da je oštećeno barem 297 stanova na području Čeljabinska.

Predsjednik ruske federacije Vladimir Putin naredio je ministarstvu za krizne situacije da procijeni ukupnu štetu. Naglasio je kako je 'astronomski aspekt incidenta' od posebnog interesa, jer bi analiza pada meteorita mogla pomoći da se izbjegnu takvi incidenti u budućnosti.

Na internetu su se pojavile prve fotografije rupa na mjestima gdje su pali dijelovi meteorita (Foto: Twitter/Sergej Korn)

Ruska vojska je pronašla krater od udara meteora promjera šest metara. Na lokaciji je zabilježena uobičajena količina radijacije.

U međuvremenu, dijelovi meteorita već se mogu naći na prodaji na nekim ruskim web stranicama. - Prodajem dijelove meteorita jeftino, fotografije šaljem kasnije, piše na jednom od njih.

12:19 Ruski mediji javljaju kako je ukupno 725 ljudi zatražilo liječničku pomoć zbog ozljeda uzrokovanih kišom meteorita. Kuće u području Čeljabinska ostale su bez plina zbog automatskog isključenja sustava uzrokovanog eksplozijom.

11:45 Prema posljednjim informacijama, eksplozija i kiša meteorita koja je danas pogodila šest gradova u Rusiji rezultat je ulaska jednog meteorita teškog čak 50 tona u Zemljinu atmosferu te je on pri padu eksplodirao čak devet puta, a njegovi dijelovi rasuli su se po Zemlji, kazali su iz Ruske akademije znanosti. Na području Urala ruska vojska je pronašla krater dubok 6 metara.

11:55 Ruske vlasti demantirale su da je vojska raketama gađala meteorit. Također, iz Europske svemirske agencije stigla je i službena potvrda da asteroid čiji se prolazak pored Zemlje očekuje večeras i meteor nemaju veze jedno s drugim.

U međuvremenu broj hospitaliziranih narastao je na 112, a pomoć je zatražilo 550 ljudi od čega 84 djece.

Meteorološki satelit Meteosat 10 snimio je ovu fotografiju odmah nakon što je meteorit ušao u Zemljinu atmosferu (Foto: EUMETSAT)

11:10 Sergey Smirnov iz opservatorija Pulkovo za kanal Vesti rekao je kako su veliki izgledi da će u sljedećih nekoliko sati u atmosferu ući još jedan meteorit.

Prema zasad nepotvrđenim informacijama, ruska vojska na meteorit je ispalila nekoliko projektila. Meteorit se potom raspao na mnogo manjih komada, rekao je za lokalne novine 'Znak' neimenovani izvor iz vojske.

10:40 Osim regije Čeljabinska, također su pogođene regije Sverdlovska i Tjumeni kao i sjeverni dio Kazahstana.

10:00 Mnogi lokalci kazali su kako je eksplozija bila snažna te da su im na kućama razbijeni prozori, a mobiteli i telefonske linije ne rade.

- Ova eksplozija je prestrašna, potpuni šok. Razbijeni su mi prozori, telefon ne radi, jedan je od brojnih statusa na Twitteru.

- Čula sam snažnu eksploziju i vidjela jako svjetlo. Sve je bilo jako osvijetljeno, ispričala je jedna od mještanki za Siberian Times.

- Bilo je poput scene u filmu 'Armageddon'. Stvarno sam pomislio da nam je došao kraj, rekao je jedan od svjedoka.

- Strašno! Eksplozija je bila toliko jaka, bez riječi sam, dodao je.

9:20 Prema novim podacima Ministarstva za krizne situacije oštećene su brojne zgrade u čak šest ruskih gradova u regiji Čeljabinsk, a pomoć liječnika zatražilo je čak 500 ljudi, javlja Russia Today. Policija kaže kako bi ta brojka mogla još rasti.

Oleg Malkov, znanstvenik sa Sveučilišta u Moskvi, rekao je za novine Komsomolskaya Pravda da meteoriti nisu na vrijeme detektiran jer su dolazili iz smjera Sunca.

- Mi možemo registrirati jedino meteore koji dolaze iz smjera noćnog neba, rekao je Malkov.

Vlasti tvrde da je razina radijacije normalna te da se ne očekuje nova kiša meteora. Na tom području nalazi se priličan broj nuklearnih postrojenja.

Ruska agencija za atomsku energiju, Rosatom, izdala je priopćenje u kojemu navodi da njezina postrojenja diljem pogođenih regija normalno rade. Ministarstvo obrane također je priopćilo da njegovi objekti nisu oštećeni.

--------------------------------------------------------------------------------------------

MOSKVA - U ruskom gradu Čeljabinsku, istočno od Urala i oko 1500 kilmetara istočno od Moskve, oko 9:30 sati po lokalnom vremenu pala je kiša meteroita. Nakon toga odjeknula je jaka eksplozija nakon čega je u gradu zavladala potpuna panika.

Russia Today javlja kako su škole evakuirane i zatvorene, a dio jednog meteorita pogodio je tvornicu 'Zinc'. Nad gradom se nadvio gusti dim.

Istovremeno, iz ruskog Ministarstva za krizne situacije stižu dvojaka priopćenja. U jednom se tvrdi da se radi o kiši meteora dok se u drugom tvrdi kako je riječ o jednom meteoritu.

Prema posljednjim informacijama, na terenu je 20.000 spasioca. Tri zrakoplova nadziru regiju. Svjedoci događaja kažu da se čula snažna eksplozija te su u jednome trenu pomislili kako se radi o potresu. Neki kažu kako su vidjeli da s neba padaju 'vatrene kugle'.

- Meteor se raspao iznad Urala, djelomično sagorjevši u nižim slojevima atmosfere. Komadi meteora dosegli su Zemlju i pali u slabo nastanjene zone područja Čeljabinska, priopćila je lokalna podružnica ruskog ministarstva za izvanredna stanja.

Policija je u stanju visoke pripravnosti te su započeli 'operaciju Fortress' kojoj je cilj očuvati vitalnu gradsku infrastrukturu. Roditelji su zamoljeni da dođu po svoju djecu u škole i odvedu ih doma te da ako nisu prisiljeni ne napuštaju svoje domove.

18. svibanj 2024 08:10