Tvrtka Dove u ponedjeljak je postala meta vala kritika na društvenim mrežama zbog reklame za gel za tuširanje u kojoj tamnoputa žena skida majicu, nakon čega se pretvara u bijelkinju, što je pokrenulo žestoke reakcije javnosti.
Video od 3 sekunde, objavljen u petak na službenoj američkoj Facebook stranici Dovea, neke je korisnike društvenih medija podsjetio na rasističke reklame za sapun iz 19. i s početka 20. stoljeća koje su prikazivale crnce koji si ribaju kožu kako bi postali bijeli.
Dove je uklonio isječak i ispričao se, a na Twitteru je napisao kako je ta objava "nesmotreno prikazala tamnopute žene".
No isprika nije uspjela zaustaviti val kritika na internetu. Neki korisnici pozivaju na bojkot Doveovih proizvoda, a priču su preuzeli i klasični mediji u Sjedinjenim Državama i u Europi.
U Velikoj Britaniji ta je kontroverza bila glavna tema jutarnjih emisija u ponedjeljak čiji su gosti raspravljali o tome kako je reklama dobila odobrenje za objavu i je li ona pokazatelj šireg problema rasizma u marketingu.
Na Twitteru su se objave označene hashtagom #BoycottDove, započete tijekom vikenda među američkim korisnicima, proširile na korisnike nekoliko europskih jezika.
"Ukratko, rasizam je ponovno u modi, a brandovi to žele iskoristiti", napisala je korisnica @Beatrix B. na francuskom.
Cijeli isječak prikazuje tamnoputu ženu koja uklanja svoju majicu ispod koje se pojavljuje bijela žena, koja pak podiže svoju majicu i pretvara se u ženu porijeklom iz Azije.
"Namjera tog kratkog videa bila je poručiti da je Dove gel za tuširanje za svaku ženu i da to bude slavlje različitosti, no pogriješili smo", priopćio je Dove.
Reklama je mnoge gledatelje podsjetila na neslavne reklame za sapun iz povijesti, od kojih su neke objavljene na društvenim mrežama.
U jednom primjeru iz 1880-ih godina prikazano je crno dijete koje se kupa u kadi kad mu bijelo dijete ponudi sapun. Nakon što ga iskoristi, crno dijete postane oduševljeno kad shvati da je i ono postalo bijelo.
Dove je odbio komentirati kako je reklama producirana i prihvaćena, no otkrio je da radi reviziju svojih unutarnjih procesa stvaranja i objave sadržaja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....