NOĆNA MORA

Pola milijuna Australaca u sekundi oblio hladan tuš: Google im izbrisao mirovine ‘teške‘ 125 milijardi dolara

Iako se usluga počela normalizirati, moglo bi proći neko dulje vrijeme dok bilance ulaganja ne budu ponovno pokazivale točne brojke

Ilustrativna fotografija

 /Profimedia

Više od pola milijuna članova australskog mirovinskog fonda UniSuper nije uspjelo pristupiti svojim računima nakon što je Google Cloud slučajno izbrisao račun fonda u oblaku vrijedan 125 milijardi dolara, piše Business Standard.

Ovaj ispad koji je trajao tjedan dana rezultirao je velikom frustracijom i zabrinutošću. Iako se u četvrtak usluga počela vraćati u normalu, moglo bi proći neko dulje vrijeme dok bilance ulaganja ne budu ponovno pokazivale točne brojke.

UniSuper, glavni igrač u sektoru mirovinskog osiguranja u Australiji, brine o mirovinskoj štednji za zaposlenike u područjima visokog obrazovanja i istraživanja. Ispad, koji je utjecao na osoblje sveučilišta, fakulteta i istraživačkih institucija, nastao je zbog pogrešne konfiguracije na Google Cloudu.

Izvršni direktor UniSupera, Peter Chun, zabrinutim se članovima obratio putem e-maila i rekao im da incident nije bio rezultat kibernetičkog napada ili povrede sigurnosti podataka, već tehnička pogreška konfiguracije Google Clouda.

Do greške je došlo zbog brisanja pretplate UniSupera, što je uključivalo i njegove geografske redundancije koje su imale za cilj zaštitu od prekida rada i gubitka podataka.

UniSuper je imao rezervne kopije kod alternativnog pružatelja usluga. Godine 2023. tvrtka je prebacila velik dio svojih operacija na Google Cloud platformu, nakon što je podijelila radna opterećenja između Azurea i internih podatkovnih centara.

Mnogi koji se za zaštitu svojih podataka oslanjaju na tehnologiju, jako su zabrinuti zbog takvih ispada. Ozbiljnost situacije potaknula je rukovoditelje UniSupera i Googlea da se obrate pogođenim članovima kako bi ih uvjerili da su njihovi podaci i štednja sigurni.

U zajedničkoj izjavi, izvršni direktor UniSupera Peter Chun i globalni izvršni direktor Google Clouda Thomas Kurian kazali su da duboko žale zbog incidenta te nastojali uvjeriti članove da njihovi osobni podaci nisu bili ugroženi.

‘Frustrirani smo i razočarani zbog ovog ispada‘, rekli su u priopćenju pripisujući poremećaj ‘greški u Googleovoj usluzi oblaka‘.

‘UniSuper je imao dodatne sigurnosne kopije kod drugog pružatelja usluga. Te su sigurnosne kopije minimizirale gubitak podataka i značajno poboljšale sposobnost UniSupera i Google Clouda da vrate sve nestale podatke‘, navodi se u priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. svibanj 2024 23:12