Zrakoplovna industrija je bila u krizi, posebno kad su se snažno povećale cijene nafte što je izravno utjecalo na cijenu karata. Zatim je nastupila kriza, nije bilo novca, manje se putovalo. No, onda se industrija počela oporavljati i broj putnika opet stao povećavati, i to ne samo na niskobudžetnim letovima.
Stoga ova industrija pred sobom ima svijetlu perspektivu, posebno kad je riječ o Aziji. Ondje se, naime, predviđa snažan rast putničkog prometa - govori se o porastu broja putnika od više desetaka posto u sljedećih desetak godina. Svjetske zrakoplovne kompanije za to se pripremaju, nabavljaju se novi zrakoplovi, rade se nove rute, a ni na zemlji nije bez posla - povećavaju se kapaciteti zračnih luka ili se grade nove.
Dodatna zarada
No, kako to već u svakoj industriji biva, kad se dobro posluje treba pronaći modele za dodatnu zaradu. I, ako je vjerovati posljednjim vijestima, u sljedećih bi nekoliko godina trebao nastupiti niz promjena, prije svega za putnike.
Tako je krajem proljeća na sastanku svjetske Udruge zrakoplovnih kompanija predstavljen kovčeg novih dimenzija koji bi se jedini smio unositi u kabinu: manji je kako bi svaki putnik mogao ručnu prtljagu staviti u pretinac iznad glave. No, već je i ta vijest značila da zrakoplovne tvrtke rade i na tome da na svaki način povećaju broj putnika u zrakoplovu, a za to je potrebno napraviti nove sjedalice. Bilo je već i prijedloga polustojećih sjedalica za kraće rute, ali sada je svoj projekt predstavio Zodiac Aerospace, jedan od najvećih proizvođača sjedalica za zrakoplove. Dakle, umjesto da u ekonomskoj klasi, gdje su ljudi već nagurani kao sardine u konzervi, putnici sjede tako da svi troje gledaju naprijed, u Zodiacu su se domislili jadu. Onog će srednjeg okrenuti prema natrag, a svima ukinuti naslone za ruke.
A što s polijetanjem?
I tako eto više prostora. Kako navodi dnevnik LA Times, primjena tog modela sjedala u zrakoplovu Boeing 767 mogla bi povećati broj putnika u kabini za - 80! U Zodiacu pak ističu da bi, unatoč tome, svaki putnik u tom dijelu zrakoplova dobio i nešto više mjesta, ali bez naslona za ruke, što je malo upitno. Da ne govorimo o tome kako će se prilikom polijetanja osjećati onaj u sredini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....