ZBOG SANKCIJA, KAŽU

Rusi objavili kartu ugroženih lokacija: ‘Pogledajte gdje bi mogla pasti Međunarodna svemirska stanica‘

‘Stanovništvo zemalja koje vode ‘psi rata‘, trebalo bi porazmisliti koja je, zapravo, cijena sankcija Rusiji‘, kazao je Rogozin

Međunarodna svemirska postaja

AFP

Zapadne sankcije nametnute Rusiji mogle bi uzrokovati rušenje Međunarodne svemirske postaje (ISS), kazao je u subotu šef ruske svemirske agencije Roskozmos, pozivajući na ukidanje kaznenih mjera, piše France24.

Prema riječima Dmitrija Rogozina, sankcije, od kojih su neke uvedene i prije ruske invazije na Ukrajinu, mogle bi poremetiti operacije ruskog svemirskog broda koji opslužuje ISS.

Rezultat toga mogao bi biti poremećaj u funkcioniranju ruskog dijela postaje - koji pomaže u korigiranju orbite - te bi postojala opasnost da se konstrukcija teška 500 tona 'sruši u more ili na kopno', napisao je na društvenoj mreži Telegram.

- Ruski segmenti osiguravaju ispravljanje orbite ISS-a (otprilike 11 puta godišnje), uključujući i izbjegavanje svemirskih krhotina, kazao je Rogozin, koji redovito na društvenim mrežama izražava svoju podršku ruskoj vojsci.

Također je objavio kartu s označenim mjestima na koje bi Međunarodna svemirska postaja najvjerojatnije pala te istaknuo da to vjerojatno ne bi bio teritorij Rusije.

image

Karta koja, prema Rogozinu, prikazuje moguće lokacije pada Međunarodne svemirske stanice. Sve izvan osjenčanog dijela je "sigurno"

Dmitrij Rogozin/Telegram

- Stanovništvo drugih zemalja, posebno onih koje vode 'psi rata', trebalo bi porazmisliti koja je, zapravo, cijena sankcija Rusiji, kazao je i sankcije nametnute njegovoj zemlji nazvao 'ludima'.

Rogozin je i prošloga mjeseca uputio sličnu prijetnju u pogledu eventualnog pada ISS-a na zemlju dok je na Twitteru kritizirao sankcije.

1. ožujka NASA je objavila da pokušava pronaći rješenje da ISS ostane u orbiti i bez pomoći Rusije.

Posada i zalihe transportiraju se u ruski segment postaje pomoću svemirskih letjelica Sojuz.

No, Rogozin kaže kako je rampa s koje se lansira letjelica 'pod američkim sankcijama od 2021. te pod europskim i kanadskim sankcijama od 2022.'

Roskozmos kaže kako je apelirao na NASA-u, Kanadsku svemirsku agenciju i Europsku svemirsku agenciju 'tražeći od njih da ukinu ilegalne sankcije usmjerene protiv naših kompanija'.

Svemir je jedno od posljednjih područja u kojem SAD i Rusija još surađuju.

Početkom ožujka, kako je Rusija postajala sve izoliranijom zbog rata u Ukrajini, Roskozmos je objavio svoju namjeru da prioritet dâ konstrukciji vojnih satelita.

Rogozin je također objavio da Moskva više neće dostavljati motore za američke rakete Atlas i Antares.

'Neka idu u svemir na metlama', napisao je tad na društvenim mrežama.

Američki astronaut Mark Vande Hei i dvojica kozmonauta Anton Škaplerov i Pjotr Dubrov, bi se 30. ožujka pomoću svemirskog broda Sojuz s Međunarodne svemirske postaje trebali vratiti na Zemlju.

16. travanj 2024 13:45