RAT ZA CJEPIVA

Rusi pokrenuli operaciju kako bi ocrnili Pfizer? Zbog sumnjivih ponuda reagirao i Pariz: ‘Neće uspjeti!‘

Lažne agencije francuskim i njemačkim Influencerima nudile su velike iznose da šire kampanju protiv Pfizerova cjepiva
Cijepljenje Pfizerom
 Thomas Lohnes/AFP

Više francuskih i njemačkih influencera dobilo je ponudu da za dobre novce govore protiv Pfizerovog cjepiva. Leo Grasset, francuski znanstveni blogger s gotovo 1,2 milijuna pretplatnika na Youtubeu objavio je na Twitteru da je primio ponudu da ocrni Pfizer.

“Kolosalni budžet, klijent želi ostati anoniman, a ja bih morao sakriti sponzorstvo”, objavio je Grasset. Kad je išao provjeriti o čemu se radi, ostao je zbunjen. "Nevjerojatno. Adresa londonske agencije koja me kontaktirala lažna je. Tamo ih nikad nije bilo, to je centar za lasersku kirurgiju. Svi zaposleni imaju čudne LinkedIn profile”, prenio je Grasset. Kad je ponovo išao na LinkedIn, profili su nestali. Zapamtio je da su svi radili u Rusiji, prenosi AFP.

Mailove su primili Sami Ouladitto, francuski komičar s gotovo 400.000 pretplatnika, te Et Ca Se Dit Medecin (I oni sebe nazivaju liječnicima), specijalizant s 84.000 sljedbenika na Instagramu. Oglasio se i francuski ministar zdravstva Olivier Veran, ističući da je to opasno i neodgovorno, i neće uspjeti. Francuzi su uglavnom za cijepljenje i mislim da nikakav pokušaj da ih se odvrati od cjepiva neće uspjeti, rekao je Veran.

Mailove je poslala londonska agencija Fazze. Le Monde piše da Fazze nikada nije bio registriran u Velikoj Britaniji, ali moguće je da je registriran na Djevičanskim otocima. Prema LinkedIn profilu predsjednika uprave Fazzea, u međuvremenu izbrisanom, agencija djeluje iz Moskve, piše Le Monde. Agencija je navodno ponudila 2.000 eura influencerima kako bi proširili informaciju da je cjepivo kompanije Pfizer-BioNTech prouzročilo više smrtnih slučajeva od bilo kojeg drugog cjepiva.

Ponudu je dobio i njemački YouTuber i autor podcasta Mirko Drotschman, piše Der Spiegel. Drotschman je na Twitteru objavio snimku maila s ponudom da sudjeluje u "informativnoj kampanji" u kojoj je trebao objaviti podatke o smrtnim slučajevima od cijepljenja.

Guardian piše da se agencija Fazze predstavljala kao marketinška platforma za influencere, povezujući blogere s oglašivačima. Tvrdili su da su smješteni na adresi 5 Percy Street u Londonu, ali tamo nisu registrirani. Jučer im je nestala web stranica, a ona na Instagramu je zaključana. Agencija je prošlog tjedna kontaktirala više francuskih znanstvenih i medicinskih youtubera tražeći od njih, na lošem engleskom, da objasne da je broj smrtnih slučajeva od cijepljenja Pfizerom tri puta veći od AstraZenece, piše Guardian.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 07:12