NOVO: 13:40 - Grčki ministar obrane Panos Kammenos rekao je da su mu egipatski kolege spomenuli da su u moru spazili dvije sjedalice, kovčege i dio tijela.
----------------------------
The Greek defence minister said Egyptian authorities have said they have spotted a body part, 2 seats and suitcases in search for the EgyptAir plane.
----------------------------
12:56 - Nagli zaokreti aviona prije njegovog nestanka s radara vjerojatnije su uzrokovani "ljudskim faktorom", a ne bombom, smatra Mike Vivian, bivši šef Odjela za civilno zrakoplovstvo Ujedinjenog kraljevstva.
- Ovakvo "ponašanje" nije konzistentno s eksplozivnom napravom. Teorija da je došlo do ljudskog uplitanja u zrakoplovu, pogotovo kokpitu, ima više smisla - rekao je Vivian za BBC.
----------------------------
12:25 - Glavni grčki istražitelj za avionske nesreće Athanasios Binis rekao je za Guardian da je sada najvažnije pronaći crne kutije iz zrakoplova:
- Najvažnije je da se nađu crne kutije sa zrakoplova. Ako se pronađu podaci o detaljima leta i zvukova iz kokpita, tada može započeti prava istraga - kazao je Binis koji tvrdi da su ostaci aviona nađeni 16, a ne 8 kilometara od mjesta gdje je zadnji put zabilježen na radaru.
----------------------------
12:00 - Egipatski predsjednik Abdel Fattah al-Sisi izrazio je sućut obiteljima žrtava:
- Predsjedink s velikom tugom i žaljenjem izražava sućut obiteljima poginulih putnika na letu EgyptAira - stoji u izjavi poslanoj iz ureda predsjednika.
----------------------------
11:45 - Grčko ministarstvo obrane potvrdilo je da su uz ostatke i prtljagu nađena i tijela nekih putnika, piše na Twitteru novinarka Timesa Anthee Carassava.
Grci tvrde da su tijela i ostaci nađeni 8 kilometara južno od lokacije na kojoj je zrakoplov nestao s radara.
----------------------------
11:33 - Egipatski službenici objavili su da će njihov tim istražitelja ne čelu s Aymanom el-Mokadamom, zajedno s francuskim i britanskim istražiteljima, pregledati ostatke aviona komade prtljage koji su nađeni u moru, piše Guardian.
----------------------------
11:25 - Nakon objave vojske da su pronađeni ostaci zrakoplova, EgyptAir je putem Twittera izrazio sućut obiteljima nestalih putnika.
----------------------------
11:15 - Egipatska vojska tvrdi da su pronašli ostatke aviona u Sredozemnom moru 290 kilometara sjeverno od Aleksandrije, prenosi AFP.
Nađeni su i neki komadi prtljage, a u tijeku je potraga za crnom kutijom.
Egypt military says EgyptAir wreckage found - follow AFP's live report (click "preview"): https://t.co/MOEAUDfYmt pic.twitter.com/nYNmleD74n
— AFP news agency (@AFP) 20 May 2016
----------------------------
Na Sredozemnom moru traje masovna potraga za avionom EgyptAira-a koji je nestao u četvrtak rano ujutro, pišu svjetski mediji.
U potragu neviđenih razmjera uključeni su vojni brodovi i zrakoplovi Grčke, Egipta, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva, a koncentriraju se na područje oko grčkog otoka Karpathos.
Airbus A320 na letu MS804 nestao je sa 66 putnika i članova posade u egipatskom zračnom prostoru nakon što je prije toga u samo dvije minute napravio dva nagla zaokreta i pao s visine od 11 kilometara na visinu od 3 kilometra prije nego ga je grčka kontrola leta izgubila s radara.
Egipćani smatraju da je teroristički napad vjerojatnija opcija za nestanak/pad aviona, dok je francuski predsjednik Hollande naglasio da se zasad ni jedna terorima ne može isključiti.
