Ako ste tijekom zime imalo vremena proveli na društvenim mrežama Instagram, TikTok ili Pinterest, jamačno ste uočili da modno osviještena mladež na svojim glavama nosi nešto što podsjeća na preveliku štrikanu čarapu s rupom, piše CNN.
Balaklava, kod nas poznata i kao fantomka, relativno se kasno uključila u utrku za modni trend koji će obilježiti 2021. godinu.
Balaklave se uglavnom prave od vune, mohera ili nekog drugog pletiva, a može ih se napraviti tako da se kroz rupu vidi ili cijelo lice ili samo oči. Ostali načini nošenja balaklavu pretvaraju u de facto kapu ili šal pa nisu vrijedni spomena.
Društvene su mreže prepune objava o balaklavama, pogotovo TikTok, na kojemu postoji više od 100 milijuna videa kojima je pridružen hashtag #balaclava, a broj upita o tome kako naštrikati balaklavu koje su zainteresirani uputili Googleu tijekom posljednjih je 12 mjeseci narastao 5000 posto.
- Nedavne balaklave koje je dizajnirala Stella McCartney i one koje se mogu naći u Zari stvorile su pravu pomamu - rekla je Jessica Payne, direktorica za modu u Pinterestu. Promet vezan uz balaklave na toj je stranici od početka studenog naovamo porastao čak 230 posto.
Popularnost ovog modnog dodatka osobito je porasla tijekom hladnijih mjeseci jer spaja ugodno s nužnim - toplinu i maskiranost.
- Mislim da su balaklave u trendu jer ljudima danas više nije čudno da im je pola lica prekriveno - rekao je jedan korisnik TikToka.
- Ovaj se trend savršeno uklapa u pandemiju - dodao je drugi.
Balaklave su se ove godine mogle vidjeti i na modnim pistama. Pokojni dizajner Virgil Abloh i kolega mu Raf Simmons te modne kuće i brendovi Givenchy, Miu Miu, Moschino, Balmain, Marine Serre, Urban Outfitters i Weekday ovaj su modni dodatak uvrstili u svoje kolekcije.
Njihova su ovogodišnja rješenja kudikamo uspješnija od onog kojeg je 2019. izbacio Gucci. Podsjetimo, ta je modna kuća tada izdala vestu s povišim ovratnikom koja je imala određene rasističke konotacije te je zbog toga vrlo brzo povučena s tržišta.
Iako je krajem 2021. godine postala trendovski komad, balaklava se prvi puta koristila još 1854. godine tijekom Bitke za Balaklavu koja se odvila tijekom Krimskog rata. Ime je, dakako, dobila prema istoimenoj općini koja je danas dio grada Sevastopolja.
Balaklave su tijekom istoimene bitke nosili britanski i irski vojnici, koji su na bojno polje greškom poslani u ljetnim uniformama. Kada su vijesti o lošoj opremljenosti vojnika za oštre zime koje dominiraju tom regijom stigle nazad na Otok, Britanke su počele štrikati balaklave i slati ih na bojišnicu.
Balaklave danas nose oni koji žele djelomično sakriti svoj identitet - od snaga reda i sigurnosti do terorista, prosvjednika, nogometnih navijača te mnogih drugih.
I dok su donedavno simbolizirale opasnost i nekonformizam, danas ih se može vidjeti i u šaljivim te stiliziranim kontekstima.
Za upliv odjevnih predmeta iz istočne Europe, pa tako i balaklave, "kriv" je ruski dizajner Goša Rubčinskij, koji je 2017. godine počeo reinterpretirati postsovjetsku mladenačku kulturu - minimalističke sportske trenirke modnih marki Fila i Kappa te ćirilicu, piše CNN.
Modna kritičarka časopisa GQ Rachel Tashjian rekla je pak da su balaklave dobile na popularnosti kada ih je 2018. godine na tržište stavila luksuzna streetwear marka Vetements, čiji je suosnivač, Gruzijac Demna Gvasalia, danas kreativni direktor u modnoj kući Balenciaga. Vetements (fra. odjeća) je tada predstavio kolekciju odjevnih predmeta koji su bili "ukrašani" balaklavama i svilenim šalovima omotanih šilterica.
- Bio je to istočnoeuropski stil s odgodom od 20 godina. Ta je kolekcija podjednako bila zastrašujuća i penzionerska, kao da se pomoću odjeće s buvljaka stvaralo nešto novo - rekla je Tashjian.
Prema riječima utjecajne korisnice TikToka Mandy Lee, balaklava bi u trendu mogla ostati zbog svoje multifunkcionalnosti i konotacija - pristupačna je i svatko si je može napraviti, a istovremeno može izgledati "apokaliptično" i glamurozno.
Lee je dodala da je balaklava idealna za zimu jer je zapravo spoj kape i šala.
- Funkcionalni trendovi dulje traju, a balaklava me zaista uzbuđuje - rekla je Lee.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....