PARIZ - Europska kompanija za proizvodnju zrakoplova Airbus pod istragom je francuskih vlasti zbog nesreće u kojoj je prije dvije godine poginulo 228 osoba na letu iz Rio de Janeira u Pariz, a preliminarna optužnica govori o ubojstvu iz nehaja.
Bez odgovora
Zrakoplov francuskog avioprijevoznika Air Francea srušio se 1. lipnja 2009., a u prvi tren nije se znalo što se dogodilo i avion je proglašen nestalim. No, ubrzo su pronađene prve krhotine Airbusa A330-200 i tijela unesrećenih.
Nesreća je punila novinske stupce ne samo zato što se dogodila velika tragedija, nego i zbog nejasnih okolnosti pod kojima se avion srušio. Do danas nije odgovoreno na pitanje što je pošlo po zlu, a nisu pronađene ni crne kutije, iako je provedeno nekoliko potraga.
Nesreća Concordea
Izvršni direktor francusko-njemačke kompanije Airbus, koja je uz američki Boeing najveći igrač zrakoplovne industrije, izjavio je da se tvrtka ne slaže s odlukom o istrazi te da nedostaju činjenice koje bi podupirale taj potez. Thomas Enders rekao je kako kompanija smatra da treba otkriti uzrok nesreće i pobrinuti se da se ne ponovi.
Također je dodao da se neće doznati što se dogodilo sve dok se ne pronađu crne kutije . Stručnjaci slikovito opisuju da se traga za malim uređajem na dubini od nekoliko tisuća metara, i to na terenu koji izgleda poput Alpi.
Analitičari tvrde da potez francuskih vlasti nije neuobičajen jer je Francuska i prije pokretala agresivne pravne postupke nakon zračnih nesreća. To je, primjerice, učinila u slučaju nesreće Concordea 2000. godine. Tada je kompanija proizvođač morala platiti 30 posto cjelokupne odštete obiteljima poginulih, a tvrtka Continental Airlines i jedan mehaničar osuđeni su zbog nemara.
Novčana kazna
Mehaničar je dobio 15 mjeseci uvjetno i novčanu kaznu od 2000 eura, a Continental Airlines je platio 1,200.000 eura kazne. Odvjetnik Air Francea izjavio je kako i ta aviokompanija očekuje da će biti uključena u istragu. Airbus je najavio da će nova, četvrta, akcija potrage za crnim kutijama početi krajem ožujka i trajati do srpnja.
Jesu li krivi senzori za brzinu?
Airbus je u četvrtak izjavio da još ne zna što je prouzročilo nesreću. Zrakoplov je prije rušenja odaslao automatske poruke o kvaru niza sustava, a istraga se usredotočila na senzore za brzinu, tzv. pitot tube.
BEA, francuska agencija koja je vodila istragu, ustvrdila je da je moguće da je došlo do zaleđivanja senzora za brzinu i krivih očitanja što je, pak, moglo pridonijeti nesreći. Objavljeno je da je kompanija Air France nakon nesreće naredila zamijenu senzora za brzinu kompanije Thales na svojim zrakoplovima senzorima druge kompanije. No uzrok pada aviona će se sigurno znati ako se pronađu crne kutije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....