Većina potrošača ponekad poklekne pa se oda impulzivnoj kupnji, no badcredit.org potrudio se saznati i zašto to čine, pa je više od tisuću ispitanika u Sjedinjenim Američkim Državama, starih između 18 i 43 godine, zamolio da im otkriju što ih je motiviralo na impulzivnu kupnju.
Neke stvari ispostavile su se očekivane - recimo, najviše potrošača, njih 41 posto, odgovorilo je da kupuju kao odgovor na neke emocionalne reakcije, primjerice kad su uzrujani ili depresivni, a među njima su impulzivnoj kupnji malo sklonije žene.
Na drugom se mjestu kao motivator navode društvene mreže, što je kao razlog impulzivnog kupovanja odabralo čak 33,8 posto pripadnika generacije Z i milenijalaca, dok je čak 15,5 posto anketiranih Amerikanaca reklo kako kupuje iz osvete, najčešće nakon svađe s partnerom.
Nakon toga slijedi još jedan neočekivani argument za impulzivnu kupnju - navodno se 13,6 posto ispitanika na to odlučuje iz očaja zbog političke klime, globalnog zagrijavanja ili nekog drugog problema čije je rješenje, kako vjeruju, izvan njihova dometa.
Kako se pojašnjava u istraživanju, riječ je o fenomenu "doom spending" koji mladima pomaže jer im se tijekom procesa kupovanja pojačano luči dopamin zbog kojeg se osjećaju bolje u vlastitoj koži.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....