TRAGEDIJA

Tabak o sudaru Rafalea: ‘Svjedoci pričaju o čudnoj eksploziji, u Hrvatskoj se dogodilo nešto slično 2010.‘

S jedne strane Rafalea nema puno, ima ih nekoliko stotina, relativno mali broj, i dosad su imali samo dvije nesreće - kaže naš vojni ekspert

Stradali piloti u nesreći

 Profimedia/

"Nažalost, to su stvari koje se mogu dogoditi tijekom obuke, a prema prvim informacijama radi se o avionima iz jedne od baza u kojoj su se obučavali naši piloti Rafalea", kazao je Igor Tabak, vojni analitičar portala Obris, komentirajući sudar dva mlažnjaka Rafale u Francuskoj.

"Zasad je poznato relativno malo stvari, francusko Ministarstvo obrane pokrenulo je istragu i pitanje je kada će biti objavljeni uzroci nesreće. Koliko se zna, vraćali su se iz Njemačke, s obuke dopune goriva, i nešto se dogodilo na povratku. Zapravo se zna vrlo malo, zna se vrijeme kada se sve dogodilo, a svjedoci na tlu su rekli da su registrirali čudnu eksploziju koja ne odgovara onome što se čuje kod probijanja zvučnog zida. Očevidaca na tlu nije bilo, koliko se zna, a pretpostavka je da je došlo do sudara", rekao je Tabak.

Vojni ekspert nadalje navodi kako su obje letjelice bile dio obučne eskadrile "Aquitaine", te da smo i mi u Hrvatskoj, nažalost, imali donekle slično iskustvo 2010. godine.

"Nije suštinska razlika između ovog događaja i kada smo izgubili dva MiG-a kraj Slunja zbog sudara. Naravno, ogromna je razlika u cijeni zrakoplova, za male države koje imaju malo aviona to je posebno bitno. Mi smo tada, nažalost, izgubili znatan dio flote. Uza sve tragične posljedice Hrvatska treba biti, na neki način, zadovoljna da ovi Rafalei nisu naši avioni, kojih još ima u Francuskoj", smatra Tabak.

Unatoč ovoj nesreći, Tabak poručuje kako Rafale i dalje ima vrlo visok ugled kada je riječ o sigurnosti i da ovaj slučaj ne bi trebao baciti sjenu na sam zrakoplov.

"S jedne strane Rafalea nema puno, ima ih nekoliko stotina, relativno mali broj, i dosad su imali samo dvije nesreće, 2007. i 2009. godine, s time da su 2009. isto bila uključena dva aviona. To je prilično dobar skor i za proizvođača i za korisnike. Ali, pokazuje koliki je rizik pilotiranje generalno, da ne govorimo o vježbovnim i svim drugim zadaćama. Realnost je da se vježbati mora, puno toga se ne može izvesti na simulatoru i rizik se preuzima svakim polijetanjem. Ovaj incident pokazuje koliko je borbeno zrakoplovstvo skupa i rizična disciplina", zaključuje Igor Tabak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. kolovoz 2024 23:43