Cipele s visokom petom gube naklonost među ženama na ulicama Pariza. Modni časopisi prepuni su tekstova o ravnim čizmama, a tenisice, koje su se u francuskoj, ali i prijestolnici mode nekoć ismijavale i nazivale američkom grozotom, sad su svakodnevica u pariškim kafićima i uredima.
Osim toga, jedna anketa nedavno je pokazala da gotovo polovica Francuskinja uopće ne zna hodati u štiklama.
Što se događa?
Podsjetimo, upravo je moderna Francuska cipele s visokom petom učinila kultnima. Dizajner Roger Vivier, koji je još 1954. godine dizajnirao aiguille (igličastu) potpeticu, smatra se kumom stiletto salonki. On je, naime, prvi umetnuo metalnu šipku u potpeticu te tako učvrstio njezinu strukturu te izdužio žensku siluetu.
A stiletto štikle i desetljećima kasnije zovu se "oruđem nezaustavljivog zavođenja". Christian Louboutin, francuski luksuzni dizajner, štikli od 10 cm dodao je sad već legendarnu crvenu potplatu, a za par njegovih cipela, koje obožavaju svjetske zvijezde, treba izdvojiti oko 800 eura.
Za nestanak visoke potpetice s francuskih ulica djelomično je kriv covid 19, a kad se u pandemiji počelo raditi od kuće, casual look postao je novi trend, piše The Economist.
A tu je i tzv. novi oblik post-#MeToo pobune. Naime, mlađa generacija žena sve više okreće leđa stiletto cipelama optužujući ih za deformiranje figure - na tu temu referiralo se i u ovogodišnjem blockbusteru "Barbie".
Blagdanska sezona mogla bi ponovno "oživjeti" visoke potpetice, ali samo kratkotrajno.
- Oh là là, a ne, ne! To je gotovo! Štikle se sve manje prodaju, zato smo ih i prebacili na gornje police. Žene žele udobnost! Uostalom, možete nositi ravne debele čizme uz elegantnu haljinu i svejedno biti šik - zaključuje voditeljica jedne pariške trgovine cipelama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....