Šef francuske diplomacije Jean-Marc Ayrault izjavio je u petak na tv postaji France 2 da nema "apsolutno nikakvih naznaka o uzrocima" avionske nesreće EgyptAira za koju su egipatske vlasti iznijele mogućnost terorističkog čina.
Tri francuska istražitelja iz državnog ureda za istrage u civilnom zrakoplovstvu i tehnički stručnjaci iz Airbusa doputovali su u Kairo u petak ujutro kako bi pomogli u istrazi sudbine zrakoplova koji je nestao u četvrtak.
- Sve su mogućnosti razmotrene ali nijedna nije prevladala jer nemamo apsolutno nikakvih naznaka o uzrocima - naglasio je Ayrault.
- U potrazi smo za dijelovima aviona. Francuska pridonosi jednako kao i Egipat, Grčka i druge zemlje, jedan je avion već na licu mjesta, drugi dolazi, tu su i brodovi - rekao je.
Do petka ujutro nisu nađeni ostaci aviona, iako se u četvrtak u dva navrata mislilo da su pronađeni dijelovi aviona pa zatim i olupina.
Ako je eksploziv, onda ga je podmetnuo radnik!
Avion EgyptAira u hrvatski je zračni prostor doletio iz smjera sjeverne Italije, s područja Venecije, a napustio ga na granici s crnogorskim zračnim prostorom. Detaljnije podatke Hrvatska kontrola zračne plovidbe zbog sigurnosti nije mogla dati. Ipak, neslužbeno doznajemo da je vozio standardnom rutom od Pule do Dubrovnika iznad mora. Neslužbeno doznajemo da je u naš zračni prostor ušao u 00.29, a izašao u 1.05 sati.
U Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo potvrdili su nam kako se avion detaljno pregledava prije prvog polijetanja u danu, a pregledi između slijetanja i idućeg polijetanja obavljaju se u smanjenom obujmu.
- Kad zrakoplov sleti, stručne službe ga pregledaju. Ne mora to biti odmah, ali je u svakom slučaju prije sljedećeg polijetanja. Nije moguće da se zrakoplov otpremi na let bez prethodnog pregleda, nikako - kažu u Agenciji.
Mnoge je iznenadila ruta leta jer je avion preletio dio naše zemlje kako bi došao do Kaira, ali riječ je o jednoj od standardnih ruta kojima se leti.
Stručnjaci su tijekom jučerašnjeg dana oprezno pratili razvoj situacije. Još nije bilo poznato mnogo detalja, zbog čega su bili jako oprezni u procjenama što se točno moglo dogoditi. Stručnjak za zrakoplovnu sigurnost s kojim smo razgovarali, rekao nam je kako je sasvim sigurno da će, ako je zaista riječ o terorističkom napadu, provjere prtljage i svega što ulazi u avion biti još rigoroznije. Dodao je kako je teško vjerovati da je eksploziv, ako je o tome riječ, u avion unesen klasičnim putem - dakle, u prtljazi nekog putnika. Puno je veća mogućnost da je unesen na druge načine, primjerice u jednom je slučaju eksplodirao uređaj smješten u limenci pića koju je na aerodrom dostavio radnik cateringa povezan s teroristima.
- Druga je mogućnost da je netko od zaposlenika zapravo uključen u rad terorističke skupine, iako je to malo teža mogućnost jer kompanije sada rade sigurnosne provjere svih zaposlenika. Taj radnik je lako mogao, kada je avion sletio u zemlju koja nema striktna pravila kao EU, prtljagu s pokretne trake ponovno prebaciti u avion. Pritom je mogao u nju nešto ubaciti ili je već moglo biti nešto unutra jer u toj zemlji provjere nisu detaljne - kaže naš izvor.
Pojašnjava kako u Europi djeluje European Aviation Safety Agency (EASA) koja odlučuje o svim detaljima vezanim za avionski prijevoz putnika. Njihove odluke poštuju sve zemlje Starog kontinenta, kao i SAD, no brojne druge zemlje su malo “opuštenije” kad je riječ o kontrolama, kaže naš sugovornik.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....